Ga naar inhoud
  • 0

Voorruit Passat B7


Chris2222

Vraag

Vandaag is mijn voorruit vervangen B7 uit 2011. Een van de eerst passats van dit type.

Ik wil dit melden zodat evt volgende klachten van dezelfde aard weten dat dit meer voorkomt.

Enige weken geleden, de B7 was toen bijna 4 jaar oud, kwamen er veel strepen op de ruit tijdens het wissen.

Na 2 x de ruit schoongemaakt te hebben en de ruitenwissers te hebben vervangen bleef het probleem.

Bij 2 verschillende VW-dealers geweest:

- dealer 1 zei: waarschijnlijk langs de spoorlijn gestaan waar rails geslepen werden.

- dealer 2 zei: waarschijnlijk autowas op de ruit, ik zou hem goed schoon maken met een schuursponsje!

 

Wat een slecht onderzoek en onzin!

Zelf heb ik met een sterke loep de ruit onderzocht en ontdekte dat er honderden stukjes glas van de ruit los waren, hierdoor ging zelfs de nieuwe ruitenwisser binnen 5 minuten weer strepen trekken.

De monteur van Carglass beaamde dat de ruit om welke reden dan ook, stukjes glas los liet!

Carglass heeft dit nog nooit gezien en dacht net als ik dat het om een productiefout van de ruit gaat.

Het kostte mij 75 euro eigen risico en 3 ruitenwissers a ruim 20 euro.

Doe er je voor(na)deel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nu heb niet gezien wat jij gezien hebt via de loep maar dat glas lost lijkt me niet echt kunnen.

Zou eerder denken in de richting van de coating van de ruit omdat de B7 verschillende lagen coating hebben.

 

75€ lijkt me nog te doen z'n ruit betaal je tussen 650 a 1200€ afhankelijk van de opties die de ruit heeft.

De duurste voor B7 is 1200€ bij carglass zelfde ruit met VW stempel in kost bij een concurrent +- 800€

 

EDIT/ reden dat carglass zo duur is zij zouden er ca 10st van elk type in voorraad moeten hebben om je ASAP te depanneren en dat betaal je natuurlijk voor die snelle service.

Bij een ander is het vaak bestellen en och zeg nu zelf voor z'n prijsverschil kan je gerust 24h wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Chris2222: ik heb dit probleem ook. Maar ik weet dat Carglass een bepaalde procedure heeft om te bepalen of een ruit vervangen moet worden (en daardoor onder de verzekering valt). Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen aangezien de procedure volgens mij alleen het beoordelen van een ster(retje) omvat?

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden