Ga naar inhoud
  • 0

Start niet, alleen (electrisch) tikkend geluid bij starten


ArnoldTM

Vraag

Hallo Forumleden,

 

Bij het starten van mijn Passat 2.0 Benzine uit 2006 maakt hij slechts een tikkend, vermoedelijk electrisch, geluid, maar verder gebeurt er niks. Als ik de koppeling niet ingedrukt heb dan komt zelfs dat tikkend geluid niet eens.

Verder misschien nog het vermelden waard dat de klok in de afgelopen week vanzelf is terugsprongen naar 00:00 uur.

 

Wie weet wat het probleem is en wat is dan de oplossing.

 

Op Youtube staat een video waar het verschijnsel te horen is

https://www.youtube.com/watch?v=8t09h96 ... e=youtu.be

 

 

Groeten,

Arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het forum.

 

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Voorstellen kan in het Ik ben....... en ik rij...... topic.

 

Voor je probleem lijkt het erop dat je accu kapot is, althans een paar cellen.

Kan je de auto wel starten met overbrugging kabels?. Indien er een andere accu aan gekoppeld is en zelfde probleem zou het je startmotor kunnen zijn.

Zij zeggen meet ff de spanning van je accu en probeer ff te overbruggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is duidelijk een lege accu. Al meermaal dit gehad. De 3c heeft snel last van een lege accu. Daarvoor moet je niet teveel doen om deze leeg te krijgen zonder draaiende motor. Overlaatst nog eens een uurtje met vcds bezig geweest zonder draaiende motor en erna mocht ik de startkabels al gaan zoeken.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goeie tip die wel aan te raden is deze te volgen. Zo kan je uitsluiten dan bvb de alternator stuk is. Kan ook gewoon een kapotte accu zijn maar voor de zekerheid. Kan natuurlijk ook een elektrisch lek zijn waardoor deze langzaam leeg loopt. Is het nog je eerste accu die je eruit hebt gehaald?

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden