Ga naar inhoud
  • 0

Rns 315 trekt accu leeg ondanks nieuwe gateway


Koen is sleeping

Vraag

Zoals de titel al zegt: ik heb in mijn 2006 Passat een rns 315 gezet, samen met Bonny een nieuwe gateway erin gezet, en nu:

Afgelopen week 2x een lege accu...

Waarvan een keer Maandag na het werk

En de andere keer vrijdagochtend

 

En maandagavond ook meteen een andere accu erin gezet.

 

Gisteren 2a lekstroom over de pluspool gemeten. Zekering vd radio eruit en toen was het nog 0,2a

 

Search en google heb ik tot nu toe niets mee kunnen vinden.

 

Ik zit er sterk aan te denken om de continu + door te knippen en te verbinden met de + over contact. Maar dat zal ongetwijfeld een paar leuke fouten opleveren, of misschien ook niet??

 

Iemand nog wijze woorden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de radio zekering er uit haalt (en zelfs de RNS) en je hebt dan nog 1A lek stroom over dan is het dus niet de RNS lijkt me.

Dan moet er iets anders zijn wat zoveel verbruikt ...

 

Ik heb ooit gelezen dat je er achter kunt komen door telkens een module los te koppelen (of zekering eruit te halen) en zodoende de boosdoener de vinden.
Tijdvretende klus vrees ik :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren een lege accu, was niet meer voorgekomen na opstarten van dit topic.

 

Vandaag wat gemeten en geprobeerd.

Met zowel de oude als de nieuwe gateway is er lekstroom.

Met de radio eruit gehaald is het (zo goed als) weg.

Dus dat zit het blijkbaar toch in de radio? ????

 

Ik zit er sterk over te denken de continu plus ook geschakeld te maken.

De radio raakt zijn geheugen niet kwijt als je hem uitbouwt, dus volgens mij moet het lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je moet je AMP meter eens aansluiten, en de auto afsluiten, meter laten aanstaan, en kijk eens na 20 of 30 minuten dat je nog lekstroom hebt.... die zou dan mnder dan 100mA moeten zijn dacht ik.

 

Van het moment dat je de auto van slot haalt start bij mij de RNS al op : gaat nog niet aan, maar is 'klaar' om aan te gaan, wanneer ik lang genoeg wacht heb ik dan geen beginscherm e.d.

Dus batterij afkoppelen en dan stroom meten geeft geen realistisch beeld van het stroomverlies...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik ooit ook gehad... zelfs na een kwartiertje vagcom niet meer starten. Anders overigens geen probleem. Na een nieuwe (BOSCH) batterij geen problemen meer gehad.

 

Om op je andere vraag te antwoorden : ik heb in m'n 2006 een tijd rondgereden met een 7N0 gateway. Buiten het stuurslot nooit problemen ondervonden... alarm werkt dan ook niet.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden