Ga naar inhoud
  • 0

Krakend Stuurwiel


Retort308

Vraag

Hallo iedereen,

 

Sinds een half jaar begint mijn stuur te kraken. Voor de duidelijkheid: alleen dus als je er aan draait. En, al hebben we hier in de haarlemmermeer allemaal rechte wegen, ik ontkom er niet aan om ook hier af en toe aan het stuur te moeten draaien.

Even alle gekheid op een stokje, de dealer vertelde mij dat zij dan altijd het stuur vervangen door een nieuwe. Smeren helpt niet.

Nu heb ik daar geen zin in, want eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op zo'n mooi houten W8 stuur.

Maar, als ik nu nadenk, een tweedehandse lijkt mij dan ook geen optie, want dan loop ik risico dat ik snel daarna weer met een krakend stuur zit.

 

Wie heeft een idee voor mij?

 

groeten, Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb div. sturen in mijn auto gehad en het huidige is vanuit mijn vorige wagen mee verhuisd en zit zeker al 300.000 km zonder gekraak. evt heb ik hier nog een plastic stuur liggen die mag je proberen om te kijken of daarmee het gekraak weg is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beetje vreemd verhaal dat ze het stuur vervangen.

Maar denk dat het handig om uit te zoeken waar het gekraak precies vandaan komt. en misschien zoals Alle zegt eerst ff anders stuur proberen.

 

Fai heeft toch al veel onderhoud gedaan bij jouw auto, die heeft denk ik zijn originele stuur ook nog wel liggen om even te proberen. En anders heb ik er ook nog wel 1 liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een stuur kan toch niet kraken, da's een vast geheel.

 

Check de blokkering eens van je sleepring.

Nee dat geloof ik ook niet Lucas, stuur zit gewoon in een vertanding en vast met een dikke bout.

 

Ik denk ook dat  die wat dieper moet gaan zoeken, misschien zit de onderste of bovenste kap om de stuurkolom niet goed en kraakt die.

 

Heb nog nooit gehoord dat er een stuur vervangen moet worden, zelfs de elektronica en airbag zijn los te vervangen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden