Ga naar inhoud
  • 0

kettingspanner


JH

Vraag

De kettingspanner van de 1.8T rammelt en maakt een beetje een rauw geluid. Is dat ding aan vervanging toe? En is dat zelf te doen? Ben wel handig maar ik zou niet weten of er dingen zijn waar ik op moet letten.

 

Ik heb in edere topics wel het een en ander gelezen en gezien (Passat van DM), het ziet er denk ik ingewikkelder uit dan het is.

 

De motor heeft in het verleden wel wat last van black sludge gehad en is gespoeld. Ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet onder het kleppendeksel.

 

Jacco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan ook aan de oliedruk liggen dat de ketting rammelt, de spanner spant nl. dmv oliedruk (tenzij je een 3BG hebt, deze spant ook electronisch). Ik heb idd de spanner zelf vervangen en dat is (met het juiste gereedschap) best zelf te doen, ongeacht 3b of 3bg 1.8T. Ik was er geloof ik een middagje mee bezig.

 

Probleem bij mij was dat de pakking onder de spanner lekte en dat de ketting ratelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien moet ik de motor nog eens laten spoelen aangezien ik een maand of twee geleden wat problemen met de oliedruk heb gehad na de spoelbeurt, nieuwe olie en oliesensor. Het is overigens niet meer terug gekomen. De nokkenas onder de oliedop is nog wel zwart na de spoelbeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

af en toe zit er over de nokkenas een plasticafdekkapje, dus nog onder het kleppendeksel en die zit er ook los van.

 

Met schoenen bedoel ik de plastic geleiders van de spanner die onder tegen de ketting aanduwen.

Heren, is dit het zelfde als dit: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/39625-wat-is-dit-plastic-dingetje/

Dank jullie wel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden