Ga naar inhoud
  • 0

Is LUK echt ruk ?

Jovum

Vraag

Beste forum lezer

Mijn koppeling en 2-massavliegwiel zijn aan vervanging toe. Er zijn een aantal merken die de sets verkopen Nu lees ik op verschillende sites, gemengde meningen over een LUK set. Herhaaldelijk lees ik LUK= ruk ! Zijn er mensen met ervaringen met t merk LUK?  Luk is wel redelijk betaalbaar.

Wie kan hier iets over zeggen ?

groeten,

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Een paar weken geleden nieuwe koppeling set met vliegwiel van Luk gemonteerd. Heb vooraf veel gelezen, over het algemeen positief over Luk op wat enkele berichten na. Kun je gewoon doen hoor, niks mis mee. De negatieve verhalen zijn niet altijd op iets gebaseerd. Zit vaak tussen de oren.

Hoe het is als je gaat chippen weet ik natuurlijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Een paar weken geleden nieuwe koppeling set met vliegwiel van Luk gemonteerd. Heb vooraf veel gelezen, over het algemeen positief over Luk op wat enkele berichten na. Kun je gewoon doen hoor, niks mis mee. De negatieve verhalen zijn niet altijd op iets gebaseerd. Zit vaak tussen de oren.

Hoe het is als je gaat chippen weet ik natuurlijk niet.

Marco, heb je de koppelingset zelf vervangen ?  zoja hoe lang heb je er overgedaan? En heb je er nog speciaal gereedschap voor nodig ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 0

Ik heb 4 jaar geleden mijn Sachs door een LUK vervangen, rijdt er al weer 100K mee, gechipt en caravan aan de haak.

LUK wordt idd ook af fabriek geleverd, bij mij zat er toevallig een Sachs in die duurder was dan LUK.

Zijn een hoop broodje aapverhalen, belangrijk is dat de complete koppeling wordt vervangen met plaat en drukgroep en vliegwiel en druklager. Belangrijk is ook om te zien of er geen speling in de ophanging zit van motor en versnellingsbak. Wanneer de koppeling gaar is, dan is vaak ook de motorsteun versnellingsbak al ver heen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden