Ga naar inhoud
  • 0

stroomuit/stroomverlies


Dj-Ulic

Vraag

Goedemorgen,

 

Ongeveer een maand geleden had ik problemen met stroomuitval. De auto wilde niet starten. ik heb de ANWB gebeld en middels startkabels is de auto gestart. Hij heeft de accu gemeten en gaf aan dat de accu 'kapot' was. Ik vond dit vreemd aangezien de accu amper 18 maanden oud was. Ik heb daarna de accu volledig opgeladen en weer teruggezet.

 

Het ging goed voor een week of zo en vervolgens wederom leeg. Ik kan de auto openen maar starten is geen optie. Toen maar besloten om een nieuwe accu te bestellen. Ik dacht meteen maar goed doen dus een Varta gehaald. Helaas gisteren wederom hetzelfde probleem. De auto wilde wederom niet starten.

 

Ik heb het gevoel dat er stroomverlies is of de dynamo laad gewoonweg helemaal niet op. Stroomverlies gebeurde ook voor het plaatsen van de nieuwe 'android based navigatie'. Het lijkt mij niet dat het daardoor komt.

 

Mijn vraag is of iemand een goed adresje heeft in de buurt van stad Groningen om stroomverlies dan wel dynamo te testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

helaas niet aanwezig. ik verdenk dynamo maar kan ook iets anders zijn.

Dat is jammer.

De spannings regelaar kan ook de boosdoener zijn. Maar zonder meten is het gissen. Misschien ook wel handig om uit te laten lezen.

Herinner mij dat er bij iemand het slot van de achterklep kapot was en daar stroom lekkage had.

Maar zoals ik al aangaf uitlezen en meten.

Succes iig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de dynamo niet meer zou bijladen denk ik dat je gewoon onder het rijden ook al problemen zou moeten krijgen omdat je verbuik hetbt tijdens het rijden. Heeft u een origineel alarm in de auto ? Knipperende led in de bestuurdersdeur ? Wat doet deze led als je de auto afsluit ? Heeft u een trekhaak ? Onlangs iets veranderd aan de wagen buiten de radio ? Om uitsluitsel te kunnen geven dat het niet de radio is zou je deze eens kunnen afkoppelen en kijken of het probleem nog aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de dynamo niet meer zou bijladen denk ik dat je gewoon onder het rijden ook al problemen zou moeten krijgen omdat je verbuik hetbt tijdens het rijden. Heeft u een origineel alarm in de auto ? Knipperende led in de bestuurdersdeur ? Wat doet deze led als je de auto afsluit ? Heeft u een trekhaak ? Onlangs iets veranderd aan de wagen buiten de radio ? Om uitsluitsel te kunnen geven dat het niet de radio is zou je deze eens kunnen afkoppelen en kijken of het probleem nog aanwezig is.

 

Geen alarm systeem (voor zover ik weet)

Knipperende led is aanwezig. Ik kan de auto open doen en alle lampjes gaan branden als ik wil starten maar daar blijft het bij.

 

Ik ga de accu opladen en navi/radio eruit halen. Kijken of dat iets uitmaakt.

 

Trekhaak is aanwezig maar nooit aan gezeten. Er is recentelijk niets veranderd aan de auto.

 

Het probleem deed zich ook voor bij de MFD2 (originele navi/radio). Daarom verdenk ik niet de navi of is dat een rare gedachte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik wil best je dynamo even meten met multimeter. Dan kun je snel genoeg zien of je laadstroom genoeg is.

Aan de android kan het niet liggen. Die heeft nl geen ruststroom nodig. Die systemen schakelen op de ouderwetse manier aan/uit dmv geschakelde plus.

Die geschakelde plus komt dan uit een canbus convertor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was hier onlangs ook een forumlid met een trekhaak die hij niet gebruikt maar wel de stekkerdoos vol met water ...

 

Ivm de knipperende led en origineel alarm kan je zien dat er iets mis is wanneer de knipperende led bij het afsluiten even gaat branden voor hij over gaat naar knipperen dan is er wat mis.

 

Testen of je een alarm kan dmv raam bestuurdersdeur open. Auto op slot en dan de motorkap ontgrendelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarschijnlijk het probleem opgelost.

Dynamo gaf netjes ruim 14Vdc aan dus daar lag t niet aan.

Een verbruiker dus.

Bleek bij navraag dat de nieuwe radio niet met contact aan/uit ging. Dus radio los gehaald.

Idd redelijk duidelijk, de aansluiting liep niet via de canbus convertor die deze radio's normaal gesproken hebben.

De geschakelde plus lag direct aan constante plus. Dit is mogelijk omdat bij deze passat er een dubbele constante voeding in de quadlock stekker aanwezig is. (waarschijnlijk de safe aansluiting van de oude MFD-2)

Hierdoor bleef de radio altijd in een soort standby mode staan om in 2~3 dagen de accu leeg te trekken.

Even de originele doos gehaald en daar zat de canbus convertor nog in. 

Deze aan de kabelboom gekoppeld en de geschakelde plus aansluiting in de kabelboom v/d radio door geknipt richting quadlock stekker.

Nu gaat de radio netjes met contact mee aan/uit. Ook reageerde de toetsverlichting nu met aan/uit gaan van de verlichting en signaal deur open kwam ook in beeld.

Canbus contact dus!
 

Nu even afwachten of de accu nu niet in een paar dagen wederom leeg is.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden