Ga naar inhoud
  • 0

koppeling aangrijppunt wisselt per dag


m18587

Vraag

Zoals de titel al zegt heb ik een probleempje met mijn koppeling.

 

Ik heb diverse dingen getest, om de staat van de koppelingsplaten te testen. Handrem en op laten komen etc.. optrekken in z'n 5 vanaf 50 km/u etc.

Lijkt erop dat mijn koppelingsplaten nog goed zijn, maar toch..

 

De ene dag stap ik in mijn auto en is er niets aan de hand en werkt de schakelen/koppelen volledig probleemloos.

 

De andere dag dan grijpt de koppeling direct en schokkend aan. Als ik dan voor een verkeerslicht stop, en wil terugschakelen naar z'n eerste versnelling grijpt ie gelijk aan. Als ik dan mijn rem loslaat met mijn koppelingspedaal helemaal ingdrukt wilt ie gaan rijden. Alsof het een automaat is geworden.

Uit de versnelling halen is dan ook heel lastig, maar als dit is gelukt en ik een aantal keer heb gepompt met het koppelingspedaal.. lijkt het probleem weer verdwenen en schakelt ie weer als normaal.

Soms komt dit regelmatig voor en soms blijft het ook weer langere tijd weg..

 

Van koppelingen heb ik vrij weinig kaas nog gegeten, maar ik heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat je remvloeistof van invloed kan zijn op de druk in je koppelingspedaal.

 

Nu weet ik dat mijn remvloeistof sterk verouderd is en het staat op de planning om dit binnenkort te gaan verversen. Maar is dit echt van invloed en zou het mijn bovengenoemde klachten kunnen veroorzaken?!

 

Of moet ik mijn problemen ergens anders zoeken en op een andere manier oplossen?!

 

Zoals in mijn onderschrift vermeld staat, ik rijd in een 3C, 2.0 TDI 140Pk bj 2006, voorzien van BKP motorblok.

 

Alvast bedankt voor alle (eventuele) tips....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zou beginnen met het verversen van de remvloeistof (die inderdaad ook wordt gebruikt voor de koppeling)

Wel het hele systeem goed doorspoelen met verse vloeistof.

 

Als dan de koppelingsproblemen blijven:

- kan er olie via de krukaskering op de platen terechtkomen

- druklager kan ook scheef zitten

 

Is de koppeling al een keer vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of de koppeling al eens is vervangen.

 

Ik ga eerst mijn remvloeistof maar eens doorspoelen en verversen. Mochten de problemen er dan nog zijn moet ik idd verder kijken.

 

Het hoofd lager etc, zijn zeker ingrijpende acties?! Of eenvoudig zelf te doen mits je er de tijd voor neemt?

 

Bedankt iig voor de reacties alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden