Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof temperatuur te hoog.


dieselaar

Vraag

Na een stukje van 6,5 km gereden te hebben kwam ik op de plaats van bestemming aan en toen ik de parkeerplaats op reed ging het temperatuur alarm af op het dashboard. Temperatuur meter tegen rood aan dus uitgezet en motorkap open. Alle vloeistoffen op peil,kvs zelfs iets aan de hoge kant(+-1cm) en geen witte sludge aan de oliedop.

Motor weer gestart en temperatuur liep weer terug naar 90 graden om onmiddellijk weer te stijgen naar +- 110 graden. De ventilator die door de multi riem wordt aangedreven draait ook mee evenals de airco ventilator. De motor loopt als een zonnetje en geen dampwolken uit de uitlaat. Kan dit de thermostaat zijn of een temperatuur sensor? Kan even niks uitlezen want zit in Drenthe op vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb er alweer 375 km op zitten en geen problemen meer. De eerste kilometers zit je toch naar de temperatuur meter te kijken en keurig 90 graden.

Ging gisteren tanken bij de garage waar de Passat gerepareerd is en er kwam gelijk een monteur aanlopen. Ik stak gelijk mijn duim op,de Passat heeft alleen dorst zei ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden