Ga naar inhoud
  • 0

Xenon verlichting en controlelampjes dashboard


LED-Lightning

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb even gezocht op het forum en kon geen soortgelijke thread vinden, dus besloten om een nieuw topic te starten...

 

Sinds afgelopen vrijdag heb ik Xenon verlichting (ingebouwd bij Tunex, een H.I.D. set met 6000 K lampen. Mocht erbij zijn toen het werd ingebouwd, prima service en lekker bakkie koffie.

 

Ziet er prima uit, dat wordt straks echt fijn als het weer eerder donker wordt :)

 

Maar... bij inschakelen van de verlichting (het dimlicht) lichten altijd heel kort een aantal controle-lampjes aan op mijn dashboard. Het zijn iedere keer andere lampjes, en ze zijn na een fractie van een seconde weer uit.

 

Ik heb niet het gevoel dat dit echt een probleem is, maar raar vind ik het wel.

 

Zijn er meer mensen met dit probleem, en is er in dit geval echt iets aan de hand, of hoef ik me geen zorgen te maken?

 

Bedankt voor jullie reakties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
@ action3, Misschien dat je kan vertellen middels een soort werkinstructie, met foto's natuurlijk, hoe je dat gedaan hebt?

Is handig voor onze KB.

 

ok ben toch ziek (griep) en niet zó eentje voor het werk maar echt met koorts enzo

 

ik zal er wel 1 maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mijn 3BG is ook door Tunex de Xenon ingebouwd en ik heb geen last van dat verschijnsel.

 

same over here ;)

 

Sander ik neem aan dat je bedoeld met "leegtrekken van je accu" dat je interrieur en dashboardverlichting dimmen bij het aandoen van je xenon ?? ...

 

Bij mij is dat niet. Het enige wat anders is, behalve het enorme verschil van lichtopbrengst, is dat de lampen bij het ontsteken even fel aangaan en dan weer minder. Daarna gaan worden ze langzaam feller (ontbranden/opwarmen van het gas ?!). Maar dit is overigens normaal...

 

Toch maar Tunex allemaal ;) hehe :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag mijn auto opgehaald bij de VW Dealer in Hengelo (ff Nieuwe riemen ed)en deze raad ten strengste af Xenon later in te bouwen, omdat dit veel problemen geeft in de elektronica en/of boordcomputer.

bij oudere auto´s zonder boordcomputer kan het wel maar mijn 3bg model vinden ze geen goed idee.

Wat moet ik nu doen, heb net 3 dagen geleden een setje gekocht??? Hoor hier wel meer mensen met problemen of valt dat wel mee?

HelpHelpHelp.

 

Gr. Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mijn 3BG is ook door Tunex de Xenon ingebouwd en ik heb geen last van dat verschijnsel.

 

same over here ;)

 

Sander ik neem aan dat je bedoeld met "leegtrekken van je accu" dat je interrieur en dashboardverlichting dimmen bij het aandoen van je xenon ?? ...

 

Bij mij is dat niet. Het enige wat anders is, behalve het enorme verschil van lichtopbrengst, is dat de lampen bij het ontsteken even fel aangaan en dan weer minder. Daarna gaan worden ze langzaam feller (ontbranden/opwarmen van het gas ?!). Maar dit is overigens normaal...

 

Toch maar Tunex allemaal ;) hehe :lol:

 

het is meer dat ie nu zonder spanning staat

dus de accu is gewoon leeg

ga morgen wel ff naar de dealer om te zeiken heb nog 11 maanden en 23 dagen garantie :)

ff een niewue accu scoren denk ik

hoop niet dat het de dynamo is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag mijn auto opgehaald bij de VW Dealer in Hengelo (ff Nieuwe riemen ed)en deze raad ten strengste af Xenon later in te bouwen, omdat dit veel problemen geeft in de elektronica en/of boordcomputer.

bij oudere auto´s zonder boordcomputer kan het wel maar mijn 3bg model vinden ze geen goed idee.

Wat moet ik nu doen, heb net 3 dagen geleden een setje gekocht??? Hoor hier wel meer mensen met problemen of valt dat wel mee?

HelpHelpHelp.

 

Gr. Rob

 

Typische VW dealer uitspraak ! Als je vraagt naar chiptunen wordt het ook meteen afgeraden. Echt onin ! Als het storingen zou geven, dan zou dat volgens mij meteen of in een vroeg stadium moeten zijn en niet na 20.000 km ?! Ik weet dat er veel zijn hier die xenon aftermarket hebben geplaatst en GEEN problemen hebben, dus ik vind het onzin ;)

 

Gewoon doen ! En mocht het bij jou nou toch ineens verkeerd gaan, is het een kwestie van plug-and-play demonteren en de ouwe erin en klaar. Mocht je ondanks dat nog een foutmelding krijgen dan zijn er zat hier die je graag willen en kunnen helpen om via de laptop je foutmeldingen te resetten, toch ?! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mijn 3BG is ook door Tunex de Xenon ingebouwd en ik heb geen last van dat verschijnsel.

 

same over here ;)

 

Sander ik neem aan dat je bedoeld met "leegtrekken van je accu" dat je interrieur en dashboardverlichting dimmen bij het aandoen van je xenon ?? ...

 

Bij mij is dat niet. Het enige wat anders is, behalve het enorme verschil van lichtopbrengst, is dat de lampen bij het ontsteken even fel aangaan en dan weer minder. Daarna gaan worden ze langzaam feller (ontbranden/opwarmen van het gas ?!). Maar dit is overigens normaal...

 

Toch maar Tunex allemaal ;) hehe :lol:

 

het is meer dat ie nu zonder spanning staat

dus de accu is gewoon leeg

ga morgen wel ff naar de dealer om te zeiken heb nog 11 maanden en 23 dagen garantie :)

ff een niewue accu scoren denk ik

hoop niet dat het de dynamo is

 

Dan denk ik dat je iets verkeerd gedaan hebt ;) Wellicht een permanente stroomdraad die verkeerd zit/zat en je accu leeg heeft getrokken :idea:

 

Je had het ook gewoon moeten laten monteren haha ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Duidelijke taal dus, vond het al raar zoveel mensen hier met xenon, We gaan het gewoon inbouwen zoek nog wel een tip om de lamp zelf vast te zetten(misschien heeft iemand hier een foto-tje van?) of iemand in de buurt waar ik ff kan afkijken/spieken

De metalen ring op de connector, zie foto, krijg ik er niet omheen!?!

 

Alvast bedankt,

Gr. Rob

 

ps. ben nieuw en mischien ben ik wel offtopic, tik me dan maar over de vingers.

post-3451-1423822240,0758_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Duidelijke taal dus, vond het al raar zoveel mensen hier met xenon, We gaan het gewoon inbouwen zoek nog wel een tip om de lamp zelf vast te zetten(misschien heeft iemand hier een foto-tje van?) of iemand in de buurt waar ik ff kan afkijken/spieken

De metalen ring op de connector, zie foto, krijg ik er niet omheen!?!

 

Alvast bedankt,

Gr. Rob

 

ps. ben nieuw en mischien ben ik wel offtopic, tik me dan maar over de vingers.

 

had ik ook

ik heb hem doorgezaagd en daarna de draden er door gedaan.

Hierna gewoon weer vast geklikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Flauwekul dat de 3BG niet over aftermarket Xenon zou kunnen.. Rij er nu al ruim anderhalf jaar mee en nog nooit een probleem mee gehad. Ook geen controle lampjes of wat dan ook. Ik zou ook niet weten waarom het niet zou kunnen. Je hebt aparte starters en verder veranderd er helemaal niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook vaker gehoord dat lampjes minder fel gingen branden nadat de xenon werd ingeschakeld. Ik heb mijn xenon in een golf iv geplaatst en nergens last van. Bij tunex hebben ze nog wel een aparte kabel, die via een relais de stroom direct van de accu naar de ballasten voert. Op deze manier loopt er minder stroom vanaf je lichtschakelaar naar de ballasten dan wanneer je de kabel niet hebt aangesloten. Zelf heb ik ook 15A zekeringen gebruikt ipv de standaard 10A om piek stromen bij het inschakelen van de xenon te voorkomen. De nominale stroom is bij xenon veel lager dan bij H7, dus daar heb ik het niet voor nodig.

 

Dus is het misschien handig om die extra relaisschakelkabel te installeren om van hoge stromen in je dashboard af tekomen. Dit kan invloed hebben op de functionaliteit van bijv boardcomputer. Maar een overdreven reactie van de VW dealer vind ik het wel. Maarja die willen natuurlijk org spul verkopen a 600 euro per koplamp....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goede tip wat betreft die aparte kabel van Tunex. Ik heb ze gebeld, en de man die ik sprak gaf aan dat er inderdaad een kabel was die je aan de accu kon bevestigen om dit soort problemen te voorkomen. Ik heb de kabel besteld (was net iets meer dan 15 Euro, dus het proberen waard). Nu maar wachten op deze kabel, en mochten de lampjes nog steeds gaan branden op het dashboard, dan weet ik in ieder geval dat alles net een beetje beter beveiligd is.

 

Ik zal ook eens kijken of 15A zekeringen helpen.

 

Bedankt voor de tips berndh!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ehm... ik zou graag de 10A zekeringen voor de lampen willen vervangen voor zekeringen van 15A, als ik maar eens wist welke het waren.

 

In het instructieboekje van de Passat zie ik verder geen info hierover.

 

Heeft er iemand een simpel schema waarin staat waar welke zekering voor dient voor een Passat 3B?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden