Ga naar inhoud
  • 0

ZW teller blijft in Bluetoothmenu hangen


Mausey

Vraag

Zoals het onderwerp al aangeeft blijft mijn ZWteller in het Bluetoothmenu hangen!

 

Ik kan dus met de knopjes op de hendel niet meer van menu wisselen.

Net de auto uitgelezen maar op dat gebied geen foutmeldingen gevonden.

 

Dit probleem doet zich voor ruim 1 week nadat ik een BTmodule heb geplaatst.

Mogelijk heb ik daarbij wat verkeerds aangevinkt!! Maar ik heb geen idee wat .

Het wisselen van menu met de hendel heeft wel gewerkt.

 

Hebben jullie een idee?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Mausey
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Kijk in een oud log van je auto als je dat nog heb, dan kan je zien wat je aangepast heb, en eventueel terug zetten. Of zet de oude module terug en kijk of het dan wel werkt.

 

Grt Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

-Jan, ik had helemaal nog geen BT in mijn auto en dus ook niets vervangen. Alles nieuw ingebouwd.

-Ronald, ik heb nog steeds het normale 4spaaks (non multifunctionele) stuur erin. Nieuwe stuur ligt nog te wachten!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Mausey
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan weet ik zeker dat het met je nieuwe stuur en module beter gaat. Ik had het zelfde probleem en ligt aan de tellersoftware. Teller komt officiel uit een passat zonder menu knopje aan de hendel. Mocht je het 12 knops stuur gaan monteren moet je eerst je longcoding in adres 16 aanpassen. Mocht je zover zijn dan stuur je me maar een berichtje, dan help ik je wel.

 

Wat voor een type Can Gateway heb je erin zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet dat je wil helpen Ronald, wordt ook ten zeerste gewaardeerd . Het ontbreekt me aan tijd de laatste tijd helaas. Stomme is dat ik afgelopen weekend (er tussenuit geweest) vlak bij jou in de buurt was! Waren in Andijk. Maar kreeg het niet voor elkaar bij de vrouw om het stuur mee te nemen .

 

Mijn gateway is een K dacht ik.

Ik hou je aanbod dan ook in gedachten.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het zelfde gehad als Maurice,

Na verandering van Stuur en Module, werkte alles zoals het hoorde.

 

Als je de BT module afkoppelt dan kon ik gewoon door het menu.

 

Ik had toen ook informatie bij Lucas opgevraagd en die zei ook dat het puur aan de software van de teller kon liggen.

Gezien die uit een Passat of Golf komt met 12 knops stuur en Zwart/Witte teller.

 

Wat ik nu wel doe als ik een stuur en teller inbouw, vooraf al de longcoding veranderen van achteruitwishendel in adres 16.

Ik zet dan het menu knopje vooraf al uit voordat ik met de de inbouw begin.

 

Dus Maurice ik zou echt even de tijd vinden (15 min hooguit) om je stuurtje en stuurmodule in te bouwen.

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afkoppelen van de BT module ga ik niet zo 123 doen. Ik vond bij het inbouwen de kabel al fors aan de korte kant!! Deze kan ik niet zomaar even loshalen helaas.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Mausey
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afkoppelen van de BT module ga ik niet zo 123 doen. Ik vond bij het inbouwen de kabel al fors aan de korte kant!! Deze kan ik niet zomaar even loshalen helaas.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Die kun je toch makkelijk bij de module loshalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Haha voor jou Ronald is het 15 minuten werk maar voor mij niet! En voordat ik bij jou ben, ben ik bijna 2 uur onderweg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wanneer moet je weer naar Andijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben bang dat ik de kunststof (piepschuim) houder kapot maak als ik hem eruit haal. Daar zit de BTmodule in/onder.

Haha zo vaak kom ik niet in Andijk. Hadden een huisje gehuurd.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Voorzichtig je kunststof houder er tussen uit halen en je schuift je module er zo uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maurice,

 

Je kunt ook naar Lelystad komen, is iets dichterbij...

En als ik @ Ronald een beetje ken, komt hij ook zomaar mijn kant op :wink:

Al is het alleen maar voor de gezelligheid.

Ohhh is ook goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik hou het in gedachten Martijn. Maar Ronald heeft me al flink geholpen via telefoon en dit forum, dus om hem voorbij te lopen vind ik (persoonlijk) niet netjes.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maakt niet uit hoor Maurice, Maar ging je nou van een 4 spaaks stuur naar een 8 knops stuur?

En nu wil je een 12 knops stuur erin, dan zal er een 3.3 ohm weerstandje gesoldeerd moeten worden.

Ik weet niet of Martijn dat ook doet, anders kom ik gezellig naar Lelystad en zet daar het stuurtje voor je erin ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden