Ga naar inhoud
  • 0

schokkend rijden V6 motion


ante

Vraag

Hoi Allemaal, V6 4motion

 

Sinds ik er nieuwe bougies in gedaan heb, rijd de auto niet zoals het hoort.

in het begin schokt hij diverse keren zodra hij op gang is lijkt het minder, maar zodra afremmen en terug schakelen begint de ellende weer.

 

De nieuwe boogies die ik er in gedaan heb zijn de zelfde die er in zaten

 

help ik wordt hier niet goed van, wie weet hier mischien een oplossing voor of een tip

 

Vriendelijke groet,

 

Ante

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi!.

 

Mijn auto (ik neem aan dat je een 3B of een 3BG hebt) heeft hier ook een klein beetje last van, maar ik vind het vooralsnog niet de moeite om er wat aan te laten doen. Met name bij koude motor en op trekken vanaf zo'n 2000 rpm (dan krijg ik soms bij zo'n 3000-4000 tpm een enkele keer een klein 'hikje') geen idee of het de bougies zijn.

 

Stel je jezelf nog even voor in het daarvoor betemde gedeelte "ik ben en ik rij?" :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi ,

ik weet niet wat 3B 3BG betekent.

Deze gegevens weet ik wel b.j 2000. variant syncro 2.8 liter 4motion.

Bij mij is het contstant ook als de auto warm is. Er is een bougie kabel lek gegaan tijdens het verwisselen te veel aan gezeten.

 

Nu ben ik bang dat die andere kabels ook niet zo best zijn vanwege te veel draaien en eruithalen te ruw geweest, of de bougies een tikje gekregen met het erin doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat 3B en 3BG is kan je hier zien: http://www.vwpassat.nl/kb.php?mode=article&k=4 of ga even met je muis op het rode staan, dan komt er een info balkje.

 

Mijn V6 rijdt soms ook ietsje pietsje schokkerig bij een constante snelheid.. meestal bij een wat koudere motor..

 

Bij jou zijn het denk ik de bougiekabel.. zit er niet ergens bij 1 een scheurtje zodat hij ergens op vonkt? Of naar elkaar vonken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij constante snelheid heb ik er geen last van, bij een warme motor bijna vrijwel nooit. Overigens vind ik de V6 niet zo heel mooi lopen als bij andere motoren/merken. (komt ook omdat de blok hoek 90 graden is, dat is voor een V6 niet optimaal, dan zou het 60 graden moeten zijn, of natuurlijk een 6-inlijn of een boxer)

 

Het is misschien idd goed ff naar de bougiekabels te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt voor alle reactie`s.

 

Er zitten geen scheurtjes in en zie geen losse vonken.

 

Die boogie kabels zijn wel prijzig, ik ga ze op den duur wel vervangen maar baal wel dat hij niet lekker rijd.

 

Groet,

 

Laat iemand bij jou in de buurt die auto even uitlezen.. misschien weet je dan meteen het probleem.

 

Wat je ook zelf nog even kan doen is met bijv een waterpomptang of punttang(met geïsoleerd handvat natuurlijk) is terwijl de auto loopt even voorzichtig aan de kabels morrelen.. en kijken of het beter/slechter wordt.

 

Stel je voor dat het maar 1 kabel is die slecht is vervang je die gewoon alleen(en ja dat kan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden