Ga naar inhoud
  • 0

Raam module coderen?


dragon76

Vraag

Heb de b7 spiegels van Dennis( Neders ) overgenomen,nou zit daar omgevings licht in alleen ondersteunen mijn raam motoren dit niet,de rest werkt wel. Nu neem ik ook Dennis z'n raam motoren over die dat wel ondersteunen en waarbij het werkte.Moet ik het bij mij ook coderen of "onthouden" de raam motoren dit en kan ik ze erin zetten zonder het te hoeven coderen dus plug and play of moeten ze helemaal opnieuw gecodeerd worden? Dacht namelijk dat je dit in de raam module codeerd en niet in het boordnet maar ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk ☺️

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als de ruitmotor gecodeerd was met omgevingsverlichting dan gaat het gewoon plug and play worden. Op voorwaarde dat jouw passat ook van voor half 2006 is want ik dacht dat Dennis (Neders) zijn motoren can-bus motoren zijn na half 2006 zijn het lin-bus motoren geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn oude raammotoren is het volgende gecodeerd: elect. verstelling, deurverlichting, dimmende linkerspiegel, verwarming, vierdeurs, electrische ramen en omgevingsverlichting in de spiegels.

Moet goed gaan lijkt me????????????????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heeft het gewoon met coderen te maken de omgevingsverlichtng, dat het bij dennis het wel deed wil het het niet zeggen dat het ok bij jouw doet, als je niks gecodeerd heb dan gaat het ook niet doen... 

 

De raammodule wisselen doe je alleen puur voor je klapfunctie..

 

In alle raammodules zijn alle pinnen aanwezig waar de stekker van de butenspiegels ingaat, alleen er zit een verschil in de pinbezetting waar de stekker van de binnendeurpaneel ingaat..

 

Dus het is afhankelijk wat de Spiegel zelf allemaal ondersteunt maar niet voor de raammodule, alleen de klapfunctie en eventueel dimmende functie maar in vele gevallen zijn die zelfs voorbereid dan hoef je enkel twee draden naar je deurstekker te trekken onder de A stijl

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je handig ben kan je de binnen spiegel ombouwen, het is handiger eentje te kopen, maar als je het wil proberen, hier een howe to.

Zo hier even een kleine toelichting voor het plaatsen van de bekabeling voor de dimmende buitenspiegel werkende te krijgen.pdf  

alle credits van deze howe to zijn voor Wulfke.

dimmende buiten spiegel.txtpost-18022-0-62158800-1437573992_thumb.jpg

 

 

 

Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de pinnen voor de extra optie dimmende buitenspiegel zijn ondertussen terug wat duurder geworden. ("oude" prijzen dateren van 09/02/15)

000 979 018E van 3,80€ naar 4,60€

000 979 020E van 3,80€ naar 4,60€

000 979 019E van 3,80€ naar 4,60€

000 979 025E van 6,00€ naar 6,40€

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal het wel gaan zien of het allemaal werkt,maar wat ik wel weet dat niet alle pinnetjes aanwezig zijn in mijn huidige raammotoren,er zitten flink wat "lege" plekken. Er zitten maar iets van 6 pinnetjes en dat zou exact kunnen kloppen met wat ik nu heb, de spiegel verstelling,verwarming, en richting aanwijzer maar zoals ik al zei, ik ga het wel zien zodra ze erin zitten en ( laten ) coderen kan altijd nog

 

Gr Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De ruitmodule onthoud sowieso de laatst geprogrammeerde codering. Voor de dimmende buitenspiegel is er geen codering vereist.

Dimmende buitenspiegel werkt die niet samen met de sensor van je binnenspiegel.

Zodra die een lichtbundel opvangt de buitenspiegel ook mee gaat dimmen

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dimmende buitenspiegel werkt die niet samen met de sensor van je binnenspiegel.

Zodra die een lichtbundel opvangt de buitenspiegel ook mee gaat dimmen

Klopt, dimmende binnenspiegel heeft 2 sensoren. Vooraan de spiegel die door de achterruit kijkt en achterop de spiegel die door de voorruit kijkt. Zodra de sensor die door de voorruit kijk voldoende donker waarneemt gaat de spiegel pas werken en verduisteren wanneer de sensor die door de achterruit kijkt voldoende licht waarneemt. De dimmende buitenspiegel ligt eigenlijk parallel geschakeld met het spiegelglas van de binnenspiegel. Daarom dat dit eigenlijk buitenom de codering van ruitmodule werkt en er dus geen programmatie vereist is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ook die functie ondersteunt de raammodule gewoon, maar soms ontbreekt de bekabeling van de Spiegel naar de raammodule, en als je geluk heb ontbreekt de bekabeling tot aan de deurstekker..

 

Maar voor dimmende Spiegel of omgevingsverlichting hoef je geen raammodule om te wisselen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ook die functie ondersteunt de raammodule gewoon, maar soms ontbreekt de bekabeling van de Spiegel naar de raammodule, en als je geluk heb ontbreekt de bekabeling tot aan de deurstekker..

 

Maar voor dimmende Spiegel of omgevingsverlichting hoef je geen raammodule om te wisselen...

Als de bedrading van spiegel naar spiegelconnector ontbreekt voor dimmend glas, en er zit wel degelijk een dimmend glas in, dan lijkt het me wel zo dat er oem geen dimmend glas in die spiegel gezeten heeft en dit later erin is gezet.

De bedrading van de ruitmodule tot aan de deurstekker kan mogelijks ontbreken maar heb ik nog niet veel gehoord. Heb het zelf al 2 keer toegepast en bij beide zat deze bedrading klaar tot in de deurstekker. En heb nog meerder forumleden gehoord, die enkel zoals ik, de bedrading van deurstekker binnenkant wagen tot aan de binnenspiegel moeten leggen om het werkende te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden