Ga naar inhoud
  • 0

Vocht binnenkant raam


roelh

Vraag

Hallo,

 

Vanavond na een behoorlijke regenbui kwam ik er achter dat bij het achter raam nattigheid was. Daarnaast lijkt er ook 'mos' op te groeien. Zie bijbehorende foto's. De ramen van de auto waren helemaal gesloten. Wat kan het zijn?05aaf59bb1ea02fb1f7f42ecfc4f92ec.jpgd4baa5bb5be6449608dc0cb7d91ce783.jpg24459b6ef2e5562ccec71d5b587b1643.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Probeer eerst eens met een HD spuit de aanslag eens weg te spuiten.

Volgens mij is het een kwestie van schoonmaken. De achterste kan je ook zo los klikken recht naar boven toe. Ik haal ze regelmatig los omdat er altijd zand ertussen zit en knarst als de ramen omlaag omhoog gaan. Van de 3B zitten ze strakker tegen het raam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jou vochtprobleem is niet de oorzaak van je raamrubber. Het regenwater loopt langs je raam naar beneden en komt in je portier. Door de gaten wordt het afgevoerd.

Als je deurpakkingen lek zijn en of je speaker ring pakkingen dan loopt het water naar binnen.

 

 

Met gepast geweld kan je de raamrubber naar boven trekken, Pas op dat je er geen boemerang van maakt of erger nog een knik. Begin midden eind zitten klemmen.

Voor de voorportier rubbers moeten de spiegels eraf

 

Edit:

 

Als je toch gaat spuiten kan je meteen zien of er een lekkage is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm dan ga ik daar eerst naar kijken. Moet het deurpaneel er helemaal af dus. Maar het raamrubber lijkt me ook aan vervanging toe, als ik dat zo zie...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 

Deurpaneel is niet zo veel werk, is in 5 minuten los. De ijzeren plaat is volgens mij een stuk moeilijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm dan ga ik daar eerst naar kijken. Moet het deurpaneel er helemaal af dus. Maar het raamrubber lijkt me ook aan vervanging toe, als ik dat zo zie...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Je zal helemaal gelijk hebben maar probeer eerst wat ik je voorstel. Scheelt je een hoop euro's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt ook lijmoplosser nodig en ontvetter om alle lijmresten weg te krijgen. Vergeet niet je speakerpakkingen ook te vervangen.

In de KB staat een how to van Fai.

 

En je bent welkom als je hulp nodig hebt. Weet nog wel een loods in 't Harde waar we droog kunnen staan tegen een geringe vergoeding.

Of kom ook naar de meet 11 12 en 13 sept dan kunnen we het ook fixen. Locatie is hetzelfde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3M deurpakking 6mm x 30 cm

artnr 3M0868

Ik zit stiek een beetje mee te lezen. Nou raak ik wat verwarrig. Zijn dit vwnummers? 3m0868 vind google niet. althans, niet waar je het kan kopen/bestellen. En FAI heeft het over 3m08568 en is grijzig (foto's KB) hoe kom ik nou aan dat spul?
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden