Ga naar inhoud
  • 0

B7 klapspiegels


Neders

Vraag

Ik zou graag B7 electrisch inklapbare spiegels willen monteren.

Mijn huidige raammotoren ondersteunen dit niet.

Kan ik zonder problemen B7 raammotoren plaatsen?

Ik heb al een 3C8 boordnet en comfortmodule.

(Mijn huidige setje B7 spiegels komt dan te koop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

En er gaat een klein printplaatje met chipje de motorruimte in..

 

Maar goed als je niet naar tip en verhalen wil luisteren dan moet je gewoon een P instoppen kom je vanzelf achter

Wat bedoel je daar mee Ids :?: . Het heeft prima gewerkt dicht klappen met de AB, en weer uitklappen als de sleutel in het contact gestoken wordt. maar nu werkt hij wanneer hij zin heeft en daar om heb ik hem weer gewisseld met de gewone. Werkt nu prima met het knopje in de armleuning.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat bedoel je daar mee Ids :?: . Het heeft prima gewerkt dicht klappen met de AB, en weer uitklappen als de sleutel in het contact gestoken wordt. maar nu werkt hij wanneer hij zin heeft en daar om heb ik hem weer gewisseld met de gewone. Werkt nu prima met het knopje in de armleuning.

 

Jan

Ik heb tegen Neders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat bedoel je daar mee Ids :?: . Het heeft prima gewerkt dicht klappen met de AB, en weer uitklappen als de sleutel in het contact gestoken wordt. maar nu werkt hij wanneer hij zin heeft en daar om heb ik hem weer gewisseld met de gewone. Werkt nu prima met het knopje in de armleuning.

 

Jan

Die moduleheb ik er ook in gehad, op een gegeven moment ging soms maar een kant open of een kant sluiten, dus het was net betrouwbaar, ook ik heb hem weer eruit gehaald... en de originele module voor klapspiegels weer terug ingezet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk, dat bedoel ik.

Daar staat toch echt "türsteuergerät" op.

Dan zouden de verschillen dáár toch inzitten en niet in de motoren?

1K0 959793 P is dan sowieso voor Lin-bus lijkt me

 

zo ziet het er in zn geheel uit.

attachicon.gifAB spiegel module.JPG

 

Jan

Neders als je naar de productie datum kijkt is ie van 2008 toen was er dus al Linbus , als jij die in je auto wil stoppen  van 2006 met canbus ga ie het geheid niet doen... je kan wel naar P kijken maar als ik je probeer dingen te vertellen en uit te leggen dan hoop ik dat je dat van harte neemt zo niet dan moet je het gewoon doen en uitproberen en dan kun je Eigen conclusive trekken.

 

Dat je een speciefiek een P moet nemen van jouw bouwjaar komt natuurlijk niet zo uit de lucht vallen, er hebben hier natuurlijk afgelopen jaren meerdere mensen mee gezeten en dingen geprobeerd uit eindelijk is er iemand geweest dat er alleen die type gebruikt kant worden.

Dus de wiel is al uitgevonden, maar als je de wiel weer opnieuw wil uitvinden , tuurlijk mag dat..

 

Tuurlijk mag je meedenken, maar de module die diver heeft voor het klappen heeft te maken dat hij zijn spiegels ook kan klappen met Afstand bediening met die speciefiek module, maar Jan heft al een raammodule voor klapbare spiegels, dus wat jan heeft is een Optie met een optie erbij, en jij moet nog de optie hebben, en als je die optie heb dan kun je gaan kijken naar de optie die Jan heeft.. dus met de reatie van  " kijk dat bedoel ik" .. is een beetje misplaatste reactie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@ids30postma als je nu mijn reactie er boven bekijkt!

Ik lees overal over "raammotor 1K0 959701L" terwijl het kastje een ander nummer heeft.

Met: "dat bedoel ik" heb ik het over het feit dat die 701L over de raammotor gaat en niet over het stuurapparaat!

DAAROM HEB IK ER OOK BIJ GEZET " ik probeer het te begrijpen"!!!

Jouw advies van dat ik straks met raammotoren zit waar ik niks mee kan probeer ik juist te volgen!!

Ik heb namelijk raammotoren te koop zien staan met 1K0959701L en 1K0959793P in dezelfde unit!!

Vind je het raar dat ik dan een hoop vraag?

Ik probeer alleen maar duidelijkheid te krijgen hoor.

En trouwens, dit forum is bestaat toch omdat sommige mensen alles weten en andere minder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En gezien de partnummer historie bij VW zou je toch niet weten dat een "p" zowel in 2006 als in 2008 geproduceerd zou zijn?

Normaal krijgt een part toch een ander nummer als de specifieke mogelijkheden veranderen?

Als een "p" in 2006 geen LIN-bus ondersteund zou een "p" van 2008 toch een ander partnummer krijgen?

"AP" of zo iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed ... Ik probeer je al paar keer duidelijk te maken dat het nummer op het zwarte module kastje niet relevant is voor je klapspiegels ,wel het nummer op de motor...

Maar goed als jij perse wil weten waarom die cijfers op de zwarte module  wel van belang zijn voor klap spiegels, be my gast...

Dan horen we later jouw bevindingen hierover... dan hebben we daar ook een theorie over

 

 

En gezien de partnummer historie bij VW zou je toch niet weten dat een "p" zowel in 2006 als in 2008 geproduceerd zou zijn?
Normaal krijgt een part toch een ander nummer als de specifieke mogelijkheden veranderen?
Als een "p" in 2006 geen LIN-bus ondersteund zou een "p" van 2008 toch een ander partnummer krijgen?
"AP" of zo iets?

Hier haal je dus al twee dingen door elkaar Als een P in 2006 geen Linbus ondersteund , zou een P van 2008 een ander partnummer krijgen, ik probeer 

 je te vertellen dat dit twee verschillenden onderdelen zijn , de ene zit op de motor en de andere zit op het kastje, dus die op het kastje is helemaal niet relevant of dat linbus of een canbus is, de nummer op de motor die is belangrijk omdat die aangeeft of een linbus is of een canbus...

 

Maar goed ik ga verder geen woorden aan vuil maken, dit systeem heb ik ook niet bedacht elk onderdeel van VW heeft een nummer en niet alle nummers zijn echt belanrijk voor de werking....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ids, bedankt voor de uitleg en het advies!

Ik ga op zoek naar de 1K0959701L en 1K0959702L in de hoop dat bijbehorende türsteuergerät functioneerd in een 3C van vóór Mei 2006.

Mochten er forumleden zijn die wél weten waarom er verschillende türsteuergerät op raammotor 1K0959701L geleverd zijn dan horen we het graag.

In het kader van: we zijn nooit te oud om te leren????????????post-20030-0-23585100-1434525447_thumb.jpgpost-20030-0-21988100-1434525465_thumb.jpg

post-20030-0-03205800-1434525482_thumb.jpg

aangepast door Neders
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels de spiegels en de linker raammotor. Het is een "L" zoals Ids al adviseerde.

Van een Engelse site had ik begrepen dat inhet relais waar de spiegel stekker komt 15 van de 16 pins bezet moeten zijn.

Maandag alvast de linkerkant inbouwen.

Voor rechts ga ik gelijk maar op zoek naar een memory spiegelbol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd, in connectorplaats waar de spiegelconnector in moet komen zitten op 1 plaats na volledig bezet met pinnen. Staat ook zo beschreven in de how to van passat3c.info .

Klopt wulfke, alleen hebben ze het daar ook over MJ 2007.

Maar goed, je zou zeggen dat als (bijna) alle pinnen bezet zijn op welke stuurdoos of relais dan ook, alle functies ondersteund moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels de spiegels en de linker raammotor. Het is een "L" zoals Ids al adviseerde.

Van een Engelse site had ik begrepen dat inhet relais waar de spiegel stekker komt 15 van de 16 pins bezet moeten zijn.

Maandag alvast de linkerkant inbouwen.

Voor rechts ga ik gelijk maar op zoek naar een memory spiegelbol.

Ik heb nog zo'n memorybol liggen.... en ook een kabelboom voor een spiegel met memory.  PM voor verder info...

Wat die modules van de ruitmotor betreft : die zijn niet los te krijgen... In Els@ wordt uitdrukkelijk vermeld dat je de motor niet mag schijden van de module. De motor is inderdaad alleen een motor, het is de module die het doet. Maar blijkbaar niet los te verkrijgen... Als er iemand de moidule op zo'n motor wisselt heb je ook geen controle over hetgeen je koopt.

Ik heb ooit iemand gehad die bij het openen van de ruiten me AB slecht 3 ruiten openden. Bij het sluiten gingen er 3 omhoog en 1 omlaag.... Allemaal juiste nummers op de motor. Maar op de module was het niet duidelijk.... 

Ook een motor van een Engelse versie kan je niet in een EU versie zetten : bij de Engelsen is de RECHTER motor de master! En die heeft dezelfde onderdeelnummer als een EU versie, allen komt er nog een achtervoegsel bij wat niet vermeld is op het onderdeel....

 

om maar te zeggen : LET OP WAT JE KOOPT!

 

grtz, dre

aangepast door dreke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden