Ga naar inhoud
  • 0

Aftermarkt xenon in 3C


dieseltje
 Share

Vraag

vraagje aan mede forum leden die een Aftermarkt xenon set ingebouwd hebben in de standaard (niet xenon) units.

Er staat een how-to, maar het is me niet duidelijk waar je het beste de ballasten kunt plaatsten.

wie heeft daar foto's van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan nergens onder 09 Central Electronics de voltage aanpassen in VCDS. Dit zou onder byte 19 moeten staan, maar bij mij niet. Er stonden een aantal 'Cold Diagnosis' items.

 

Wel zag ik onder onder byte 23 dit staan bij bit 0: 'Xenon Headlight repeated Ignition Active'. Geen idee wat het doet, maar mijn oog viel erop.

 

Ik heb die gisteren avond toevallig ook aangevinkt ivm combinatie oem xenon maar ben er ook niet uit wat ie nu extra doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de linker lamp vervangen vanochtend. Nu maar even afwachten wat het resultaat is. Gelijk ook even op de fittinghouder gemarkeerd wat de bovenkant is, bij de valeo maakt dat namelijk uit. En dit scheelde veel tijd met het terugplaatsen.  :mrgreen: Mocht het probleem zich weer voordoen dan ga ik de balasten nog omdraaien.

 

Wat is trouwens de accuspanning zonder draaiende motor? Die van mij is zonder draaiende motor 12V en met draaiende motor 14V. Na in het schakelen van de xenon zie ik de spanning 0,3 à 0,4V zakken tijdens het inschakelen. Ik zag ook een inschakelstroom van bijna 10A. Pittig lampje... :mrgreen:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na het plaatsen van de xenon, dient de koplamp dan ook weer opnieuw af gesteld te worden?

EN bij een B7, is het een behoorlijke klus de koplampen eruit te halen en bumper om er goed overal bij te komen ivm plaatsen ballasten?

Is minder werk dan bij een 3C

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog het volgende setje liggen... is alleen geen canbus....

Had ik nog een dubbel setje voor m'n 3BG leggen...

 

Kan ik dan beter een ander setje kopen? Of is er nog een module voor ivm canbus??

 

d0b8961f478175e6b6e14bb78fdb3e95.jpg89919d0e06dfb2b25031abd07ffb31df.jpge13fef018cfdc35ca8e5110d1002b059.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh je hebt nog set liggen. Gewoon proberen en anders idd cancellers ertussen. Dan heb je rustig de tijd om evt een andere set te zoeken.

 

Wel ff foto posten he @@Thijn

Foto komt helemaal goe..

hahaha

 

Ben al weer drukl aan het zoeken maar denk toch dat ik meteen een setje bestel die wel canbus is.... EN dan meteen maar een H7R lampjes erbij...

Wil toch ook nie dat ik iemand verblind hahaha.

 

EN uiteraard na het installeren even laten afstellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hier nog wel H7r liggen. Setje is enkele km's oud. Mag je hebben, wil ze ook opsturen maar dan mag jij de evt verzendkosten betalen. Het zijn officieel 6000K maar vind ze iets blauwer, als ik het goed omschrijf. Lampjes zijn volgens mij cnlight met stalen fitting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hier nog wel H7r liggen. Setje is enkele km's oud. Mag je hebben, wil ze ook opsturen maar dan mag jij de evt verzendkosten betalen. Het zijn officieel 6000K maar vind ze iets blauwer, als ik het goed omschrijf. Lampjes zijn volgens mij cnlight met stalen fitting.

Dan moet ik weer de juiste ballasten zoeken hahaha

Nee bestel wel dat setje waarvan je die link gemaild had...

 

Maar in elk geval Thx. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het feest begon eergisteren weer. Weer de linker lamp die weigert te starten. :evil:

 

 

Update: Probleem gevonden vanavond :wohow:. 1 van connectors maakt niet goed contact en de xenon ging aan toen ik de meetpennen van mijn multimeter erbij stak.

Aankomend weekend het probleem maar even definitief oplossen :mrgreen:.

 

 

Update 2: Vanochtend had ik nog even tijd om verder te kijken naar het exacte probleem. Het gaat om de stekker die tussen de originele hallogeen fitting en de ballast zit. De stekker aan de kant van hallogeenfitting is een ‘vrouwtje’ en die aan de ballast kant is een ‘mannetje’.

 

Na het losmaken van de stekkers keek ik, als een gynaecoloog :mrgreen:, als eerste naar de vrouwtjes stekker het gat in. De plus-pen bleek voor het probleem te zorgen: het sleepcontact was naar binnen gedrukt. Als tijdelijke oplossing heb ik de plus-pen mannetjes stekker 'linksdragend' gemaakt :cool:. Hierdoor drukt de pen toch nog tegen het sleepcontact.

 

Definitieve oplossing ga ik binnen kort uitvoeren: operatie aan de vrouwtjes stekker en het sleepcontact weer op z’n plek zetten.

aangepast door Electric
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de linker lamp vervangen vanochtend. Nu maar even afwachten wat het resultaat is. Gelijk ook even op de fittinghouder gemarkeerd wat de bovenkant is, bij de valeo maakt dat namelijk uit. En dit scheelde veel tijd met het terugplaatsen.  :mrgreen: Mocht het probleem zich weer voordoen dan ga ik de balasten nog omdraaien.

 

Wat is trouwens de accuspanning zonder draaiende motor? Die van mij is zonder draaiende motor 12V en met draaiende motor 14V. Na in het schakelen van de xenon zie ik de spanning 0,3 à 0,4V zakken tijdens het inschakelen. Ik zag ook een inschakelstroom van bijna 10A. Pittig lampje... :mrgreen:

ik ben er toevallig ook mee bezig aangezien 1 aftermarket xenon lamp het bij mij begeven had. Op de valeo fittinghouder staat als je goed kijkt een pijltje waaraan je dat kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Paar weken geleden is mijn Passat met AliExpress xenon fluitend door de APK gekomen. Wel hadden ze de xenon een stuk lager afgesteld merkte ik. Had voorheen geen last van tegenliggers die kenbaar maakte had het te hoog was afgesteld. Maar ja, nog steeds een hoop licht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 35W HID DLT 3FT ballasten en xenon lampen gemonteerd in het dimlicht van mijn passat 3c met Valeo koplampen. Als ik groot licht aan doe in combinatie met dimlicht (dit is nog gewoon halogeen) begint de xenon samen met halogeen snel en afwisselend te knipperen. Weet iemand of dit toch een canbus issue is?  Kan me voorstellen dat een APK dingetje is als dit niet op orde is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Top, ik heb inmiddels een twee anti flicker modules besteld. Dan maar even verder kijken. Misschien een accu probleem. Kan dat moeilijk testen omdat ik geen multimeter heb die de min/max van het voltage vast houdt. Ik las ook dat er AC ballasten zijn die het flicker probleem ook voorkomen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden