Ga naar inhoud

Levertijd Highline 1.8 TSI


Dave Bowman

Aanbevolen berichten

Goedemorgen waarde-forum leden,

 

laat ik me eerst even kort voorstellen: ik ben een begin vijfiger en mijn huidige auto is een Volvo S60 Summum 240 pk. die ik inmiddels al zo'n vijf jaar heb, tot volle tevredenheid mag ik wel zeggen. Waarom ben ik dan toch naar een andere auto op zoek? Zelfs deze Zweedse schone gaat op den duur een beetje vervelen :-)

Mijn vorige auto was overigens een Passat CC die ik ook met heel veel plezier heb gereden totdat het dievengilde meerdere malen nachtelijke bezoekjes aan de auto begon te brengen om het navigatie systeem er uit te halen... hetgeen hun ook wel heel erg makkelijk werd gemaakt door VW.

Na het nodige speurwerk op het internet naar een waardige opvolger van mijn S60 is de Passat op mijn shortlist terecht gekomen. Ik word niet gehinderd door lease voorwaarden/tarieven etc. aangezien ik 'maar' een particuliere rijder ben. Als ik toch mijn eigen geld moet uitgeven dan maar in een luxe versie dus ik zit te denken aan een Highline 1.8 TSI met zo'n beetje alle toeters en bellen aan additionele pakketten, zonder AID overigens. Leuke optie maar ik weet dat dat me toch gaat vervelen op den duur, ik vind het erg 'druk' en ik vind de traditionele klokkenwinkel gewoon heel mooi. Uit diverse berichten -op dit forum en andere fora- heb ik inmiddels wel begrepen dat de AID een behoorlijke bottle neck is v.w.b. de levertijd. Wat mij naar mijn vraag brengt:

 

heeft iemand enig idee wat de leverijd is van de configuratie zoals ik deze op het oog heb?

 

Ik heb van de verkoper die ik heb gesproken om een proefrit te organiseren gehoord dat de Highline 1.8 TSI niet veel verkocht wordt hetgeen zowel positief als negatief kan worden opgevat als het gaat om de levertijd. Mocht ik tot aankoop overgaan dan ik zal ik ongetwijfeld een prachtig verhaal horen als het gaat om de verwachte levertijd maar ik hoor graag wat de ervaringen/verwachtingen zijn van de forum-leden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dave

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak worden extreme levertijden veroorzaakt door opties die moeilijk te leveren zijn. Oorzaak daarvan is heel divers. Met het AID ging het om aanpassingen die veel tijd kostten, maar in het verleden was door de Tsunami de achteruitrijcamera een tijd niet te leveren.

 

Dealers weten vaak ook niet alles, en de meest betrouwbare info over dit soort zaken vindt je op Duitse VW fora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Toen ik mijn auto begin Juli (week 28) bestelde was de verwachte levertijd week 4 van 2016, had te maken met de Active Info Display (AID). Tot mijn grote verrassing werd de auto al in week 39 afgeleverd bij de dealer, dus binnen 11 weken. De dealer begreep ook niet hoe dit mogelijk was. Net als jij heb ik een uitvoering gekocht die (erg?) weinig verkocht wordt, een Passat Variant 2.0 BiTurbo 4-Motion met zo goed als alles erop en eraan. Wellicht heeft dat er mee te maken dat de auto ineens veel eerder geleverd werd dan aangegeven. Het zou ook kunnen zijn dat de levertijd naar voren is gehaald doordat veel lease-rijders optie AID hebben laten vallen, de verwachting was namelijk dat auto's met die optie niet meer in dit kalenderjaar geleverd zouden kunnen worden. Maar goed, dat kan ik niet hardmaken. Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn auto eerder heb gekregen dan verwacht! (particulier, geen lease-auto).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden