Ga naar inhoud

Vss

Members+
  • Aantal items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Vss won de laatste dag op april 1 2023

Vss had de meest gelikete inhoud!

Over Vss

Profile Information

  • Plaats
    Rijssen
  • Naam
    J. Visser

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Vss's Achievements

2

Community reputatie

  1. Bij Vdub langs geweest. Heeft de sensor ingeleerd met een hex-net kabel. In een mum van tijd de sensor ingeleerd welke nu de juiste waardes leest. Geweldige service.
  2. Super bedankt. Ik hoop via de berichten modus u een bericht te sturen. De uitkomst van het inleren hoop ik op dit forum te delen. Mogelijk kan een ander er dan toekomstig ook iets mee.
  3. Eerlijk gezegd geen idee welke kabel het is. Maar inderdaad goed mogelijk dat het een oudere versie is. Ik hoop er op te letten. Mogelijk heeft @Vdub wel een Hex V2 kabel? Misschien zou hij iets voor mij kunnen betekenen.
  4. Vanmiddag de nieuwe sensor gemonteerd. Het was gokken welke sensor het was, omdat bij het losnemen van de stekker bij beide sensors dezelfde foutcode naar voren kwam. Op basis van de foutmelding sensor 1, rij 1 heb ik de logische stap genomen om de leiding te volgen naar het roetfilter en de sensor vervangen die verbonden was met de bovenste leiding. Na montage geprobeerd om de sensor in te leren. Dat was helaas niet mogelijk. Codering 11 kan ik niet openen met de vcds. Tevens was het niet mogelijk om in het menu aanpassen 10 kanaal 12 in te voeren. Deze optie was ook afgesloten. Om die reden heb ik de stappen gevolgd die Gerrit Speek omschrijft als mogelijkheid indien je geen vcds hebt. Vervolgens een proefrit gemaakt. De foutcode kwam niet terug. Vanavond een stukje snelweg. Ook geen lampje op het dashboard. Omdat ik niet in de meetwaarde blokken kan en het niet op de juiste manier kon inleren, is het mijn vraag of iemand in of nabij Overijssel mij zou kunnen helpen en de sensor zou kunnen inleren en of zien of het roetfilter regenereert.
  5. Thanks. Ik ga het vanmiddag proberen.
  6. Beste forumleden, Graag zou ik een vraag willen stellen aan de technici op dit forum. Ik kreeg een storingsmelding op het display zonder dat er verschil merkbaar was in het rijden. Bij het uitlezen met de vagcom kwam ik de foutcode 5253 (p2452) tegen. Deze geeft aan dat er een elektrische storing is in de drukverschilsensor van het roetfilter. Nu zitten er 2 sensoren onder de grijze bedekking. Mijn vraag aan jullie is, hoe ik er achter kom welke sensor daadwerkelijk defect is? Is dat te zien naar aanleiding van de meetwaarde zoals te lezen is in de 1e afbeelding? Ik heb reeds een sensor besteld, omdat ze hetzelfde artikel nummer hebben, maar zou graag de juiste juiste sensor willen installeren en inleren. Ik hoor graag van jullie. Bij voorbaat hartelijk dank, Jan
  7. Vandaag auto uitgelezen met Bosch testkast. Auto starte goed en liep ook zonder problemen. De volgende storingen waren aanwezig; P0321 krukas positie sensor signaal niet logisch 0303 niveausensor brandstoftank onderbreking/plussluiting. Storingen gewist en rondje gereden. Storingen komen nog niet terug.
  8. De auto heeft 190000km gelopen en is nog niet gechipt. Stond nog op programma. Slaat slecht aan bij warme start. Koud nog niet voorgekomen. Storing is vandaag begonnen.
  9. Zelf denk ik aan de tandem pomp, maar had dan wel een vies brandstoffilterhuis en filter verwacht. Heb dit niet, waar denk jij aan?
  10. Bij het losdraaien spoot er brandstof uit. Het stond net iets onder de bovenrand.
  11. Beste VW rijders, Vandaag kreeg de Passat (2.0 TDI bmp) startproblemen. Na diverse keren starten sloeg de motor aan. Na ongeveer een km rijden, waarbij de auto voldoende trekkracht had, sloeg de motor af. Er kwam een melding op het display van Engine fault. De auto aan de kant gezet en de motor weer opnieuw gestart. Dat duurde wel een aantal seconden, maar verder probleemloos de laatste km gemaakt. Na zoeken op jullie forum enkele acties ondernomen. 1. De pomp in de tank zoemt bij ingeschakeld contact. 2. Het brandstof filter huis is schoon. Enkele opmerkelijke zaken. Ik vind dat de uitlaatgassen vet ruiken. Olie pijl is aan de hoge kant. Stijgt niet en zakt niet. Stuurkolom schakelaar is enkele maanden geleden vervangen. Hebben jullie een idee wat het kan zijn? Eerdere forums hebben wel soortgelijke storingen betreffende slecht starten maar niet dat de motor afslaat tijdens het rijden.
  12. Omdat de auto niet rookte en geen vettigheid merkbaar was in het uitlaatsysteem heb ik het koelsysteem langere tijd onder druk gezet. Er was na verloop van tijd zichtbaar een drukverlies, maar nog geen koelvloeistof. Op de versnellingsbak was het wel nat, maar dat leek in de eerste instantie op stuifwater. Deze heb ik schoongespoten met warm water. Na een dag lag er een wat koelvloeistof op de versnellingsbak. Dat was niet zichtbaar op de modderkuip omdat door de rijwind het werd schoon geblazen. De lekkage bleek de o-ring te zijn tussen de cilinderkop en het koelslangbuisje. Nu nog wel de EGR koeler vervangen voor het gesis bij wegtrekken.
  13. Bedankt voor de reacties. Wel wil ik aangeven dat er geen lekkage sporen zijn. Waar laat de EGR koeler de vloeistof dan?
  14. Afgelopen week, tijdens onze vakantie in Oostenrijk, kreeg ik de melding dat het koelvloeistof pijl te laag was. De auto (2.0 tdi bmp) had probleemloos de 1000 km heen gereden, maar na 2 dagen bergverkeer moest ik een halve liter bijvullen. In totaal heb ik 1.5 liter bijgevuld in een week tijd. Wat schetst mijn verbazing, op de terugreis (1000km) geen druppel verbruikt. Nu zijn er diverse pagina's geschreven over koelvloeistof verlies ivm haarscheurtjes in de cilinderkop, maar zou dat bij mij ook van toepassing kunnen zijn? Of is het gebruikelijk dat de 3C bij intensief bergverkeer koelvloeistof verbruikt? Mijn 3B verbruikte namelijk geen druppel. Daarnaast wil ik erbij vermelden dat de EGR koeler licht sist bij wegtrekken. Deze reparatie staat op de planning, maar had volgens de monteur geen urgentie. Het gesis zou gaan toenemen. Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn.
  15. Probleem gevonden. In de linkerkoplamp maakt de groene draad van het knipperlicht kortsluiting met de reflector. Was doorgesleten.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden