Ga naar inhoud
  • 0

Dimmende binnenspiegel


wulfke

Vraag

Vandaag een passat 3C van 2009 op bezoek gehad die mijn set buitenspiegels wou overkopen.

Hij had al klapspiegels maar 1 ervan was defect. Nu heb ik deze gemonteerd en uitgetest en de dimmende buitenspiegel deed het niet.

Even de binnenspiegel gecontroleerd en hierin was geen bedrading te zien voor de dimmende buitenspiegel aan te sturen.

Echter bij het uittesten van de binnenspiegel werd deze niet donker.

Hebben er even een andere binnenspiegel op aangesloten en ook deze verkleurde niet. Er komt blijkbaar wel spanning op aangezien de groene led brand bij het inschakelen van de spiegel.

Bij het testen heb ik net zoals bij mijn passat mijn vinger op de sensor achterop de sensor gehouden en dan met de zaklamp op de sensor kant spiegelglas gehouden.

Bij mijn passat wordt het glas mooi donker, bij de bezoekende passat gebeurt er niks.

Weet iemand waarvoor de 2 andere draadjes dienen die op de spiegelconnector komen of zit er nog iets tussen die het dimmen van de spiegel belemmert ?

Er komen origineel 4 draadjes op de spiegel, waarschijnlijk 2 voor de voeding maar de andere 2 is me een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

 

pin 8 en 16 moeten bezet zijn op de Spiegel stekker

 

euhm Ids,

het is de binnenspiegel die niet wil dimmen

de buitenspiegel is ok en heeft deze functie zeker maar het heeft geen nut om alles te bedraden als de binnenspiegel het al niet doet

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voeding 12 volt (blauw), bruin (massa), eentje van achteruitrijstand (blauw-zwart), eentje van binnenverlichting (rood/bruin), en twee naar de buitendeur...

 

 

post-13946-0-52422200-1437408228_thumb.jpg

 

grtz, dre

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb je jouw binnenspiegel geprobeerd in zijn auto, dan kun je gelijk checken of zijn Spiegel misschien kapot is...

Yep, zowel zijn spiegel als mijn spiegel getest in zijn wagen en geen van beide werd donker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voeding 12 volt (blauw), bruin (massa), eentje van achteruitrijstand (blauw-zwart), eentje van binnenverlichting (rood/bruin), en twee naar de buitendeur...

 

 

attachicon.gifzefdimmende binnenspiegel.JPG

 

grtz, dre

Thx Dre,

Dus als hij in zijn achteruit staat werkt de verduistering niet. Werkt het dan ook niet als 1 van de deuren open staat ? Of wat doet de koppeling met de binnenverlichting ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De licht en donker sensor kapot, van zijn auto natuurlijk :mrgreen: zijn spiegel ook in jou auto getest?

 

Jan

Heb ik niet getest Jan,

Maar volgens het schema van Dreke werkt de spiegel autonoom van de lichtsensor van de wagen. De spiegel heeft zijn eigen sensoren toch ?

En de persoon klaagde niet dat zijn lichten niet meer automatisch aan gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het net bij mij in de auto geprobeert omdat ik nieuwschierig was.

Passat variant uit 2009 en bij mij werkt het gelijk, met een zak lampje op de sensor speigel kant en mijn hand er achter.

Zet ik hem in zijn achteruit of de binnen verlichting aan word hij weer normaal.

Ik heb het wel getest met alle deuren dicht ook de kofferklep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij werkte het met de deur open omdat de knop van de interieur verlichting blijlbaar op 0 stond. Maar net getest en werkt inderdaad zoals bovenstaand beschreven. Ga het hem even meegeven en dan kan hij het uittesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo iedereen,

Ik ben diegene die 'wulfke' zijn spiegels kocht.

hierbij wou ik even laten weten dat die spiegel dus idd werkt. (Nubik weet hoe :-P) Kwist niet dat de 'passatwereld' zo leefde. En heb me dus ook snel aangemeld hier. ;-) bedankt Wulfke en co ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het toch naar behoren werkt Bjorn. Kan je kijken om de buitenspiegel ook eventueel werkende te krijgen. Heb je een mail gestuurd met de handleiding maar je kan ze hier ook in het KB vinden. Als je hulp nodig hebt dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden