Ga naar inhoud
  • 0

Door de RNS 315 de mogelijkheden niet zien...


WaCCo

Vraag

Ik heb in m'n Passat Variant B7 de RNS 315 zitten.
Propere middenconsolevulling, daar niets van.
Maar ik zit toch met een paar vragen. 

Blijkbaar is er geen bluetooth aanwezig/geactiveerd voor de telefoon.
Als ik op de knop "phone" druk, dan gaat de muziek op stil.
Omdat ik de arm der wet geen extraatjes gun, wil ik toch m'n Aaifoon kunnen koppelen.
Nu zei m'n garagist dat hij daar een module van pakweg 300 €uri voor moest bestellen. Dit exclusief microfoon.
Maar ergens op dit forum las ik ook dat je via VCDS binnen de RNS 315 een optie moet activeren...?
Als dat moest kunnen, kan iemand mij daar dan bij helpen? Natuurlijk mits vergoeding.

Dan is de vraag of de module waar de garagist het over had nodig is?
En betreffende die microfoon... Kan iemand me daar wat meer info over geven?
Moet ik dan in de richting van een Parrot denken of is dit een apart microfoontje...?

Excuses als ik wat veel vragen stel, maar ik ben op dat gebied een echte leek...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Tino. Origineel  zit de microfoon ingebouwd in de binnen verlichting bij de spiegel, maar dit is niet bij iedere passat, het moet wel voor bereid zijn. Als dat zo is hoef je alleen maar een andere module voor de telefoon te instaleren. Ik weet niet of er al een telefoon module is geïnstalleerd, daar voor moet je onder de bijrijders stoel kijken daar zit normaal de telefoon module.

 

grt Jan   

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens ik eens vernomen had heb je 2 versies van rns315. 1 zonder BT en 1 met ingebouwde BT. Als je er 1 koopt met ingebouwde BT en je verkoopt de jouwe zonder ingebouwde BT denk ik dat je op het einde van de rit minder als 300eur zal kwijt zijn.

Die 300eur zal je idd wel kwijt zijn als je een set wil inbouwen met een 3C8 module. Maar mogelijks kan je wel weg komen met een goedkopere module omdat je met een aifoon gaat koppelen en dus ook geen uitgebreide versie nodig hebt aangezien de aifoon hier toch niet mee overweg kan door het ontbreken van de RSAP modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De rns315 kan ook ingebouwde bluetooth hebben dan heb je geen module onder de stoel.

Met vagcom uit lezen geeft duidelijkheid.

De microfoon kan er zitten bij de binnen spiegel maar dat hoeft niet zo te zijn.

Kun je controleren door te kijken, maar dan moet je wel je binnen verlichten verwijderen.

Ik vind 300 euro wel veel moet goedkoper kunnen lijk mij. Ik was iets meer dan de helft kwijt met goed internet afstruinen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke, @@ArieV, Bedankt voor de reactie!

Ik heb wel opgemerkt dat als ik op de aaifoon de BT aanzet en hem dan laat zoeken, dat deze dan een module "Handsfree" vind.
Als ik deze dan aanklik, dan geeft hij de melding dat de module moet ingeschakeld worden...
Misschien dan toch ingebouwd?

Iemand in de buurt van Hasselt die Vagcom heeft en mij wat op weg wil helpen?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Dabrother zit in Neerpelt en heeft vcds. Misschien dat hij je verder kan op weg helpen.

Heb je een BT de menu tussen de teller ? Kan je hiermee geen verbinding proberen maken. Is de rns er achteraf in gezet geweest of zat deze origineel in de wagen (bij nieuwkoop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was de wet niet zo dat iedere wagen vanaf 2010 verplicht bt moeten hebben? Je bent altijd welkom en eens met de.computer kijken kost mij en jou niks. Stuur maar een prive bericht indien je wil afspreken.

huh? daar heb ik nog nooit van gehoord hoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry voor de ietswat late reply,.. De drukte v/d job he... ;)
Iedereen alvast bedankt voor de reactie's!

@@Dabrother: Indien mogelijk had ik willen weten of er een ingebouwde bluetooth module in de RNS 315 zit...?
En verder tussen pot en pint (of chips en cola) een babbel over Passie's en Mods. ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden