Vss Geplaatst 10 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 Beste VW rijders, Vandaag kreeg de Passat (2.0 TDI bmp) startproblemen. Na diverse keren starten sloeg de motor aan. Na ongeveer een km rijden, waarbij de auto voldoende trekkracht had, sloeg de motor af. Er kwam een melding op het display van Engine fault. De auto aan de kant gezet en de motor weer opnieuw gestart. Dat duurde wel een aantal seconden, maar verder probleemloos de laatste km gemaakt. Na zoeken op jullie forum enkele acties ondernomen. 1. De pomp in de tank zoemt bij ingeschakeld contact. 2. Het brandstof filter huis is schoon. Enkele opmerkelijke zaken. Ik vind dat de uitlaatgassen vet ruiken. Olie pijl is aan de hoge kant. Stijgt niet en zakt niet. Stuurkolom schakelaar is enkele maanden geleden vervangen. Hebben jullie een idee wat het kan zijn? Eerdere forums hebben wel soortgelijke storingen betreffende slecht starten maar niet dat de motor afslaat tijdens het rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 10 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 Als je het deksel van het brandstoffilter losneemt. Hoe hoog staat dan het brandstofpeil? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vss Geplaatst 10 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 Bij het losdraaien spoot er brandstof uit. Het stond net iets onder de bovenrand. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 10 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 Ik zou dan beginnen om hem uit te laten lezen, kunnen verschillende dingen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vss Geplaatst 10 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 Zelf denk ik aan de tandem pomp, maar had dan wel een vies brandstoffilterhuis en filter verwacht. Heb dit niet, waar denk jij aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 10 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 Kunnen verschillende dingen zijn: Wat is de kilometerstand van de auto en is de auto gechipt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 ik denk dat je diesel in je motorolie hebt. Het beste is om even de olie te verversen en er bewust te weinig in doen, dus niet precies op pijl, weekje rijden en kijken of het gestegen is. Tandempomp hoeft niet altijd olie in de diesel te geven. Kijk ook je verstuiverafdichtingen na, bij voorkeur een keer vervangen, MAAR kijk eerst als de verstuivers eruit zijn of ze niet ingeslagen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 10 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 Ingeslagen komt bij BMP bijna nooit voor. Afdichtingen verstuivers zou kunnen. Slecht aanslaan bij koude start. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vss Geplaatst 10 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 De auto heeft 190000km gelopen en is nog niet gechipt. Stond nog op programma. Slaat slecht aan bij warme start. Koud nog niet voorgekomen. Storing is vandaag begonnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 10 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 (aangepast) Accu slecht EGR deels open (door vervuiling) kabelboom verstuivers in de kop tandempomp afdichtingen verstuivers zouden wat dingen kunnen zijn. 10 oktober, 2015 aangepast door martijn v o Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2015 slecht aanslaan bij warme start kan ook de warmestartcorrectie een optie zijn, Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vss Geplaatst 12 oktober, 2015 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2015 Vandaag auto uitgelezen met Bosch testkast. Auto starte goed en liep ook zonder problemen. De volgende storingen waren aanwezig; P0321 krukas positie sensor signaal niet logisch 0303 niveausensor brandstoftank onderbreking/plussluiting. Storingen gewist en rondje gereden. Storingen komen nog niet terug. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 oktober, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2015 Ik zou dus even de bedrading richting de krukassensor bekijken, misschien doorgesleten of steenmarter gehad Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 pokie Geplaatst 20 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2016 Hallo waar vind ik de krukas sensor precies ? Die van mij heeft nl start problemen soms wel soms niet starten , wel met een warm blok . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2016 Normaalgesproken in de buurt van het vliegwiel, dus tussen de verbinding motor-bak. je kan het controleren door de nokkenassensor los te nemen, misschien start ie dan wel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 pokie Geplaatst 20 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2016 kun je zo bij nokken as sensor dan , waar vind ik deze dan . ik heb een bkp blok volgens mij Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2016 bij je nokkenas, ergens in de buurt van je distributiekap. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Vss
Beste VW rijders,
Vandaag kreeg de Passat (2.0 TDI bmp) startproblemen. Na diverse keren starten sloeg de motor aan.
Na ongeveer een km rijden, waarbij de auto voldoende trekkracht had, sloeg de motor af.
Er kwam een melding op het display van Engine fault. De auto aan de kant gezet en de motor weer opnieuw gestart.
Dat duurde wel een aantal seconden, maar verder probleemloos de laatste km gemaakt.
Na zoeken op jullie forum enkele acties ondernomen.
1. De pomp in de tank zoemt bij ingeschakeld contact.
2. Het brandstof filter huis is schoon.
Enkele opmerkelijke zaken.
Ik vind dat de uitlaatgassen vet ruiken.
Olie pijl is aan de hoge kant. Stijgt niet en zakt niet.
Stuurkolom schakelaar is enkele maanden geleden vervangen.
Hebben jullie een idee wat het kan zijn?
Eerdere forums hebben wel soortgelijke storingen betreffende slecht starten maar niet dat de motor afslaat tijdens het rijden.
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten