Ga naar inhoud
  • 0

climatic + stoelverwarming?


-=mYst=-

Vraag

Ik heb al wel wat op google zitten rondloeren, maar vind echt niet meteen 'n antwoord. Stoelverwarming wordt normaal bediend met schakelaars op de climatronic. Echter... ik héb geen climatronic, maar 'n "climatic", aka: manueel bediende airco.

 

Aangezien ik mijn stoelverwarming graag zou willen aansluiten binnen afzienbare tijd (geen haast, zolang het maar werkt tegen de komende winter :wink: ), zal ik dus ook ergens 'n schakelaar of twee voor die dingen moeten hebben. Bestaat er eigenlijk zo 'n climatic bediening met stoelverwarming, want ik vind er nergens iets over terug. Ombouw naar climatronic zie ik niet zitten (in zoverre dat dat tout court mogelijk is :?: )

 

Als alternatief was ik al aan het denken om evt. 'n draaiknop/rolschakelaar in te bouwen in de vrije blindplaatjes rond de DSG-pook, maar dan rijst ook weer de vraag: wat voor knopjes/schakelaars heb ik dan nodig?

 

Suggesties meer dan welkom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Stoelverwarming 3C panel:

http://www.ebay.de/itm/1K0820047HJ-Heiz ... 5662b45ab3

84232-IMG-4020.JPG

Heeft volgens mij een Fahrenheit schaal.

 

Stoeverwarming 3AA panel:

 

 

Bij de laatste moet je een stelmotor bijplaatsen, dan is de hele bediening van de airco electronisch gestuurd.

Hier het hele verhaal:

http://bronken.de/climatic/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat met dat 3AA panel gaat 'm niet worden, beetje teveel gedoe voor hetgeen ik het nodig heb. Simpelst mogelijke oplossing zal volstaan, dus de "gewone" climatic met stoelverwarming ofwel losse schakelaars. Ik ga dan ook wel ff zoeken naar °C weergave :P

 

@ids: dat zijn volledige stoelverwarmingssets. Ik heb echter al verwarmde stoelen en ik zou dan dus ook compatibele schakelaars moeten hebben daarvoor. Ik heb er nu totaal geen idee wat voor schakelaars/potentiometers dat het dan precies moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk het wel anders hadden ze hem er niet erin gezet denk ik bij mijn stoelen, ik had de stoelen overgenomen maar er zat hetzelfde systeem erin, alleen ik had geen matjes erin maar origineel erin geweven in de stoel hoezen, ik heb de draden door geknipt en de relais eruit gehaald, en alles direct aan gesloten op mijn stoel verwarmings systeem. deze is nog goedkoper.

 

http://www.ebay.de/itm/VOLKSWAGEN-PASSA ... 3f0926b30e

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
waarom niet gewoon het paneeltje dan bm-er aangaf ?

 

Dat is voor mij ook prima hoor mike, maar dan moet ik gewoon wel ff nagaan hoeveel extra aan kabelboom daarvoor gelegd dient te worden. Met losse schakelaar LIJKT het mij enkel te moeten zorgen voor stroomvoorziening naar de schakelaar in kwestie?

 

anyway, het is niet dringend. 't is atm niet het seizoen om met verwarming onder mijn poepke rond te moeten rijden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu zo 'n ECON knop erin zitten, in feite geen flauw idee wat dat ding zou moeten doen... ik laat het altijd aanstaan gewoon, gezien ik toch niet weet waarvoor het echt zou moeten dienen :P

 

misschien wel 'n aangewezen moment om te vragen of iemand wél weet wat dat ding precies behelst? na dik twee jaar en bijna 60 000 km wordt het onderhand toch wel 'n keer tijd dat ik de knoppen op m'n dash leer kennen, lijkt mij :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ah ik vermoedde al dat het zoiets zou zijn. raar genoeg zijn er ook climatics met "AC" ipv "ECON". werkt dat dan omgekeerd? Dus lampje ac aan: airco aan terwijl lampje econ uit: airco aan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

AC = druk je op AC lampje aan om airco aan [/b]te zetten, staat standaard dus uit.

ECON = druk je op ECON lampje aan om airco uit[/b] te zetten, staat standaard dus aan.

 

Het systeem bepaald zelf of de pomp ingeschakeld wordt of niet, is dus een zelf regelend systeem, dit om brandstof te besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus 't zijn twee verschillende knoppen, die voor 't zelfde dienen, maar dan op omgekeerde manier werken? logica :?:

 

is dat dan gewoon uitwisselbaar, of moet er dan iets worden aangepast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even deze topic heropenen. Die matjes dat je kan kopen voor in je zetel te steken zodat je zetelverwarming hebt! werkt dat goed? en kan je het mits wat aanpassingen kunnen aansluiten op een climatronic met zetelverwarming?

Ik zou heel graag zetelverwarming willen, maar ik wil geen ander interieur kopen omdat dit te prijzig is.

Dus het zou ideaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden