sluus Geplaatst 4 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2016 Hallo, Het betreft hier een Passat 1.8 uit 2000. Ik heb de laatste tijd last van het volgende probleem. De auto start met koude motor goed. Maar soms wil de motor in "lauwe"toestand bijna niet aanslaan, dit is niet altijd het geval. Ik heb het gevoel dat er op dat moment geen benzine voorhanden is. Er brand geen storingslampje op het dashboard. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn? Groeten, sluus 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 15 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Nieuwe temperatuursensor erin gezet. De Passat start weer goed. Bedankt voor de hulp. sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 4 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 4 oktober, 2016 Uitlezen. Misschien de temp sensor. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 5 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 oktober, 2016 Bedankt RohanV6 voor je reactie. Vandaag weer een slechte start. Er hing nu een sterke benzinelucht om de auto. Auto uitgelezen en 2 foutmeldings: 1: 16502 Coolant Temp sensor (G62) signal too high: P 0118 intermittant 2: 17536 Fuel trim bank1 (mult) syatem too lean: p 1128 Groeten, sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 5 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 5 oktober, 2016 Denk dat je temp sensor vervangen moet worden voor de slechte start. En misschien ook je luchtmassameter zo te zien aan je foutcodes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sandor1987 Geplaatst 5 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 5 oktober, 2016 trek de temp sensor maar is los en start hem dan nog is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 6 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 6 oktober, 2016 trek de temp sensor maar is los en start hem dan nog is. Misschien te veel info maar de stekker van de temp sensor wordt hier bedoeld. De sensor laten zitten a.u.b. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 6 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 oktober, 2016 (aangepast) Bedankt voor de reacties! Waar zit de temperatuursensor bij de 1.8 20v? Moet de koelvloeistof afgetapt worden? Groeten, sluus 6 oktober, 2016 aangepast door sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 6 oktober, 2016 kvs hoeft niet afgetapt te worden, voor de test alleen stekker eraf trekken, voor vervanging zorgen voor koude motor, dan o-ring om nieuwe doen, beetje vet eraan U-veer eruit trekken, oude sensor eruit, hopen dat oude o-ring mee komt en gauw nieuwe erin steken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sluus Geplaatst 6 oktober, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 oktober, 2016 (aangepast) Hallo Matthijs, Moet de test met de stekker er aftrekken gebeuren als de passat niet start of als-ie juist wel start? Wat is het doel van deze test? Groeten, sluus 6 oktober, 2016 aangepast door sluus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hcaluwe Geplaatst 7 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2016 (aangepast) Hallo Matthijs, Moet de test met de stekker er aftrekken gebeuren als de passat niet start of als-ie juist wel start? Wat is het doel van deze test? Groeten, sluus Doel hiervan is om te kijken of ie dan wel goed start , zowel koud als warm.Wanneer temp sensor stuk is zou je toerental snel oplopen wanneer je start. Als er een grijze inzit is het nog de oude sensor, nieuwe zijn groen van kleur. 7 oktober, 2016 aangepast door hcaluwe Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Sandor1987 Geplaatst 8 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2016 Misschien te veel info maar de stekker van de temp sensor wordt hier bedoeld. De sensor laten zitten a.u.b. mijn excuus ik bedoel idd de stekker!! Hallo Matthijs, Moet de test met de stekker er aftrekken gebeuren als de passat niet start of als-ie juist wel start? Wat is het doel van deze test? Groeten, sluus mocht hij met de stekker los wel goed starten heb je direct het probleem te pakken. de sensor geeft 2 waardes door. 1 naar je dash en 1 naar je ecu die zorgt voor de inspuit hoeveelheid met starten. de sensor word met de tijd lam en geeft dan een te hoge waarde aan of te laag 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 8 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 8 oktober, 2016 Bij de seat van mw tdi gaf de sensor een waarde van -40 graden. Bij een korte rit niet meer te starten zo verzopen dat ie was. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 15 oktober, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2016 Mooi dat het opgelost is!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
sluus
Hallo,
Het betreft hier een Passat 1.8 uit 2000.
Ik heb de laatste tijd last van het volgende probleem.
De auto start met koude motor goed.
Maar soms wil de motor in "lauwe"toestand bijna niet aanslaan, dit is niet altijd het geval.
Ik heb het gevoel dat er op dat moment geen benzine voorhanden is.
Er brand geen storingslampje op het dashboard.
Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
Groeten,
sluus
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten