Ga naar inhoud
  • 0

Auto start zeer moeilijk bij lauwe motor.


sluus

Vraag

Hallo,

 

Het betreft hier een Passat 1.8  uit 2000.

 

Ik heb de laatste tijd last van het volgende probleem.

 

De auto start met koude motor goed.

Maar soms wil de motor in "lauwe"toestand bijna niet aanslaan, dit is niet altijd het geval.

Ik heb het gevoel dat er op dat moment geen benzine voorhanden is.

Er brand geen storingslampje op het dashboard.

 

 

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

 

Groeten,

 

sluus

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt RohanV6 voor je reactie.

 

Vandaag weer een slechte start.

Er hing nu een sterke benzinelucht om de auto.

 

Auto uitgelezen en 2 foutmeldings:

 

1:  16502  Coolant Temp sensor (G62) signal too high: P 0118 intermittant

 

2:  17536  Fuel trim bank1 (mult) syatem too lean: p 1128 

 

Groeten,

 

sluus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kvs hoeft niet afgetapt te worden, voor de test alleen stekker eraf trekken, voor vervanging zorgen voor koude motor, dan o-ring om nieuwe doen, beetje vet eraan U-veer eruit trekken, oude sensor eruit, hopen dat oude o-ring mee komt en gauw nieuwe erin steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Matthijs,

 

Moet de test met de stekker er aftrekken gebeuren als de passat niet start of als-ie juist wel start?

Wat is het doel van deze test?

 

Groeten,

 

sluus

Doel hiervan is om te kijken of ie dan wel goed start , zowel koud als warm.

Wanneer temp sensor stuk is zou je toerental snel oplopen wanneer je start. Als er een grijze inzit is het nog de oude sensor, nieuwe zijn groen van kleur.

aangepast door hcaluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien te veel info maar de stekker van de temp sensor wordt hier bedoeld. De sensor laten zitten a.u.b.  :angel:

 

mijn excuus ik bedoel idd de stekker!!

 

 

Hallo Matthijs,

 

Moet de test  met de stekker er aftrekken gebeuren als de passat niet start of als-ie juist wel start?

Wat is het doel van deze test?

 

Groeten,

 

sluus

 

mocht hij met de stekker los wel goed starten heb je direct het probleem te pakken.

de sensor geeft 2 waardes door. 1 naar je dash en 1 naar je ecu die zorgt voor de inspuit hoeveelheid met starten.

de sensor word met de tijd lam en geeft dan een te hoge waarde aan of te laag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden