Ga naar inhoud
  • 0

Waar moet je opletten bij het kopen van een 2.3 V5 bj2004


KoosV

Vraag

Goedemorgen, ik rij momenteel een passat 2.0 20v uit 2003.

Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op een mooie 2.3 V5 uit 2004 met 226000km op de teller.

Deze auto is geheel dealer onderhouden en heeft zijn laatste beurt gehad bij 209000km.

Mijn vraag aan de kenners van deze motoren, waar moet ik opletten=

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

V6 heeft een distributieriem, die zit gewoon aan de voorkant. Heeft alleen wel spanners tussen de kettingen van de nokkenassen.

Met starten opletten dat de motor niet ratelt, dan moeten de spanners vervangen worden.

Zoals je ziet heeft elke motor wel een keer wat extra onderhoud nodig bij een hogere kilometerstand.

Dat is een afweging die je moet maken bij aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk ook dat je met een V5 die nog geen 2 ton gelopen heeft niet direct een miskoop doet mits de stand klopt EN hij voldoende onderhoud heeft gehad, met voldoende bedoel ik ELK JAAR en niet elke 30-50dkm.

Dus als er in het boekje een stuk of 8 a 10 beurten in staan kun je em gerust kopen wat betreft onderhoud.

 

Motorisch is een V5 een erg lekkere auto, zeker de 20-klepper(in de 3BG).

Dat de ketting meer geld kost ligt puur aan de ligging, de bak moet er nl af om erbij te kunnen, let wel een distributie van een V6 is ook niet voor niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk ook dat je met een V5 die nog geen 2 ton gelopen heeft niet direct een miskoop doet mits de stand klopt EN hij voldoende onderhoud heeft gehad, met voldoende bedoel ik ELK JAAR en niet elke 30-50dkm.

Dus als er in het boekje een stuk of 8 a 10 beurten in staan kun je em gerust kopen wat betreft onderhoud.

 

Motorisch is een V5 een erg lekkere auto, zeker de 20-klepper(in de 3BG).

Dat de ketting meer geld kost ligt puur aan de ligging, de bak moet er nl af om erbij te kunnen, let wel een distributie van een V6 is ook niet voor niks.

Deze is elk jaar t/m 2013 bij de dealer in onderhoud geweest en daarna t/m 2015 bij een gewoon bedrijf.

Hij klink als een naaimachine, maar heeft wel 226000km weg, ben nu bang dat het grote onderhoud er snel aan kan komen en dan

wordt zo auto erg duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als een ketting slecht wordt ga je hem dan geleidelijk meer horen of gelijk heel erg en dan direct vervangen?

je zult hem zeker niet meteen horen aangezien je doorgaan de motorkap dicht hebt als je de auto start, vaak schone olie helpt volgens mij ook mee het slijtageproces te vertragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je zult hem zeker niet meteen horen aangezien je doorgaan de motorkap dicht hebt als je de auto start, vaak schone olie helpt volgens mij ook mee het slijtageproces te vertragen

Bedankt, ik gooi er nu 5w30 in volgens vw

aangepast door KoosV
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@jervis

Om onderdelen/auto's aan te mogen bieden of te vragen moet je minimaal 100 posts hebben of full member wezen of je koopt een verkooptegoed..
Om deze reden heb ik je post verwijderd.
Zie hier de forum regels verkoop gedeelte
Om full member te worden en niet te hoeven wachten op 100 posten zie hier Zo word je Full Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden