Ga naar inhoud
  • 0

Chromenlijsten spuiten


Fopperr

Vraag

Ik ga proberen om zelf de chromenlijsten in mijn grill zwart te spuiten.

 

De lijsten zijn verwijderd maar verder nog niks.

 

Kan ik de volgende stappen aanhouden?

Ontvetten

Schuren

Ontvetten

Primeren

Drogen

Lakken in kleur

Drogen

Lakken in kleur

Drogen

Evt nog keer lakken in kleur

Drogen

Blanke lak

Drogen

Blanke lak

Drogen

Poetsen.

 

Kan dat op deze manier of moet er iedere bij iedere laag geschuurd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ow, heb ze gisteravond in een badje thinner gelegd om al het vet goed los te weken...

 

Grapje nee weet dat plastic en thinner geen vriendjes zijn dus poets ze met een doek goed schoon. Gisteren helaas geen tijd meer voor gehad.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanavond lekker aan het ontvetten geweest, opgeruwd met de scotch brite en een ijzerdraadje aan vast gemaakt waar ik hem aan wil laten drogen (de lijsten hebben gelukkig gaatjes welke uit het zicht vallen). Vervolgens nogmaals ontvet en de lijsten voorzien van 2 lagen primer.

 

Waarom 2 lagen; ik had te weinig tijd ze écht uit te laten harden. Ik las op het internet dat een primer met tussenposen van 15 minuten mag worden opgebracht en de primer 24h moet drogen voordat ik verder kan gaan met de kleurlak. Aangezien ik morgen geen tijd heb leek mij 2 lagen beter dan 1. Op deze manier vullen de kleine gaatjes van de steenslag ook en zijn eigenlijk weg!

 

Donderdag wordt de kleur opgebracht en wellicht de blanke lak ook al, anders vrijdag.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan ik de primer op dezelfde manier schuren als ik eerder heb gedaan? Dus ontvetten, scotch brite en ontvetten en dan de kleurlak er overheen? 3-4 lagen met tussenposes van 30 minuten?

 

Dan dag laten drogen en zelfde herhalen met blanke lak?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Diver so far so good! Gewoon de tijd nemen en alle stappen goed proberen te doen. Ik ga zo even bekijken hoe de lijsten eruit nu ze echt goed gedroogd zijn. Zal ongetwijfeld wat stof in zitten, maar dat is ook niet te voorkomen als je dit thuis/garage doet en dat is (groten)deels ook wel weg ge polijsten.

 

Ik post eind van de middag even wat foto's hoe de kleurlak erop is gekomen.

 

Dan kan ik morgen overdag de blanke lak aanbrengen en hoop ik dat ik de lijsten zondag kan monteren. Zaterdag ben ik van 's ochtends tot 's nachts aan het werk en dan red ik dat tussendoor niet en denk ook dat extra droogtijd geen kwaad kan.

 

Hoe kun je de droogtijd verkorten? In de wintermaand kun je zoiets nog voor de kachel leggen maar die is nu uit. Heb ook alleen maar stroomkachels met ventilator en dat is niet handig met al dat stof.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2 lagen inmiddels gespoten en de 3e doe ik zo meteen.

 

Op zich wordt het resultaat netjes maar dat is niet echt op een foto vast te leggen zolang t nog nat is.

 

Ik las op de kleurlak dat ik de blanke lagen er meteen achteraan moet doen, dus dat ga ik proberen. Enige probleem is dat mn kids van 2,5 en bijna 1 jaar nu in bed liggen en zodra zij uit bed komen ik weinig meer kan doen. Anders doe ik de rest morgen.

 

2b7828d987c49b2f4d311000e42449e9.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gekleurdepiet hè, om maar onnodige discussie te voorkomen

 

In principe zijn ze klaar. 2 lijsten hebben kleine druipers. Ik heb de blanke lak in 4 dunne lagen () opgebracht en ze bleven een klein beetje mat met sinaasappeleffect. Mijn conclusie; iets meer opspuiten. Dat werkt wel maar dan blijkbaar net iets teveel.

 

De lijsten heb ik voor het drogen opgehangen aan een draad. Achteraf denk ik dat ik ze beter had kunnen neerleggen. Dan had er misschien wel meer stof in de lak gezeten maar dat is evt nog wel weg te poetsen en dat red je met een druiper helaas niet.

 

Ik monteer ze straks en plaats dan even een foto. Misschien vallen die druipers helemaal niet op.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm mijn herstelwerkzaamheden niet zijn van zo'n minimaal niveau dat ik dat terugschuren niet zie zitten. Ik monteer de lijsten eerst om te kijken of het op valt.

 

Met goede tips kan ik misschien dat terugschuren zelf ook wel maar dan plak ik de boel goed af en spuit de lijst terwijl hij op de grill zit

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden