Ga naar inhoud
  • 0

Mistlampen inbouwen


MarVelous

Vraag

Ik wil graag mistlampen met dagrijverlichting en bochtenverlichting inbouwen. Ik heb nu al wel de dagrijverlichting erin zitten.

 

Ik weet dat ik een kabelboom, lichtschakelaar nodig heb. En uiteraard de juiste mistlampen enz. Heeft iemand de juiste onderdeelnummers voor mij?

En wat moet er nog meer veranderd/aangepast worden?

Alvast bedankt.

 

Mvg Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Stekkers van het BCM kan je zo losklikken. Uiteraard zonder het contact op te zetten want dan ga je een hele lijst aan fouten hebben als je het bcm uitleest. Zowieso ga je zonder contact op te zetten ook wel wat fouten hebben maar die krijg je na resetten wel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar was ik al bang voor... Ik kan niet uitlezen dus als het gereset moet worden moet ik een ander vragen. Is opzich geen probleem maar hij heeft niet altijd tijd!

Misschien toch zelf zijn kabel aanschaffen dan maar...

er zullen wel wat fouten in komen te staan maar deze zorgen er niet voor dat de wagen niet meer kan rijden na het terug aansluiten van het BCM. Fouten in de richting van de gateway en comfortmodule die geen communicatie meer hebben met elkaar enz. maar deze krijgen terug communicatie bij het herstarten dus niks aan de hand maar de fout blijft wel onthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand welke mistlampen ik het beste kan nemen? Zag dat er drie versies zijn? Of maakt dat niet uit welke ik neem!

En nogmaals de vraag of ik zo de stekkers van de BCM kan halen zonder problemen. Zodat ik kan kijken of de BCM geschikt is voor mist.

 

Mvg Marcel

Nu heb je alleen DRL : onderdeel nr 3AA 941 661 E en 662 E

 

DRL + mistlicht : 3AA 941 661 F en 662 F, dwz één 21 watt gloeilamp en één 35 watt halogeen lamp, persoonlijk zou ik deze nemen om het me gemakkelijk te maken ivm de DRL's

 

dan heb je nog 3AA 661 G en 662 G : dit is de versie voor xenonlampen met LED DRL in de koplamp, deze versie heeft 2 35 watt halogeenlampen, één voor mistlamp en één voor bochtverlichting.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu heb je alleen DRL : onderdeel nr 3AA 941 661 E en 662 E

 

DRL + mistlicht : 3AA 941 661 F en 662 F, dwz één 21 watt gloeilamp en één 35 watt halogeen lamp, persoonlijk zou ik deze nemen om het me gemakkelijk te maken ivm de DRL's

 

dan heb je nog 3AA 661 G en 662 G : dit is de versie voor xenonlampen met LED DRL in de koplamp, deze versie heeft 2 35 watt halogeenlampen, één voor mistlamp en één voor bochtverlichting.

 

grtz, dre

Dank je wel dre.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu heb je alleen DRL : onderdeel nr 3AA 941 661 E en 662 E

 

DRL + mistlicht : 3AA 941 661 F en 662 F, dwz één 21 watt gloeilamp en één 35 watt halogeen lamp, persoonlijk zou ik deze nemen om het me gemakkelijk te maken ivm de DRL's

 

dan heb je nog 3AA 661 G en 662 G : dit is de versie voor xenonlampen met LED DRL in de koplamp, deze versie heeft 2 35 watt halogeenlampen, één voor mistlamp en één voor bochtverlichting.

 

grtz, dre

@@MarVelous  Hmm... ik heb gezien dat je toch de derde optie (3AA 661 G en 662 G) moet hebben wanneer je bochtverlichting én mistlampen wil hebben (slecht gelezen...).

Je mistlamp (halogeen 35W) wordt dan zowel mistlamp als dagrijverlichting, bochtverlichting is dan de tweede halogeenlamp (35W).

 

Je moet wel wat aan de bedrading werken natuurlijk...en wat coderen ook...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@MarVelous Hmm... ik heb gezien dat je toch de derde optie (3AA 661 G en 662 G) moet hebben wanneer je bochtverlichting én mistlampen wil hebben (slecht gelezen...).

Je mistlamp (halogeen 35W) wordt dan zowel mistlamp als dagrijverlichting, bochtverlichting is dan de tweede halogeenlamp (35W).

 

Je moet wel wat aan de bedrading werken natuurlijk...en wat coderen ook...

 

grtz, dre

Oke, duidelijk. Ga ik kijken voor de G variant. En dat ik wat moest veranderen had ik verwacht. Maar dank je wel voor je info. We gaan het één en ander uitzoeken en kopen dan.

Maar eerst de trekhaak monteren. Die komt vandaag binnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mistlampen gevonden alleen weet de persoon die ze aanbied niet welk onderdeelnummer ze zijn. Het zijn wel met mistlamp en dagrijverlichting maar de sticker met onderdeelnummer Is eraf. Het enig wat hij heeft Is het lensnummer wat erop staat. Hoe kom ik erachter welke dit zijn? Heeft iemand een idee om daar achter te komen? Mvg Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na wat navraag blijkt er 1 halogeenlamp en 1 normale in te zitten, dus de F variant. Nu vraag ik me af wat het verschil tussen de F en G variant is. In ETKA is de omschrijving hetzelfde van die 2. Alleen is de ene met 2 halogeenlampen. Ik heb normale koplampen dus geen xenon met bochtenverlichting of dagrijverlichting erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ dreke, kan het ook zijn dat bij de 3AA 661G en 662G de ene halogeen de mistlamp Is en de andere de bochtenverlichting en dat er dan in de koplamp de dagrijverlichting zit? Ik lees eigenlijk overal op het net dat de meeste de 3AA 661 en 662F hebben. Zodat de gloeilamp de DRL Is en de halogeen de mistlamp en bochtenverlichting Is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan mogelijk die gebruiken. Dan DRL houden zoals het nu is, met de 21W gloeilamp. De halogeenlamp als mistlicht, en mistlicht ook als bochtverlichting coderen.

Dat is misschien wel het minste werk...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden