Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
Roeland

parkbremse fehler

Vraag

Hallo,

 

Ik ben gisteren bij Jos geweest ( JB autoservice) ivm dat mijn auto inhield en begon te stotteren bij toerental 1800 -2000

Tandempomp vervangen en turbo gat softwarematig weg gehaald. Stotteren en inhouden helemaal weg super!!!

 

Nu was ik daar toch en hing de auto toch aan de computer hebben ze mijn trekhaak aangemeld bij ESP en nog ergens in de boordcomputer module 69 volgens mij is gebeurt volgens de handleiding van de trekhaak kabel.

 

Nu gaf hij na dat we dit hadden aangepast parkbremse fehler.

Codes en de rest weer terug gezet op oude waardes geen melding parkbremse fehler.

 

Vandaag reed ik weg met de passat weer de melding parkbremse fehler zou het dan toevallig zijn dat deze melding nu komt? Of heeft het te maken met tandempomp vervangen of code aanpassen in trekhaak module?

 

Ik zie dat er mensen de schakelaar vervangen en de melding dan weg is heeft dit zin of eerst weer uitlaten lezen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ga eerst maar een nieuwe schakelaar bij de dealer halen.

Dan is het probleem waarschijnlijk weg.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Okee ga ik dat doen.

Trekhaak is nu niet aangemeld meer omdat we eerst dachten dat het daar aan lag.

Gs ik eerst schakelaar vervangen en dan toch weer trekhaak aanmelden in boardcomputer

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Nou heb een schakelaar gehaald bij de dealer 35 euro lichter en nog steeds de melding parkbremse fehler en het oranje P lampje blijft branden.

Kan de auto wel gewoon goed van de handrem krijgen enzo.

Kan het zijn dat deze foutmelding eert via vagcom gewist moet worden?

 

Net als het lampje van de airbag als je het stekkertje van de omlijsting van de radio loskoppeld?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Nou heb een schakelaar gehaald bij de dealer 35 euro lichter en nog steeds de melding parkbremse fehler en het oranje P lampje blijft branden.

Kan de auto wel gewoon goed van de handrem krijgen enzo.

Kan het zijn dat deze foutmelding eert via vagcom gewist moet worden?

 

Net als het lampje van de airbag als je het stekkertje van de omlijsting van de radio loskoppeld?

 

dat van het airbaglampje kan met vcds er af,

je kan proberen met vcds de handrem fouten te resetten. maar even uitlezen zal meer duidelijkheid brengen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ja okee heb ik ook laten doen met dat airbaglampje laten resetten

 

Ik heb zelf geen vcds dus kan ik zelf niet doen helaas

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Je kan eventueel eens proberen van de batterij eens los te koppelen en de kabels tegen elkaar te houden. Erna alles terug aansluiten en kijken of de fout er af is

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Je kan eventueel eens proberen van de batterij eens los te koppelen en de kabels tegen elkaar te houden. Erna alles terug aansluiten en kijken of de fout er af is

Hoelang moet je de accukabels tegen elkaar houden :?: Gr Alfred

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Je kan eventueel eens proberen van de batterij eens los te koppelen en de kabels tegen elkaar te houden. Erna alles terug aansluiten en kijken of de fout er af is

Hoelang moet je de accukabels tegen elkaar houden :?: Gr Alfred

 

Hoeft niet zo lang te zijn (denk aan seconde of 3-5), is niet dat er heel grote condensatoren in de auto elektronica zitten.

Tenzij je een ice installatie zitten hebt met back up condensator.

 

Is maar een soort reset dat je hier mee doet. Is nog niet volledig hetzelfde of een software reset met vcds, maar het kan in sommige gevallen wel hulp bieden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Helaas accu kabels tegen elkaar gehouden gaf niet het gewenste effect. Schrok eerst nog wel toen er nog meer lampjes bleven branden ESP en stuurtje bleef branden maar na een rondje rijden verdwenen die ook en esp kon ik ook weer inschakelen. Toch maar via VCDS laten resetten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Gast Fappie

Het kan natuurlijk ook zijn dat 1 van de stelmotoren achter stuk is, dat was bij mij ook het probleem nadat ik eerst de schakelaar had vernieuwd.

 

Heb toen een nieuwe via ebay gekocht en gemonteerd, sindsdien geen problemen meer.

 

Maar goed eerst maar eens resetten met VCDS en hopen dat het dan opgelost is.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

het was het proberen waard,

Zal dan toch vcds worden of toch nog een achterliggend probleem wat nog niet verholpen is.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Motoren zitten met 2 torx boutjes vast. En een stekker uiteraard.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Echt heel eenvoudig, na het losdraaien van de 2 torx boutjes een beetje wrikken en los.

Door het vocht wat de remklauwen voor de kiezen krijgen, zitten de stelmotoren door corrosie redelijk vast.

Eerst goed schoonmaken, beetje vet op de rubberen o-ring die tussen de remklauw en de motor zit en weer vast zetten.

 

Daar heb je geen garage voor nodig

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Okee mou ik ga eerst kijken of het ze echt zijn zo ja dan houd ik me aanbevolen Martijn! Wat vraag je voor de motoren?

Iemand die me wil helpen?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ja ga ik doen eerst effe kijken of dat het wel is.

Ik heb effe gekeken en ik hoor wel allebei de stelmotoren kan alleen niet goed zien of ze ook daadwerkelijk allebei op de rem gaan

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Gast Fappie
Okee os dat een beetje makkelijk zelf te monteren?

 

Als je een beetje kan sleutelen is het niet moeilijk

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Gast Fappie
Echt heel eenvoudig, na het losdraaien van de 2 torx boutjes een beetje wrikken en los.

Door het vocht wat de remklauwen voor de kiezen krijgen, zitten de stelmotoren door corrosie redelijk vast.

Eerst goed schoonmaken, beetje vet op de rubberen o-ring die tussen de remklauw en de motor zit en weer vast zetten.

 

Daar heb je geen garage voor nodig

 

 

Toen ik de stelmotor los had en er was geen inspectie voor nodig dat ik die na schoonmaken weer kon gebruiken.

Heb voor zekerheid gekozen en een nieuwe gemonteerd.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
Gast Fappie
Zou je niet eens beginnen met de storing uit te laten lezen?

 

 

Uiteraard zal die dat eerst moeten doen, mocht er toch een stelmotor stuk zijn weet die gelijk welke kant :D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden