Ga naar inhoud

Diverse vragen over mijn 3B


RohanV6

Aanbevolen berichten

  • Reacties 174
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Bij de 4motion is de rugleuning uit één geheel en zit er geen achterplaat aan de rugleuning zelf.

Montage van hoofdsteunen is door de bank heen en zit er een houder gemonteerd op de achterplaat in de auto.

zelfde geld ook voor een evt. 3e driepuntsgordel.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar het vergt behoorlijk wat aanpassingen van de rugleuning en kosten zijn hoger voor aanpassing dan dat je gaat zoeken naar een net 4motion interieur

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi leden,

 

ik heb weer eens een vraagje:

is het mogelijk om cruise control in te (laten) bouwen in mijn passat?

ik heb er uiteindelijk toch voor gekozen om er een originele 4spaaks stuur in te zetten waar de knoppen al in zitten.

heeft er iemand ervaring met het inbouwen van cruise control? en is er iemand hier die het kan inbouwen of een goeie inbouw bedrijf kent?

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

MFL stuur rond de €200,= voor een net stuur

kabelboom met relais houder ca € 50/60 incl verzendkosten

Relais (of stuurdoos) zal ook rond de € 60,= uit komen

al met al ben je ongeveer 300 kwijt voor een compleet mfl stuur

 

Stuur

http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Pass ... 2594de42fd

 

Kabelboom

http://www.ebay.de/itm/Kabelsatz-Kabelb ... 5d3bf3cbcb

 

Stuurdoos

http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-2-5-TD ... 3a967623a0

Link naar reactie
Delen op andere sites

MFL stuur rond de €200,= voor een net stuur

kabelboom met relais houder ca € 50/60 incl verzendkosten

Relais (of stuurdoos) zal ook rond de € 60,= uit komen

al met al ben je ongeveer 300 kwijt voor een compleet mfl stuur

 

Stuur

http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Pass ... 2594de42fd

 

Kabelboom

http://www.ebay.de/itm/Kabelsatz-Kabelb ... 5d3bf3cbcb

 

Stuurdoos

http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-2-5-TD ... 3a967623a0

 

oke, de prijzen zien er beter uit dan die van de golf 6 stuur.

maar op de mfl stuur zitten ook knoppen voor cruise control toch?

kan ik dat ook werkend krijgen?

is het te doen?

of zou ik het eventueel samen met de navigatie inbouw bij jou kunnen laten doen?

jij hebt er waarschijnlijk meer verstand van dan ik denk ik.

 

en zijn die 3 dingen alles wat ik nodig heb om alles werkend te krijgen?

hoeven er ook geen aanpassingen gedaan te worden aan de airbag stekker?

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet ik nog even zoeken naar een adapter. Jouw wagen heeft nog geen canbus en kan ik die niet gebruiken voor mfl werking. vanaf 3BG heb je Tellerunit met canbus aansluiting.

Er is wel een adapter. zal ff zoeken welke dat was.

Als je wagen nu cruisecontrol heeft gaan de knoppen voor cruisecontrol ook werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet ik nog even zoeken naar een adapter. Jouw wagen heeft nog geen canbus en kan ik die niet gebruiken voor mfl werking. vanaf 3BG heb je Tellerunit met canbus aansluiting.

Er is wel een adapter. zal ff zoeken welke dat was.

Als je wagen nu cruisecontrol heeft gaan de knoppen voor cruisecontrol ook werken.

 

heb je toevallig een naam van de adapter wat nodig is voor alle dingen wat er in de stuur zit om werkend te krijgen?

en is het mogelijk om er cruisecontrol in te bouwen?

 

Gr.Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of het eenvoudig is om cruisecontrol in te bouwen.

Hangt namelijk af of je een elektronisch gaspedaal hebt. Als je dat hebt, is het redelijk plug& play. Kabel inpluggen in de ECU en aankoppelen. Met vagcom inleren.

Als je geen elektronisch gaspedaal hebt. wordt t moeilijker.

heb nog geen tijd gehad om naar de adapter te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee of het eenvoudig is om cruisecontrol in te bouwen.

Hangt namelijk af of je een elektronisch gaspedaal hebt. Als je dat hebt, is het redelijk plug& play. Kabel inpluggen in de ECU en aankoppelen. Met vagcom inleren.

Als je geen elektronisch gaspedaal hebt. wordt t moeilijker.

heb nog geen tijd gehad om naar de adapter te kijken.

 

Hoe kom ik te weten of ik een elektronisch gaspedaal heb?

 

Gr. Rohan

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
als je op contact zet moet in je klokkenwinkel het EPC lampje gaan branden.

 

volgens mij zijn er lampjes in het dashboard kapot want het lampje van de motormanagement brandt ook niet bij het aanzetten van contact.

moet eens ff een keer de boel open halen om te kijken wat er precies speelt daar in het dashboard.

epc brandt dus ook niet.

iemand enig idee wat ik aan dit probleem zou kunnen doen behalve er naar te kijken?

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook dit setje besteld: http://www.cargoods.nl/shop/deurvergren ... psleutels/

 

nu dus de vraag: Hoe sluit ik de set aan? Waar sluit ik ik de set aan? Kan ik de transponder van m'n oude sleutel overzetten?

Waarom wil ik deze set aansluiten op mijn auto?: omdat ik nu een aparte handzender heb waarmee ik de auto open en sluit en de startonderbreking uit zet om de auto te kunnen starten.

op de normale sleutel zitten 2 knopjes maar de sleutel werkt totaal niet. behalve bij het openen en sluiten handmatig.

als ik eens een keer in de auto zit te wachten o.i.d en ik wil de auto daarna starten, moet ik weer het knopje van de handzender ingedrukt houden en daarna pas starten.

soms werkt de zender niet voor het openen of sluiten of voor het starten van de auto. dit is dus erg vervelend! :angry:

er zit net voor het klokkenhuis een rood lampje dat gaat knipperen als de startblokkering aan staat en als de auto op slot is.

gaat de set die ik heb besteld niet voor problemen zorgen?

 

Hoor graag van jullie!

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke,

heb de sleutelbaard al laten slijpen, dus die past.

transponder is overgezet dus de auto start. :mrgreen:

alleen weet ik niet hoe ik de cv module moet aansluiten. :angry:

weet er iemand toevallig hoe ik de module moet aansluiten?

heb net al geprobeerd de module aan te sluiten in de bestuurdersdeur maar hij doet helemaal niks.

ik heb ff snel de min en plus kabel op de accu gezet en toen geprobeerd, als je op de knopjes drukt dan hoor je in de module een soort van tikjes o.i.d.

wat heb ik gedaan:

deurpaneel gedemonteerd

plakband om de kabelboom verwijderd.

rood/groene en blauw/rode draad in het midden de omhulsing weggehaald met een mesje.(de kabel bleef heel, alleen het plastic laagje verwijderd.)

toen de witte en zwart/witte draad aan de 2 kabels vastgemaakt.

toen deed ie nog niks.

daarna de dikke rode draad en zwarte draad op de accu gezet, en toen ik op de knopjes van de sleutel drukte hoorde je de tikjes in het module maar met de deuren gebeurde niks.

 

en waar haal ik permanente + & - spanning vandaan om het te laten werken? :roll:

zijn er kabels in de auto waar ik stroom van kan aftappen als de auto uit en op slot is?

 

wie kan mij hier aan advies helpen?

 

Hoor graag van jullie!!

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden