Nitro68 Geplaatst 23 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 Heb een kapotte homokineet hoes aan de rechter kant. Makkelijkste Is denk ik de hele aandrijfas eronder vandaan te halen denk ik, of kan je hem er zo ook af slaan? Ben niet zo kien om te gaan slaan terwijl de as nog aan de anderekant in de bak steekt. Of Is dat geen probleem? Moet je trouwens een nieuwe centrale bout gebruiken? Ding wordt toch flink belast met de montage, 200Nm + 180 graden. ........ 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 23 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 Zou dit handig zijn ipv een hamer? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Drivverk/Drivknute/Drivknute/Drivknuteavtrekker-2000022654/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 23 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 weet niet dat je hier iets aan hebt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 23 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 Jawohl, das ist super! Vielen dank! Alleen die centrale bout, vervangen of niet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ferre Geplaatst 23 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 Ik zou die ook vervangen, die zit er toch bij in het setje die je koopt. Gr ferre Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 23 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 Hmmm, niet in alle setjes dus. Koop wel een setje waar die bij zit, maar of het moet weet ik nog steeds niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 23 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 (aangepast) Bout zet je toch vast met een aantal Nm en dan nog met een aantal graden. Bout wordt dan toch opgerekt. Denk niet dat het verstandig is om dit te vaak te doen. Volgens mij kun je hem dus beter vervangen. Bij het vervangen van mijn stofhoes zat er een handleiding bij met de juiste waarden. Helaas is die in de papierbak verdwenen. 23 mei, 2016 aangepast door IHC966 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 23 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 200Nm + 180 graden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 23 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 En dat is heel vast, loopt niet meer los. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Snicky Geplaatst 23 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 Handig filmpje! Ik zou wel handschoenen aantrekken Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 23 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 (aangepast) Voor degene die die 180 graden doordraaien eng vinden ivm het eraf schieten van je dop of inbus doe ik altijd het volgende: Merkje op de boutkop met tipex oid en dan een hap spinazie en draaien maar. 23 mei, 2016 aangepast door Nitro68 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 23 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 200Nm + 180 graden. Rolf, centrale bout altijd vervangen anders gaat je lager kaduuk. Kijk even welke bout er bij jou afkomt, de 1e montage had een 6 kante kop met een ander aanhaalmoment. De nieuwe bout, die ik bij een dealer zou halen, kost iets van € 4 of zo en heeft een 12 kantige kop. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 23 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2016 Willem, is geen eerste montage meer, wiellager heb ik al eens vervangen. Zat overigens een zeskantbout bij het lager meegeleverd. (Aftermarked) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 24 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2016 Heb er nu een bout bij zitten met zeskantige inbus..........staat geen moment vermeld. Het Is een spidan 23692. Op de GKN website geen info over moment. 200Nm + 180 gr. zal dan wel van toepassing zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rachid17 Geplaatst 24 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2016 Toevallig de mijne ook vandaag versleten , een scheur in de hoes, Onderdeel en vervangen 70euro bij de dealer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 28 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2016 Zo, vandaag ff de nieuwe hoes eronder gezet. Ging probleemloos. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 28 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2016 En ook nieuwe centrale bout gemonteerd of de oude met 250+Nm vast gezet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 28 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 28 mei, 2016 Mooi dat het probleemloos ging btw Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 29 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2016 Zat een nieuwe bij de hoes dus die heb ik gebruikt. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 29 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2016 Zat een nieuwe bij de hoes dus die heb ik gebruikt. Ok toppie. Goed gedaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Nitro68
Heb een kapotte homokineet hoes aan de rechter kant.
Makkelijkste Is denk ik de hele aandrijfas eronder vandaan te halen denk ik, of kan je hem er zo ook af slaan?
Ben niet zo kien om te gaan slaan terwijl de as nog aan de anderekant in de bak steekt.
Of Is dat geen probleem?
Moet je trouwens een nieuwe centrale bout gebruiken?
Ding wordt toch flink belast met de montage, 200Nm + 180 graden. ........
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten