Ga naar inhoud
  • 0

1.8t aeb geen turbo druk?


unkiebunkie

Vraag

Goeie avond,

 

Zins een week rij ik voltrots een vw passat 1.8t 20v turbo uit1998 een variant.

 

Eerst viel het me niet op maar reed vanavond in me schoonouders hun auto en merkt daar echt dat daar de turbo meee werkt maar heb met mijn auto absoluut niet.

 

Het is een lpg wagen maar het motortje loopt echt als nieuw.

Uiteraard heb ik meerdere forums doorgespit en uiteraard ook grondig dit forum maar kom er niet lekker uit over hoe ik nu beste kan trouble shooten.

 

Als ik het goed begrijp is het vaak de lmm, vacuüm lek, n75, of omdat de dumpvalve niet lekker meer sluit zodat de turbo niet meer op druk komt. Of dat de turbo zelf stuk is maar dan zou je hem wel horen denk ik.

 

Mijn bevindingen tot nu toe zijn auto rijden in elke toeren berijk als een non turbo motor alleen rond de 3000 voel je een klein power boost maardan ook heel klein. Nou weet ik daat mijn auto 1448kg weegt maar als ik een maat ze seat leon 1.8t rijd voel je toch duidelijk een boost rond de 2000 rpm.

 

Hopelijk is er iemand zo vriendelijk die me wilt helpen met een how to om uit te vinden waar het zit. Ik zou hem of haar super dankbaar zijn.

 

Heb wel ervaring met sleutelen maar niet met turbo motoren. En heb nou niet geld om hem even weg te brengen :(.

 

Gr jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het kan zijn dat ie helemaal geen druk draait doordat het wastegateklepje in de turbo verdwenen is.

Het beste is om even een externe turbodrukmeter te kopen(bij conrad bijv) en die even bij je inlaatspruitstuk er tussen te zetten, je kan precies zien of ie doet of niet.

Bij volgas zul je ca 0,5-0,6Bar druk moeten draaien bij een niet-gechipte 1.8T

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden