KoosV Geplaatst 14 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2016 Goedemorgen, ik rij momenteel een passat 2.0 20v uit 2003. Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op een mooie 2.3 V5 uit 2004 met 226000km op de teller. Deze auto is geheel dealer onderhouden en heeft zijn laatste beurt gehad bij 209000km. Mijn vraag aan de kenners van deze motoren, waar moet ik opletten= Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 V6 heeft een distributieriem, die zit gewoon aan de voorkant. Heeft alleen wel spanners tussen de kettingen van de nokkenassen. Met starten opletten dat de motor niet ratelt, dan moeten de spanners vervangen worden. Zoals je ziet heeft elke motor wel een keer wat extra onderhoud nodig bij een hogere kilometerstand. Dat is een afweging die je moet maken bij aanschaf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 21 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Toevallig deze? http://m.autowereld.nl/volkswagen/passat/2-3-v5-athene-sport-climate-control-cruise-control-trekhaak-18083674/details.html Ja! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 ik denk ook dat je met een V5 die nog geen 2 ton gelopen heeft niet direct een miskoop doet mits de stand klopt EN hij voldoende onderhoud heeft gehad, met voldoende bedoel ik ELK JAAR en niet elke 30-50dkm. Dus als er in het boekje een stuk of 8 a 10 beurten in staan kun je em gerust kopen wat betreft onderhoud. Motorisch is een V5 een erg lekkere auto, zeker de 20-klepper(in de 3BG). Dat de ketting meer geld kost ligt puur aan de ligging, de bak moet er nl af om erbij te kunnen, let wel een distributie van een V6 is ook niet voor niks. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 21 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Is een 2.8 V6 niet iets voor je dan? Deze is weer een stuk zwaarder en verbruik daartegen op papier een stuk meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 21 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 ik denk ook dat je met een V5 die nog geen 2 ton gelopen heeft niet direct een miskoop doet mits de stand klopt EN hij voldoende onderhoud heeft gehad, met voldoende bedoel ik ELK JAAR en niet elke 30-50dkm. Dus als er in het boekje een stuk of 8 a 10 beurten in staan kun je em gerust kopen wat betreft onderhoud. Motorisch is een V5 een erg lekkere auto, zeker de 20-klepper(in de 3BG). Dat de ketting meer geld kost ligt puur aan de ligging, de bak moet er nl af om erbij te kunnen, let wel een distributie van een V6 is ook niet voor niks. Deze is elk jaar t/m 2013 bij de dealer in onderhoud geweest en daarna t/m 2015 bij een gewoon bedrijf. Hij klink als een naaimachine, maar heeft wel 226000km weg, ben nu bang dat het grote onderhoud er snel aan kan komen en dan wordt zo auto erg duur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 kun je zien welke km-intervallen die zn beurten heeft gehad? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 RohanV6 Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Deze is weer een stuk zwaarder en verbruik daartegen op papier een stuk meer. Verbruik van de V6 is ongeveer hetzelfde als die van een 1.8T. 1 op 9 tot 1 op 13 makkelijk te halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 21 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 kun je zien welke km-intervallen die zn beurten heeft gehad? Ik heb het boekje natuurlijk niet thuis, maar wel volgens bij elke 12-14 maanden en rond 20-25000km. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 21 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Verbruik van de V6 is ongeveer hetzelfde als die van een 1.8T. 1 op 9 tot 1 op 13 makkelijk te halen. Dat is best wel erg zuinig, volgens het boekje zou hij max. rond de 1:12,5 halen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Nou ja, er is iig mee doorgereden, ik heb daar niet zoveel moeite mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 21 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Nou ja, er is iig mee doorgereden, ik heb daar niet zoveel moeite mee. Als een ketting slecht wordt ga je hem dan geleidelijk meer horen of gelijk heel erg en dan direct vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Auto heeft niet veel eigenaren gehad, de laatste zal het zeker een fijne auto gevonden hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 mei, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 Als een ketting slecht wordt ga je hem dan geleidelijk meer horen of gelijk heel erg en dan direct vervangen? je zult hem zeker niet meteen horen aangezien je doorgaan de motorkap dicht hebt als je de auto start, vaak schone olie helpt volgens mij ook mee het slijtageproces te vertragen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 KoosV Geplaatst 21 mei, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2016 (aangepast) je zult hem zeker niet meteen horen aangezien je doorgaan de motorkap dicht hebt als je de auto start, vaak schone olie helpt volgens mij ook mee het slijtageproces te vertragen Bedankt, ik gooi er nu 5w30 in volgens vw 21 mei, 2016 aangepast door KoosV Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 23 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2016 @@jervis Om onderdelen/auto's aan te mogen bieden of te vragen moet je minimaal 100 posts hebben of full member wezen of je koopt een verkooptegoed..Om deze reden heb ik je post verwijderd.Zie hier de forum regels verkoop gedeelteOm full member te worden en niet te hoeven wachten op 100 posten zie hier Zo word je Full Member Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jervis Geplaatst 25 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2016 Full member worden heb ik al een paar keer geprobeerd. Maar de ideal betaling werkt niet... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jervis Geplaatst 25 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2016 @@BARRY_TDI Ik heb inmiddels geld over gemaakt. Wordt door jullie vanzelf omgezet? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2016 ja, was net nog niet binnen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jervis Geplaatst 26 juni, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2016 Het is weekend, dus je zal het morgen binnen hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
KoosV
Goedemorgen, ik rij momenteel een passat 2.0 20v uit 2003.
Ik heb inmiddels mijn oog laten vallen op een mooie 2.3 V5 uit 2004 met 226000km op de teller.
Deze auto is geheel dealer onderhouden en heeft zijn laatste beurt gehad bij 209000km.
Mijn vraag aan de kenners van deze motoren, waar moet ik opletten=
Link naar reactie
Delen op andere sites
44 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten