Ga naar inhoud
  • 0

Raar geluid koppeling / versnellingsbak


am67

Vraag

Na 4jaar en 100k met weinig probleem heb ik nu een raar geluid (tik) ergens tussen koppeling en of de versnellingsbak.

Het geluid komt voor alleen in vrij en de koppeling indruk en terug laten kommen en als de koppeling begint te grijpen komt heel raar tik geluid.

Als de auto in versnelling (1) en begin te rijden komt geen geluid en verder trekt de auto in alle de versnelling zonder problemen

Het is een variant BKP met 250000 km en bij 156000 een nieuw turbo in gegaan na ontploffing van de originel turbo, daarna de auto is getuned bij vag techniek een de auto rijdt verder prima

Idee?

 

M.v.g.

Amir

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt Matthijs

 

Ik denk dat je gelijk hebt, met dit km en bouwjaar (9jaar) de koppeling is zeker aan vervanging,

Ik probeer voor mijzelf wat voor kosten te verwacht, de vw dealer wil graag eerst onderzoeken en een andere garage zij dat het komt door te veel spelling in de versnellingsbak lagers(van de prise as) koppeling en paar nieuw lagers.

 

Optie 3 nog even door rijden en de auto inruil

Maar hij rijdt zo fijn

 

Iemand een adres voor dit soort reparatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren een LuK koppeling compleet bij een local garage laten vervangen, de auto rijdt super en de tik geluid is weg :-)

De koppelingplaat was echt op (glad) ik begrijp niet hoe kan dat hij zo goed gewerkt (geen slip ook niet met de caravan)

De 2massavliegweel had ook veel speling (ik denkt dat alle de tik tak kwam daar vandaan

 

Ben een blij klant

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb 3 weken geleden ook een Luk koppelinsgset met 2massa vliegwiel laten monteren. Had een metaalachtig geluid als ik de koppeling intrapte en stationair last van trillingen. Caravan trekken ging bij mij ook nog goed afgelopen zomer, maar durfde er geen vakantie meer mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden