Ga naar inhoud
  • 0

Bandenspanningscontrole op 3AA


Arnout Mobiel

Vraag

Ik wil graag de bandenspanningscontrole activeren op mijn 3AA.

Bij het systeem dat via de ABS sensoren de wielomtrek meet is bij de 3AA geen aparte knop nodig. Een en ander kan als het werkt via de MFA worden ingesteld. Na lezen op diverse fora ben ik met VCDS aan de slag gegaan.

Als ik de ABS module open dan adviseert Rosstech in dat scherm om de decimale waarde te verhogen met +1024. Als ik dat doe, dan wordt de code niet geaccepteerd. Aangezien ik overal lees dat de coding met +2048 moet worden verhoogd heb ik dat ook geprobeerd. Die waarde wordt wel geaccepteerd.

Vervolgens ben ik op zoek gegaan binnen de modules of het menu nog ergens moet worden aangezet. De enige optie die ik kan vinden is in module 46 Central Convenience. Bij Byte 17 bit 5 staat een optie "Tire pressure monitoring (TPMS-PR-7K3/7K4/7K5) not installed/inactive". Deze stond niet aangevinkt. Ik heb hem ook even aangezet, maar dat zorgt er ook niet voor dat ik de optie krijg. Op het Duitse Passat forum las ik dat vanaf modeljaar 2013 eea is veranderd.

Weet iemand of dat klopt? Is het aan de gang te krijgen op mijn auto?

post-6549-1423829333,4641_thumb.jpg

post-6549-1423829333,511_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zonder 'SET' knop lijkt me straf.

Bij iedere keer de banden op druk blazen en of drukverlies dien je de knop in te drukken.

Naast de versnellingspook bij de 3AA rechts moet er een knop aanwezig zijn met de naam 'SET'

 

Heb een 3C Via ABS bandendruk en weet niet of de code hiervan ideaal of idem is voor een 3AA.

Bij me is het '2307'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zonder 'SET' knop lijkt me straf.

Bij iedere keer de banden op druk blazen en of drukverlies dien je de knop in te drukken.

Naast de versnellingspook bij de 3AA rechts moet er een knop aanwezig zijn met de naam 'SET'

 

Heb een 3C Via ABS bandendruk en weet niet of de code hiervan ideaal of idem is voor een 3AA.

Bij me is het '2307'

Nee, bij de 3AA is geen knop nodig. De 'set' optie roep je aan in het MFA menu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Raar toch dat je iets moet aanvinken dat NIET geinstalleerd is?

Zouden dat niet die dingen zijn met de sensor op het ventiel?

Ja, zou kunnen. 7K6 is het 'indirecte systeem' via ABS.

Op alle sites die ik vind is het de ABS module waar de optie om 7K6 te activeren zou moeten zitten, maar mijn module ziet er in VCDS anders uit. Nieuw model wellicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil niet zeggen of het kan of niet, ben even in ETKA gaan zien daar zijn de knoppen althans met 'SET' voor de middenconsole. voor model 2015 incl.

Wel heb ik meer info op vwwatercooled gevonden.

Wat ik begrijp vluchtig gelezen kan het zonder knop maar dien je bij het oplichten van druk verlies met vcds te resetten.

Info over GOLF6 , 7K6 systeem. werkt ook voor passat b6 en b7 zie ik op andere foras. http://www.vwwatercooled.com.au/forums/ ... 50164.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

post-6549-1423829333,7766_thumb.jpgKlein stapje verder gekomen. Ik vond een andere instructie op de Rosstech site om eerst de virtuele TPMS 4C module te activeren in de cangateway.

http://forums.ross-tech.com/showthread. ... i-(5L-(7N0))-TPMS-activation-Start-Stop-system-deactivation-scan-posted

 

In mijn CAN Gateway vind ik twee typen Tire Pressure monitoring: 4C en 65. Zie onderstaande foto.

Het activeren van 4C lijkt niets te doen, maar bij activeren van 65 gaat het bandenspanningsledje in de tacho knipperen.

Belangrijkste vraag is nu:

1) waarom krijg ik bij mijn ABS module niet het normale Long coding scherm met de vinkjes, maar alleen bovenstaande scherm?

2) Wat moet ik verder activeren om het bandenspanningsmenu in mijn MFA te krijgen?

post-6549-1423829334,0891_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het setten via MFA+ is pas vanaf modeljaar 2013 meen ik. Bij oudere modellen is wel een losse knop, boven de pdc knop.

 

Module 4C welke je via 46 aanzet gaat over het systeem met sensoren in de wielen, en werkt niet op een 3aa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Module 4C welke je via 46 aanzet gaat over het systeem met sensoren in de wielen, en werkt niet op een 3aa.

 

Kijk eens in de teller of daar een adaptatiekanaal zit voor de weergave.

 

Ga ik doen Lucas. Volgens veel informatie op Internet waaronder de RossTech site is '4C' de virtuele module voor Indirect TPMS en '65' voor de monitoring met sensoren in de wielen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ok zou kunnen, probeer anders een scan te vinden van een 3aa die dit heeft, bv:

http://www.vagcomforum.de/index.php?showtopic=19417

Volgens het chassisnr model 2014 en pr code 7K6 = bandenspanningscontrole zonder sensoren. Deze auto heeft geen set knop in de middentunnel.

 

Die auto heeft in ieder geval een ABS module die op de mijne lijkt: 3AA 614 109 N en heeft ook zo'n korte codering: 0003504.

Ik heb het vemoeden dat modeljaar 2012 ook al geen SET knop meer had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag een Passat 3AA uitgelezen die af fabriek bandenspanningscontrole via ABS sensoren heeft. Auto is van oktober 2011 en heeft ook al geen 'set' knop meer rechts naast de versnellingspook. Resetten gaat via MFA.

Gezien dat in [19 CAN Gateway] '4C Tire Pressure II' is geactiveerd. De codering van [03 ABS Brakes is als volgt]:

 

Address 03: ABS Brakes Labels: 3AA-614-109.clb

Part No SW: 3AA 614 109 AC HW: 3AA 614 109 AC

Component: J104 C2 450M VD42 0022

Revision: --H07--- Serial number: 00000004753882

Coding: 0001414

 

Is dus niet dezelfde module als ik heb. Ik heb 3AA 614 109 AF. Wat zou het verschil zijn?

Zijn codering is '0001414' bij mij '0000378'. (Verschil 1036)

Maar ik heb af fabriek Park Assist en daarvoor zit waarschijnlijk ook wel iets in mijn ABS module gecodeerd gok ik, dus vraag is of ik wat opschiet met deze informatie. Blijf met de vraag zitten hoe ik mijn ABS module moet coderen.

 

Verder zie ik nog een klein verschil bij module [17 Instruments]: Bij mij waarde '161F00' bij hem '161F01'

 

Ik speur verder naar de oplossing. Tips welkom. Master Dreke wellicht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden