Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistoflek 2.0 TDI Passat 2012


mipedsg

Vraag

Hoi,

ik heb mijn passat uit 2012 met 2.0 TDI motor nu een jaar en 1 maand, en zag vandaag dat het koelvloeistofpeil een halve liter gezakt was. Dit bijgevult en ik zag wat spetters onderop de afdekplaat onder motor. De aankoop garantie (uit duitsland) is dus net afgelopen...

Opgekrikt en achter het wiel de volgende foto's gemaakt. Het lijkt uit de distributieriem kap te komen.

Waterpomp lijkt me? Of zou het ook wat anders kunnen zijn?

IMG_20160927_193047398.jpg

 

foto 2:

 

IMG_20160927_193051504.jpg

 

foto 3:

IMG_20160927_193100368.jpg

 

Bij de laatste foto hierboven is duidelijk te zien dat het tussen de aluminium onderste kap, en de plastic boven kap door sijpelt.

Wat denken jullie?

aangepast door mipedsg
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de adviezen. Er komt een nieuwe waterpomp plus riem op. We zitten nu bij 140k. Bij mijn vorige auto (benzine) heb ik de riem steeds zelf vervangen, maar nu laat ik het toch maar doen. Blijkbaar hebben ze daar allerlei speciale tooltjes voor bedacht ter ontmoediging.

 

Trouwens, in mijn werkplaatshandboek "So wird's gemacht" staat helemaal niks over de procedure.  :book: . Dat valt me toch wel erg tegen :? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hem 3 weken geleden bij moeten vullen en vandaag weer, telkens een bekertje koelvloeistof. Ik heb er nog niet onder gelegen om te kijken of hij lek is, maar als ik dit lees zou dat kunnen.

Het is een b7 2.0 tdi 170pk en heeft 160dkm gelopen, is dit een veel voorkomend probleem ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee  ERG-koeler....  Dat is toevallig.    ik heb net bij VW dealer het zelfde gehoord.   Koelvloeistof verdwijnt langzaam.   Echter, de dealer heeft geen lekkage kunnen vinden, ze verdenken nu dat het verdwijnen van de koelvloeistof komt door de EGR-koeler.  

B7  2.0 tdi  170pk   165 dkm 

 

Nieuwe afspraak gemaakt voor 8 november.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden