Ga naar inhoud
  • 0

Teruroepactie 97BT (Panoramadak B8)


Herbie

Vraag

Gisteren een brief gekregen over terugroepactie 97BT, gaat over problemen met comfortsluiten van het panoramadak (zie afbeelding). Even gebeld met de dealer of het verplicht is dit aan te laten passen, is niet het geval (leek me ook sterk). Ik vind het zonde om een optie uit te laten schakelen voor iets dat zeer waarschijnlijk niet gaat gebeuren, tenzij:

 

  1. Je comfortsluiten voor het panoramadak aan hebt staan
  2. Je het panoramadak onoplettend via de afstandsbediening sluit
  3. Er zich tijdens het sluiten een lichaamsdeel in het werkingsgebied van het schuifkanteldak bevindt 

 

Als je het al voor elkaar krijgt om aan bovenstaande voorwaarden te voldoen, dan:

 

'Bestaat de mogelijkheid dat de maximaal toegestane sluitkracht bij het sluiten van het panorama schuifkanteldak met de afstandsbediening kan worden overschreden'.

 

Lijkt me dus meer een aanpassing voor Volkswagen om mogelijke claims te voorkomen. Ik laat het lekker voor wat het is. Zijn er forumleden die het wel aan laten passen?

 

post-24017-0-42401200-1460033483_thumb.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het maakt mij niet zo veel uit, ik wist niet eens dat die functie er op zat. Ik heb keyless entry, gebruik de sleutel dus bijna nooit om te openen of af te sluiten. Ik neem aan dat het dak nog wel met een keer naar voren bewegen van de schakelaar in de dakhemel geheel sluit? Dat vind ik wel een belangrijke functie. 

 

Ik heb nog geen brief ontvangen, maar ik neem aan dat deze terugroepactie ongevraagd uitgevoerd wordt bij de volgende servicebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een afspraak voor bandenwissel en kreeg te horen dat er aan aantal terugroepacties zijn die toegepast moeten worden.

Vond later de brief in de brievenbus waarin inderdaad staat dat ze comfort-sluiten helemaal uit gaan schakelen. Teruggebeld naar de garage, en je kunt er blijkbaar ook voor tekenen dat het niet uitgevoerd wordt.

Ik gebruik die functie namelijk daadwerkelijk en wil het niet uitgeschakeld zien.

Als er iets fout mee is, dan zetten ze er maar een andere stuur unit in met de juiste sensoren in plaats van functionaliteit weghalen. ik heb toch betaald voor die functionaliteit denk ik dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een afspraak voor bandenwissel en kreeg te horen dat er aan aantal terugroepacties zijn die toegepast moeten worden.

Vond later de brief in de brievenbus waarin inderdaad staat dat ze comfort-sluiten helemaal uit gaan schakelen. Teruggebeld naar de garage, en je kunt er blijkbaar ook voor tekenen dat het niet uitgevoerd wordt.

Ik gebruik die functie namelijk daadwerkelijk en wil het niet uitgeschakeld zien.

Als er iets fout mee is, dan zetten ze er maar een andere stuur unit in met de juiste sensoren in plaats van functionaliteit weghalen. ik heb toch betaald voor die functionaliteit denk ik dan?

 

Je kan er inderdaad voor tekenen om de terugroepactie niet uit te laten voeren, heb ik gedaan. Zonde om een optie uit te laten schakelen voor een situatie die zich hoogstwaarschijnlijk nooit voor zal doen. Liever meer opties dan minder :mrgreen:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tijdens mijn eerste servicebeurt is dit bij mijn passat gelijk 'verholpen'.

Nu blijkt (zoals ik hier ook lees) dat de comfortschakeling het niet meer doet via de afstandsbediening en als het contact uitschakelt het dakraam direct stopt met sluiten. Heel irritant dus.

 

Weet iemand of dit weer terug te zetten is naar de oude situatie?

De garage kon me er vanmiddag niet mee helpen...

 

Gr. Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een officiële klacht bij de dealer laten aanmaken. Aangezien mij niet gemeld is dat ik de optie kon kiezen de update niet uit te voeren. Ik heb gezegd dat ik wil dat de update teruggedraaid gaat worden en dat ik daarvoor dan ook wil tekenen...

 

Ik ben na de update meer zaken kwijt:

 

  • Buitenspiegel passagierszijde laten zakken tijdens achteruit rijden
  • Buitenspiegelverlichting aan tijdens het in- en/of uitklappen
  • Akoestische bevestiging bij het vergrendelen / ontgrendelen van het voertuig
  • Electrische ramen kunnen bedienen zonder contactsleutel
  • Coming Home (automatisch via de lichtsensoren)

We zullen zien wat het gaat worden maar ik adviseer iedereen met een B8 de update niet te laten uitvoeren....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit nu in Griekenland bij een VW-dealer voor twee nieuwe banden. Komt de chef van de werkplaats om te vertellen dat terugroepactie 97BT nog openstaat, kunnen ze wel even meenemen. Heb in Nederland al zeker twee keer een formulier ondertekend waarop ik aangeef dat de actie NIET uitgevoerd moet worden. Blijft ondanks dat kennelijk toch in het systeem staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden