Ga naar inhoud

Edgy

Members
  • Aantal items

    61
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Edgy won de laatste dag op september 3

Edgy had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

5 Neutral

Over Edgy

  • Verjaardag november 25

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Plaats
    Den Haag
  • Naam
    Mike

Overige

  • Vagcom
    19.6.1

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Ik heb samen met de monteur en mijn vriendin nog wat afwegingen zitten maken, mijn 1.2 begint sinds het kouder wordt te ratelen. Ketting vervangen is het eigenlijk niet waard omdat deze blokken rond de 180.000 duizend gewoon aan een complete revisie toe zijn. Nu hebben we een mooi 1.4 blok gevonden die uit een golf 7 komt die met een Passat ECU werkend te krijgen is op de golf 6 en daarmee ook ACC ondersteund. Blok heeft 44.000 gelopen. Je slaat hiermee 2 vliegen in een klap, de rekkende ketting is hij deze motor geen probleem omdat er een nieuwe versie op zit. Hiermee kan je dus zorgeloos de komende 100.000 kilometer rijden. Het verschil met vervangen ketting komt dan uit op 5-600 euro.
  2. Kwa geld zeker niet, ik krijg voor mijn auto meer terug hier dan ik daar uit ga geven aan een golf 6 met minder kilometers die het wel ondersteund met een beetje mazzel zit er zelfs DCC op, heb verder nog niks op de auto zitten. En wil toch nog even golf blijven rijden, bovendien heb ik die radar voor een lachertje. Als ik die verkoop heb het het geld van alle andere spullen terug.
  3. Bedankt voor de hulp allen, na grondig contact met mensen die hier al meer aan gewerkt hebben heb ik besloten deze golf te verkopen, ik heb al een beetje rond gezocht in Duitsland en kan voor hetzelfde geld een mooie Golf 6 met meer opties terug kopen(en met veel minder kilometers op de teller). Bovendien komt die met een Bosch MED17.5.5 ECU en daar heb ik iemand voor die de ACC werkend kan maken. voor nu bedankt voor het meedenken en zodra de switch gelukt is zal ik terugkomen met resultaten👍
  4. In theorie zou het zo simpel moeten zijn. Nu iemand zoeken die wat met die adressen kan in de flash files. Mijn tuner wilt nog geen beloftes geven en JD zelf wist er ook niet veel over te vertellen hoe dat eventueel zou moeten.
  5. Bedankt Bonny! Gelijk nog een kleine update. Ik heb zojuist contact gehad met de tuner die mijn auto getuned heeft, we gaan meerdere firmwares proberen en als daar geen resultaat uit komt gaan we kijken of er uit een vergelijking iets te halen valt. Ik ben bang dat ik het momenteel niet kan coderen omdat het gewoon in de firmware vergrendeld is. maar als we het in de firmware weten te vinden dan verwacht ik dat het net zoals hier : ACC CAXA engine. op byte 5 bit 5/6 te coderen is aangezien byte 5 bit 5 momenteel al normale cruise control is.
  6. Ik heb wat gevonden na de aanrader van @Bonny om A2L files te gaan doorspitten. De A2L file van de ECU bijgevoegd. Hier een stukje dat normale cruise control en ACC regelt. Dus het zit wel degelijk in mijn ECU, nu alleen nog de manier vinden om hem aan te zetten. /begin MEASUREMENT lv_cru_ena "cruise control available" UBYTE _CNV_S_2_RANGE______3_CM 1 100. 0. 1. DISPLAY_IDENTIFIER LV_CRU_ENA ECU_ADDRESS 0xd000190e BIT_MASK 0x1 /begin IF_DATA ETK KP_BLOB 0xd000190e INTERN 1 RASTER 31 /end IF_DATA /end MEASUREMENT /begin MEASUREMENT lv_dcc_ena "adaptive cruise control available" UBYTE _CNV_S_2_RANGE______3_CM 1 100. 0. 1. DISPLAY_IDENTIFIER LV_DCC_ENA ECU_ADDRESS 0xd0001911 BIT_MASK 0x1 /begin IF_DATA ETK KP_BLOB 0xd0001911 INTERN 1 RASTER 31 /end IF_DATA /end MEASUREMENT /begin MEASUREMENT lv_dcc_stst_ena "Adaptive cruise control follow to stop functionality available" UBYTE _CNV_S_2_RANGE______3_CM 1 100. 0. 1. DISPLAY_IDENTIFIER LV_DCC_STST_ENA ECU_ADDRESS 0xd000194d BIT_MASK 0x1 /begin IF_DATA ETK KP_BLOB 0xd000194d INTERN 1 RASTER 1 RASTER 2 RASTER 3 RASTER 4 RASTER 30 /end IF_DATA /end MEASUREMENT A2L File https://drive.google.com/file/d/16RBVoJj2g7Dqqa1QtTkv4Ye8iMdNjVeg/view?usp=drive_open
  7. Ik heb me nog iets verder verdiept. Ik heb een passat gevonden die ACC ondersteund als byte 5 bit 5+6 allebei aan staan. Waarin bit 5 CC is en 6 ACC, Dit ga ik dus ook nog proberen. Anders zit ik te denken of het mogelijk is een 2.0 ECU van Bosch terug te laten tunen naar een 1.2 TSI, zou dit mogelijk kunnen zijn?
  8. Al met de hand gedaan, accepteerd hij ook niet, zal morgen wat dieper in de flash van mijn ecu duiken, ik ben ook op zoek naar een a2l file van de 1.2 TSI. mijn stuurkolom moet ik kunnen flashen om die hendel werkend te krijgen.
  9. Er schijnt een flash update te zijn. Voor de ECU, plus hij is gechipt en zou dit dan verloren gaan? weet alleen niet of dit de oplossing is. Ik ga zo verder bytes en bits uitproberen.
  10. Alles behalve de 1ste 2 zijn out of range.
  11. Hier heb ik de foto @Roy_01 https://imgur.com/egTstrA
  12. Oke dan ga ik daar ook op letten, had nog wel een paar lege bytes met 00, alleen is daar geen coding info van.
  13. Oke, onder byte 5 kan ik geen andere bits dan die in vcds staan aan zetten. Allemaal out of reach behalve bit 0, 2, 5 maar zijn alleen geen ACC, iemand een idee onder welke byte ik nogmeer kan zoeken?
  14. Top hier een foto van mijn opties, wacht even, ik heb zojuist vcds ge-update van 19.6.1 naar 19.6.2 en mijn stuumodule geeft de stalk optie aan😁 bit 4-7 moet op A0 voor ACC. alleen is deze coding out of range, ik denk de stuurcolumn module vervangen.
  15. Ik heb er wel vertrouwen in, ik kan toch altijd de oude coding uit mijn logs terugzetten? @Roy_01
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden