Charles16v Geplaatst 4 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2007 Hoi, Ik wil een passat station kopen. Het moet een benzine auto zijn. Een 1.6 vind ik iets te ligt en ben aan het denken voor 1.8 of iets meer. Ik zie van alles voor bij komen. zoals een 1.8 turbo of een 1.8 20v vr5 en zo maar verder. Zijn er nadelen aan sommige motortypes. Heb een leuke 1.8 turbo gezien. Wil tussen 6 a 7000 euro uitgeven. Hoeveel km draait een passatblok.wil het liefst eentje met minder dan 150dkm op de klok. Ik hoor het wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rednax Geplaatst 4 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2007 Deze vragen komen hier vaker voorbij. Misschien de zoekfunctie even gebruiken ? Hoeveel een passatblok draait hangt van zoveel factoren af, sommige geven na 50.000 km de geest andere na 500.000 km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 4 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 september, 2007 ben straks even naar een 1.8T gaan kijken uit 1997. Mooie auto zag er goed uit.Draagarmen waren vernieuwd. reed ook lekker. Alleen we hoorde een bijgeluid onder de kap dat ik niet kan thuisbrengen. Ik weet ook niet wat de motorgeluid is van een passat 1.8t WE zijn een stuk gaan rijden en toen gaan luisteren onder de kap. Als je gas geeft tot 3000 toeren en dan het gas los laat hoor je een rattel in de motor zitten klonk meer als een ratelslang. Zou dit de turbo kunnen zijn???? Om de hoeveel km moet die revisie.?? de auto heeft 132500 gelopen Dit is de advertentie http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/1 ... 4VB4M&df=1 Verder heb ik nog een leuke gezien een 2.3 vr5 1999 met 147dkm Weet niet of dit een degelijk blok is. Dit is de advertentie http://auto.marktplaats.nl/volkswagen/1 ... 4VB4M&df=1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 5 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2007 ik denk dat het de nokkenaskettingspanner is.. de vr5 advert. is er niet meer.. Bij de 1.8t moet je ook de oliedop/bovenkant nokkenas eens bekijken op sludge.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 5 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2007 Dacht dat de 1.8 turbo een riem had inplaats van een ketting??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 5 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2007 Ik ga waarschijnlijk vrijdag ook nog naar een 2.3 vr5 kijken Is een blauwe station uit 1999 met lerenbekleding, xenon, 18 inch velgen. de km stand is 147dkm origineel nederlander. meen dat de distributie pas was gedaan. en bijna nog een jaar apk. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij zo'n vr5???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 5 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2007 Een 1.8T heeft idd een distributieriem maar ook een nokkenasketting, hier doelde vdub op. Die ketting wordt door een spanner strak gehouden en die kan door bepaalde omstandigheden te horen zijn (oliedruk/slijtage). De velgen onder de zwarte 1.8T 3B zijn weliswaar orgineel maar niet voor dat type Passat, komen van het nieuwere type 3BG. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 5 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2007 Owkay, Die turbo's gaan die snel stuk???? Of zijn er veel problemen mee. Denk als ik terug ga naar die zwarte turbo dat ik even l;angs een dealer ga. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 5 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2007 Normaal gaan de motoren én de turbo's niet stuk... pech kun je altijd hebben.. Let ook even op of je 97-er passat wel blauwe tellerverlichting heeft anders zou ik hem links laten staan... of rechts laten liggen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 5 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 5 september, 2007 Kans is aanwezig dat de binnenverlichting groen is gezien het bouwjaar. De turbo gaat niet zomaar stuk maar goed d'r staat 132dkm op de teller en turbo's slijten wel en sommige houden er eerder mee op (=toeval/pech). Zou anders even goed opletten of er blauwe rook uit de uitlaat komt, dit duidt meestal op een olielek in de turbo. Zou ook willen weten wat de oliehistorie van de motor is incl. de verversingsintervallen. Zoek maar op sludge op de site. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 6 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2007 Normaal gaan de motoren én de turbo's niet stuk... pech kun je altijd hebben.. Let ook even op of je 97-er passat wel blauwe tellerverlichting heeft anders zou ik hem links laten staan... of rechts laten liggen wat is het probleem als hij niet blauw is die verlichting?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DM Geplaatst 6 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2007 wat is het probleem als hij niet blauw is die verlichting?? Past niet bij een halflederen zwart/blauw interieur? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 6 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2007 das minder mooi.. en heb je alles in groene verlichting ipv blauw met rood Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gurby Geplaatst 6 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2007 Tja ook een kwestie van smaak denk ik. Ik heb een donkergroene 3B uit 1997 gehad met groene tellerverlichting.. Paste natuurlijk prima bij de rest v/d auto en ik vond het wel mooi, is namelijk wel een beetje zeldzaam (sowieso steeds meer in NL). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 6 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2007 Die versleten draagarmen komt dat ook bij een 99 voor?? zo ja waar merk je dat aan. Morgen ga ik dus naar die vr5 kijken. nog snelle tips waar ik op moet letten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 6 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 september, 2007 Wat ik zelf heb gehad en ook al een paar keer op dit forum tegenkwam: hoezen van aandrijfassen/homokineet. Als de hoezen kapot zijn, geeft de aandrijfas al heel snel de geest (bonkend geluid bij optrekken met naar links of rechts gedraaid stuur). Succes ermee! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 11 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 september, 2007 -------------------------------------------------------------------------------- Ik zie helaas op i-net heel veel passats maar hebben net teveel gelopen. Ik zei ik wil niet meer dan 150dkm. Maar met mijn eisen en wensen is dat bijna niet te doen. Ik was aan het denken om die km grens wat te overschrijden naar boven rond de 180dkm. Wat zijn jullie ervaringen met zo'n km stand. is het wel verstanding.??? Of moet ik maar minder luxe en 40 dkm minder?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 12 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 12 september, 2007 ik heb mn auto gekocht met 218dkm.. direct uit de lease.. vooralsnog geen spijt gehad en geen gekke kosten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 12 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 september, 2007 ik heb mn auto gekocht met 218dkm.. direct uit de lease.. vooralsnog geen spijt gehad en geen gekke kosten. Ik wel wel een benzine Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Anonymous Geplaatst 13 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2007 Houd de site van bv ponoccassion in de gaten.... komt m'n 2.0 ook vandaan. 70k km gelopen en van binnen ook netjes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 15 september, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2007 Hoe kan het dat die Passats 2.8 Variant Syncro 142KW zo goedkoop zijn invergelijking met de gewone 1.8 t of dwe 2.3 ???? Kom ze best vaak tegen op internet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mike21 Geplaatst 15 september, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2007 Hoe kan het dat die Passats 2.8 Variant Syncro 142KW zo goedkoop zijn invergelijking met de gewone 1.8 t of dwe 2.3 ???? Kom ze best vaak tegen op internet Denk maar eens aan de kosten van de bezine en wegenbelasting....... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten