Ga naar inhoud

Aankoop Passat +2008


Row

Aanbevolen berichten

Beste Passat liefhebbers,

 

Ik ben op zoek naar een Passat diesel, liefst een 1.9 of een 2.0 bouwjaar vanaf 2008.

 

Waar moet ik om denken bij aanschaf? Hebben ze nog zwakke punten?

Weet iemand ook om de hoeveel km de distributieriem vervangen moet worden?

En wat is het gemiddelde verbruik? Ik ben altijd een (VW) LPG rijder geweest, maar eens moet de eerste diesel worden ;)

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

 

Rowan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom.

 

Vanaf 2008 heb je de 1.9TDI (Bluemotion) en de 2.0TDI Common Rail (wel vanaf 05/2008 ongeveer, dus let op de motorcode, die begint met een C) Je hebt ook nog vanaf 2010 de 1.6TDI Bluemotion

 

De distributie riem van een 2008/2009 2.0TDI CR vervang je om de 180.000km, vanaf bj 2010 is dit 210.000km.

Hier zit ook een bepaalde tijd aan, alleen dat weet ik zo effe niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom.

 

Vanaf 2008 heb je de 1.9TDI (Bluemotion) en de 2.0TDI Common Rail (wel vanaf 05/2008 ongeveer, dus let op de motorcode, die begint met een C) Je hebt ook nog vanaf 2010 de 1.6TDI Bluemotion

 

De distributie riem van een 2008/2009 2.0TDI CR vervang je om de 180.000km, vanaf bj 2010 is dit 210.000km.

Hier zit ook een bepaalde tijd aan, alleen dat weet ik zo effe niet.

De tijd is volgens mij 4 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Zie net het voorstel topic, zal het gelijk hierna even doen.

 

Ook bedankt voor de snelle reacties!

Hebben deze motoren ook nog zwakke punten of de auto's zelf?

 

Groetjes,

 

Rowan

 

misschien wel vermelden dat de hoge drukpomp bij de eerste generatie VW common rails regelmatig is stuk gaan volgens wat ik via mijn garage hoor (meestal na de 100.000km) en dat is een dure operatie..

 

-draagarmrubbers->kraken /en die andere rubbers (in dat metalen omhulsel) die durven wel eens scheuren..

-stuurslotmodule(elv)

-brandstofpomp achter onder de zitbank(sneuvelden vooral in modeljaren 2005-2007)? (2.0/1.9 pd motor)

-tandempomp? (2.0 pd motor/ 1.9tdi heeft er soms eens last van)

-balansas module/olie pomp(2.0 pd motor)

 

Voor de rest kan je de EGR is checken (dikke slang aan egr los nemen en kijken hoeveel drap erin zit, zegt ook wat over de vorige eigenaar) en sowieso laten afsluiten dmv software bij een chiptuner (koste mij 35euro) want ik heb de laatste 2jaar al bij meerdere vrienden met een Vw tussen 2009-2011(caddy, jetta, golf) met vagcom een kapotte egr uitgelezen, de km standen lagen allemaal tussen de 45 a 70.000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor jullie antwoorden! Zal er zeker om denken.

 

weet iemand ook hoe dat met de motoren zit? Ik zie namelijk veel met slechts 110pk.. Een enkele uitzondering heeft meer.

 

De 110pk versie is voornamelijk de Bluemotion versie. Ook heeft deze een 5 bak i.p.v. een 6 bak.

 

Deze kan je naar hetzelfde vermogen laten chippen als een 140pk versie, maar qua koppel blijf je haken op 350nm koppel, omdat de koppeling niet meer aan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een tevreden 2.0 TDI BlueMotion CR-rijder! Km-stand is nu ongeveer 220.000, bij aankoop ongeveer 105.000. Gemiddeld verbruik de afgelopen drie jaar, 5,1/100 Best goed naar mijn idee voor een Variant. De 110pk versie heeft inderdaad een 5-bak, maar de vijfde versnelling is er lang. Volgens mij draait 'ie bij 120 km/u op de snelweg nog net iets minder toeren dan een 6-bak. 110pk is niet veel, maar wel voldoende voor dagelijks gebruik. Ik heb het idee dat de motor af-fabriek stiekem al wat meer pk's levert. Mocht je echt meer willen, hij is eenvoudig te tunen tot 160/170 pk.

 

Ik heb er verder geen echte bijzonderheden mee gehad. De rubbers van de ophanging kraken inderdaad wel. Verder heeft de krukaspositiesensor een week lang storing gegeven, maar dat is vanzelf weggegaan. Ook de stuurkolommodulestoring doet zich sporadisch wel eens voor. Verder is het gewoon een kwestie van een beurtje op zijn tijd en gaan. Nog maar even trouwens, want de Passat wordt opgevolgd door een Opel Astra ST 1.6CDTI Cosmo (durf het bijna niet te zeggen hier op het forum...)

 

Succes met zoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Heren,

 

Allen bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb inmiddels een Passat 3c gekocht, bouwjaar april 2009 met een 2.0 TDI CBDC motor. Kleur moccabrown antraciet.

Rij er nu 2 weken in en bevalt tot dusver echt super, aardig wat meer comfort dan mijn vorige golf haha.

 

Nogmaals erg bedankt!

 

Groetjes,

 

Rowoan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zoals beloofd hierbij de foto's van voor mij nog nieuwe passat, kleur is moccabrown antraciet. Verder is het een 2 liter common rail van april 2009 met 100.400 op de klok (net gereden haha).

 

Nogmaals iedereen bedankt! Zal zeker blijven plakken op dit forum.

 

Groetjes,

 

Row

 

 

vsm2y1.jpg

v6m4ax.jpg

2wftq94.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden