Ga naar inhoud
  • 0

Callido - 3B 1.8t variant


C.aue

Vraag

Goeiedag.

 

Ik ben hier nieuw op het forum.

Dus ik zal me even voor stellen.

Ben callido en in het bezit van een passat 1.8t variant uit 98 met 150pk. Volgens oude eigenaar gechipt en zou rond de 200pk zijn zelf geloof ik het niet echt.

Ik heb dislexy dus alvast excuse voor de taal fouten.

 

Ik heb een volgensmij simpele vraag voor degene die al eens onder de auto heeft gelegen mijne is verlaagt dus met een krik kom ik er lastig onder nu heb k me uitlaat proberen te meten omtrek rond de 17cm dus zou dan ongeveet 54mm diameter zijn kan dit kloppen. Ik probeer al tijdje te google of ik de standaard uitlaat maat kan vinden maar dat wil niet lukken.

 

Hoop dat iemand me het kan vertelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

je kan met een uitleestool wel ongeveer je vermogen bepalen, je moet (LMM)meetwaardenblok 003, vakje 3 even loggen, volgas in de 3e versnelling vanaf ca 2000rpm tot 6500rpm(dus niet op een woonerf proberen)

De waarde die je daar uitleest delen door 0,8, bij een originele 1.8T zul je ergens rond de 120-125mg/s zien, bij een gechipte tot wel 160g/s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan met een uitleestool wel ongeveer je vermogen bepalen, je moet (LMM)meetwaardenblok 003, vakje 3 even loggen, volgas in de 3e versnelling vanaf ca 2000rpm tot 6500rpm(dus niet op een woonerf proberen)

De waarde die je daar uitleest delen door 0,8, bij een originele 1.8T zul je ergens rond de 120-125mg/s zien, bij een gechipte tot wel 160g/s

Oke top en daar moet je dan een vagcom voor hebben of zijn er ook goedkopen variante waarmee dit kan anders kan ik hem netzo goed op de rollenbank laten zeten als et een goedkoop aparaatje is waarmee je dit kan doen en ook foutcodes enzo kan zien dan vind ik het de moeite wel om het aan te schaffen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik anders nog wel zoiets liggen van Modiag. Best grappige software. Eerste 4 weken kun je dan de pro versie gebruiken. (Lokkertje) daarna moet je upgraden. Of basic blijven. Fouten uitlezen enz.

 

Neem et wel mee als ik met de demontage van de 8 verder ga. (7mei waarschijnlijk) Dan kun je het ophalen oid bij je plaats genoot. Die is daar ook kind aan huis.

 

verzonden dmv data door lucht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik anders nog wel zoiets liggen van Modiag. Best grappige software. Eerste 4 weken kun je dan de pro versie gebruiken. (Lokkertje) daarna moet je upgraden. Of basic blijven. Fouten uitlezen enz.

 

Neem et wel mee als ik met de demontage van de 8 verder ga. (7mei waarschijnlijk) Dan kun je het ophalen oid bij je plaats genoot. Die is daar ook kind aan huis.

 

verzonden dmv data door lucht

Oke dat zou helemaal mooi zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan wel met een goedkoop apparaatje mits je daarmee data kan lezen., volgens mij met die van de Conrad wel.

 

857657

OBD2 diagnose apparaat NX200

Dit model is alleen vanaf bj 2001 mijne is 1998 dus dan zou ik de voorganger van deze kunnen gebruiken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die van de conrad werkt wel hoor, heb nl zon ding gekocht voor een Mercedes Sprinter uit 1998, het gaat om het protocol wat gebruikt word en KWP2000 is wat de 1.8T gebruikt

En ik maar zoeken welke protocol mijne gebruikt haha bijna uur aan het zoeken niks kunnen vinden haha heb jij het antwoord gewoon ;) haha dankje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarom hal je niet gewoon alleen de middendemper er tussenuit, als je een bedienbare klep maakt voor die middendemper word ie erg lawaaierig denk ik

Ja mijn eerste planning was om de middendemper eruit te laten halen en dan rvs buis naar nieuwe einddemper te laten maken zoals ik dat bij alle autos deed.

Maar eigenlijk wil ik deze auto ook standaard houden kwa geluid dus bijna geen geluid en als ik zin heb om te schreeuwe klepje open haha of half open. Mocht dat echt te worden dan kan altijd nog ervoor kiezen om vanaf het stuk waar de klep is een buis aan te leggen met een demper of de midden demper weg te halen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En daarbij deze cutout kan ik er gewoon weer uithalen en dan stukje buis er tussen en het is weer orgineel voor als ik heb verkoop heb met de bmw525i toen rvs uitlaat laten maken eronder mooi donker geluid als je sportief het gas gebruikte en elke x was het als k hem wou verkopen jah het is een gezins auto en dan met een sport uitlaat eronder en moeilijk moeilijk om de prijs maar naar benede te drukken dus vandaar ook deze optie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden