Ga naar inhoud
  • 0

bluetooth module kabelboom ?


serow

Vraag

Mede passat rijders, 

 

vandaag heb ik op het forum heel wat gezocht naar informatie over de bluetooth modules.

keuze is toch gevallen voor de skoda BT module die is voor zo ver ik het zag het meest uitgebreide is buiten het simkaart gebruik om.

(dat ik er mee kan praten)

(muziek stream)

(bellen)

 

echter heb ik een vraag over de kabelboom heb hierover niks kunnen vinden. 

 

ik heb momenteel wel een bluetooth module in mijn auto maar die werkt dmv een craddle om de dash.

 

stel dat ik het skoda BT module koop en met het huidige vervang.

moet ik dan ook 1 en het ander ompinnen om het craddle buitenboord te laten en dat ik het BT module direkt via mijn RNS en MFA kan gebruiken?

 

of is dit allemaal niet nodig?

 

mvg

Serow

 

http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-carkits/m984635399-vw-skoda-seat-bluetooth-carkit-module-passat-polo-eos-caddy.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij is de stekker het zelfde, heb het ook als eens geprobeerd, maar werkte niet met rode tellers.( Die ik had zag er anders uit was een aluminium unit )

 

Grt Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kabelboom is voor alle modules identiek.

 

Waarschijnlijk moet je voor audio streaming 2 draadjes naar je RNS brengen om rechts ook muziek te hebben.

 

grtz, dre

Weet je toevallig ook welk kabel en welk bepinning?

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gevonden in 5 sec met de zoekfunctie :mrgreen:

 

voor de streaming zijn er al 2 lijnen (geel en blauw in pin 6 en 12) nog een paar bij (pin 5 en 11) en die komen van de telefoonmodule voor het tweede audiokanaal, pin 4 op de tel. module komt aan pin 11 op de radio, pin 5 op de module komt aan pin pin 5 op de radio.

Om aan te sluiten aan de RNS heb je 1 x 000 979 009 E nodig, om aan te sluiten aan de tel. module heb je 1 x 000 979 010 E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gevonden in 5 sec met de zoekfunctie :mrgreen:

 

voor de streaming zijn er al 2 lijnen (geel en blauw in pin 6 en 12) nog een paar bij (pin 5 en 11) en die komen van de telefoonmodule voor het tweede audiokanaal, pin 4 op de tel. module komt aan pin 11 op de radio, pin 5 op de module komt aan pin pin 5 op de radio.

 

Om aan te sluiten aan de RNS heb je 1 x 000 979 009 E nodig, om aan te sluiten aan de tel. module heb je 1 x 000 979 010 E

En ik was zojuist druk aan het zoeken.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

€150 alleen het module zonder enig kabel of wat dan ook. Als het goed is krijgt mn neef dit week nog 1 binnen

 

Het is wel wen super leuk ding

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

150 euro voor een D module, als je even verder had gezocht en gevraagd dan had je voor 130 euro een E gehad. Maar goed dat is natuurlijk achteraf gel*l

Heb ik net ff pech gehad dan haha. zag het bij me neef staan heb het maar gelijk gepakt.

 

E heb ik ook niet naar gezocht was gefocust op een D en zag op mp dat ze rond de 150-175. Waren

 

Wat is het verschil tussen een D en E?

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

E is nieuwer, volgens mij software matig geen verschil

Aah oke, ben er wel tevreden mee. moet alleen ff een antenne kopen merk dat mijn verbinding regelmatig wegvalt. De module heeft nog een externe antenne aansluiting.

 

Ik heb ook nog een ander aansluiting gezien op het module soort micro usb aansluiting. Enig idee waar die voor is?

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Htc one m9. Momenteel word alles overgenomen. Zodra ik ben verbonden met het BT module kan ik niks meer doen met mijn toestel alles gaat via BC en rns. Zelfs mijn internet valt weg. Ik verbind me zelf met het wifi in de auto. Ik merk alleen dat mijn netwerk weleens wegvalt dan denk ik dat het komt omfat de bt module onder het stoel zit.

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De BT module zit altijd onder de stoel dus daar zou het niet mogen aan liggen. Maar aangezien je zegt dat je niks meer kan met de telefoon dan veronderstel ik dat je in RSAP modus zit - heb je in de rns in het telefoon scherm onderaan 3 toetsen met als middelste toets SMS.

Hoeveel streepjes ontvangst heb je in het BT scherm tussen te teller ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

De BT module zit altijd onder de stoel dus daar zou het niet mogen aan liggen. Maar aangezien je zegt dat je niks meer kan met de telefoon dan veronderstel ik dat je in RSAP modus zit - heb je in de rns in het telefoon scherm onderaan 3 toetsen met als middelste toets SMS.

Hoeveel streepjes ontvangst heb je in het BT scherm tussen te teller ?

Ja, ik heb het button sms en hij werkt ook.

Ook op mn teller kan ik smsjes terug lezen.

 

De netwerk op mn tacho is 1x vol en dan weer niks. Hij is heel erg onstabiel, normaal is mn mobiel wel veel beter.

 

Helemaal onderin heb ik nog horizontale streepjes die zijn altijd 3streepjes.

 

Nu heb ik dit als oplossing gezien, weet niet in hoever het goed zal helpen. Wil ik dan bovenin op het voorruit plakken.

 

http://m.ebay.com/itm/Bluetooth-WiFi-GSM-Fakra-3G-antenna-BMW-CIC-NBT-Mercedes-COMAND-NTG-VW-Audi-RNS-/231587133093?nav=SEARCH

 

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Module heeft maar 2 aansluitingen, 1 voeding en 1 RSAP aansluiting.

 

Volgens mij kun je hem achter je A stijl kwijt of achter de hemel bij de zonnenklep.

Vind het zo lelijk zo'n ding in je raam.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden