Ga naar inhoud

  • 0

kapotte pompverstuiver en dat heb ik weer.


Micky

Vraag

Nou ik weet nu in iedergeval hoe een 2.0tdi op 3 cilinders rijdt (beroerd en met maximaal 2000 toeren).

Vorige week kom ik bij een klant vandaan wil mijn auto starten, 1 grote zwarte wolk achter de auto en tig lampjes en meldingen op mijn dashboard..... Helaas mijn passat vertoont renault laguna gedrag en ik sta nu echt met pech!!!!!!!!

Hij heeft me in de steek gelaten en dat na 74.000km.

 

A fijn in middels is de auto gerepareerd en ik mocht hem weer op halen in den Bosch (200 km van hier).

Ik zit goed en wel op de snelweg en merk dat als ik gas geef met een toerental van net boven de 2000 begint de hele auto te schokken :shock:

ik ben inmiddels bij mijn eigen garage geweest en die hebben hem aan de computer gehangen en alles is ok! ik heb aan gegeven dat ik er echt niet blij mee ben en nu kan ik een afspraak maken dat ze mijn auto uit elkaar gaan slopen, in de hoop dat ze iets vinden. afspraak moet ik nog maken, heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Inspuit tijdstip/ hoeveelheid enz vallen allemaal ruim binnen de tolerantie.

 

ohw ja hij is wel behoorlijk sneller geworden sinds het vervangen van 1 van de verstuivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
ik rij ook een 2.0 tdi sportline bj.2007 niks geen problemen mee.

trekt als een tirelier ook nog bij 170 km/h. :lol:

en van trillende remmen heb ik geen last van en ik rij elke dag de duitse autobahn.ik woon namelik in duitsland 15 km over de grens.

ik kan me wel voorstellen dat je baald.

 

wat had je hiervoor dan voor een auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar PON!! Is tie altijd dealer onderhouden geweest???

Anders ben je bij PON al helemaal bij het verkeerde adres dan geven ze gelijk niet thuis.

Krijg je van die antwoorden: "tja dat tijdstip dat hij niet bij de dealer is onderhouden hebben wij geen vat meer op de auto dus kan er vanalles mee gedaan zijn" !! @#!! dat is PON.

 

Succes!

 

Ps: en zijgstil over trillende remmen cq VERBRANDE REMMEN!!!!! (@#!! accubak).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Micky,

 

Mijn auto heb ik nu bijna 6 maanden.

Toen we hem 3 maanden hadden, begon de auto ontzettend te trillen!

eerst bij 120 en later bij 50 en het brandstof verbruik ging als een pijl naar boven. Naar de VW dealer gegaan die zijden dat alle 4 de remmen verbrand waren incl schijven en dat ze die vervangen hadden maar de oorzaak die wisten ze niet.

Nog geen 2 dagen later hetzelfde probleem, en wij weer terug naar de VW dealer. Die zij dat ze weer hetzelfde probleem constateerde 4 remmen verbrand incl schijven, toen las ik over die accubak op internet (was zelf ook al gaan zoeken). En kwam ik een artikel op internet tegen, dat mensen die hier ook last van hadden eens naar de remdrukverdeler moesten kijken.

Deze info had ik ook aan de VW dealer gegeven en die constateerden een remdrukverdeler(remdrukbekrachtiger) vol water!! Dat was dus de oorzaak. En PON.......... die gaf geen thuis hoor. Kosten € 1500,-- voor ons.

 

Maar goed jij hebt een passat uit 2006 zie ik, denk niet dat die passat het nog heeft.

Een accubak met een te klein drain gat.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een update!!! ik ben vandaag thuisgekomen van de wintersport in Oostenrijk....... in een OPEL VECTRA en jawel mijn passatje staat daar nog kou te vatten en te wachten totdat hij terug gebracht wordt ter reparatie naar Nederland!! Jawel wéééér een kapotte pompverstuiver (pumpedüse als ik het goed geschreven heb). hij heeft het wel goed voor elkaar want hij staat bij Porsche Zell am See, beter dan bij de eerste de beste beunhaas.

Ik ben nu de (tijdelijke) eigenaar van een vectra 2.2 direct combi, wat een slagschip! (lees dwijl) op een zere rug en een lege portemonnee na hebben we een redelijke reis gehad en ik ben wederom overtuigd dat het prijsverschil tussen de vectra en de passat ECHT niet in de naam zit, maar vooral in het comfort! en de algehele verzorging. Ohw ja en de vectra heeft trouwens een snelheidsbegrenzer op 220 hhmmm toeren genoeg over, ze zijn kennelijk bang dat je van de weg waait :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey micky brute pech gewoon hoop dat je ski vacantie beter was .

ik denk dat je rotzooi in de dieselbak hebt weer een pompverstuiver kapot dat kan bijna niet .

:shock::shock::shock:

dan brengen ze hem per truck weer naar jou toe .

sterkte .

grz guy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hey micky brute pech gewoon hoop dat je ski vacantie beter was .

ik denk dat je rotzooi in de dieselbak hebt weer een pompverstuiver kapot dat kan bijna niet .

:shock::shock::shock:

dan brengen ze hem per truck weer naar jou toe .

sterkte .

grz guy.

 

nee, volgens mij is het een mechanisch probleem, er schijn iets af te breken bij de stelschroef boven op de pompverstuiver (of zelfs de stelschroef zelf)! dat zeiden ze bij Porsche in Zell... maar ja aan de andere kant heeft Porsche zelf geen diesel motoren 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ohw ja en boven de 190 begint ie wel iets te trillen :lol:

 

Komt mooi uit want hier mogen we toch niet harder dan 120. :lol::lol::lol:

 

Hier wel ja, maar als we dan toch pietluttig gaan doen: ik zit veel voor mijn werk in Duitsland en ja daar mag je hier en daar ietsje harder 8)

Hoi Micky

Als ze je aandrijf assen hebben vervangen, moet die dan niet uitgelijnd worden, miss dat ie dan niet meer trilt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Das balen voor je Micky.

Hoop voor je dat ie snel weer klaar is.

Toch raar dat dit al je tweede is die kapot gaat. :angry:

 

Wel een goede vakantie gehad trouwens.

 

tja ik ben ook benieuwd of het dezelfde is of een andere, als het aan andere is, dan krijg ik helemaal het gevoel dat ik nog wel 2 keer kom te staan met dat ding, dit is trouwens voor mij geen reden om geen passat weer te nemen, je kunt altijd een keer pech hebben en de verkeerde auto treffen, die (sl)opel waar ik nu in rij is ook geen toppertje.

mijn vakantie was in iedergeval geweldig.

 

Hoi Micky

Als ze je aandrijf assen hebben vervangen, moet die dan niet uitgelijnd worden, miss dat ie dan niet meer trilt

 

de auto is zelfs een aantal dagen naar Pon geweest, ik ga ervanuit dat die daar zeker naar gekeken hebben, moet wel zeggen dat sinds ik na de kerst nieuwe winterbanden (dunlop wintersport 3D) voor heb gekregen het me eigenlijk niet echt meer opvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden