Ga naar inhoud
  • 0

2.0 Tdi noodloop bkp


kokop

Vraag

Mijn passat ging regelmatig in noodloop. Als eerst heb ik lmm vervangen paar maanden terug. Daardoor ging hij minder snel in de noodloop maar toch soms wel. Vorige week is de turbo ultrasoon gereinigd bij vagtechniek. Gisteren heb ik hem in duitsland getest. Het leek op gelost te zij tot 210 op de teller geen noodloop. Na een tijdje nog een keer geprobeerd en helaas weer in de noodloop.

 

Wat kan ik nu het beste vervangen. De n75 klep wat geintegreerd zit in een box? Hoe heet dat ding eigenlijk vacuumbox ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zojuist de kleppenblok vervangen door een 2dehands exemplaar. Hij lijkt beter te zijn als de oude maar heb bij de eerste log weer noodloop gehad. 

 

Foutcode gewist en nog een keer geprobeerd dit keer zonder noodloop. 

 

Hier post ik de logje met noodloop. En bij de nieuwe reactie log zonder noodloop. 

passat 3c 2.0tdi nieuwe.xls

aangepast door kokop
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar tot de laatste dagen heb ik geen problemen gehad? Ik heb natuurlijk het liefst dat de auto gechipt blijft want vindt het zonde om de chip wegtelaten. Liefst aangepast maar zoals ik zeg wil er niet veel geld meer insteken om de software aan te passen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoop voor je dat het wordt opgelost! Jouw turbo is al een keer vervangen zag ik. Heb bij mijn BKP de turbo met 246.000 km vervangen omdat ie iedere keer met de caravan in noodloop ging, bij mij was de oorzaak roest in de turbo, het viel mij toen op hoe weinig de turbo vervuild was door roetaanslag. Op zich zouden ze toch bij Vagtechniek de gechipte software nog een keer over kunnen schrijven zodat je het extra vermogen houdt, zou anders zonde zijn.

Is wel een raadselachtig verhaal, heb je de turbo destijds vervangen door een OEM turbo van Garret Honeywell?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

aangepast door Willem nunspeet
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is vandaag origineel gemaakt door vagtechniek. Helaas is mijn extra vermogen weg maar ik heb niet meer in de noodloop gekregen dat is dan weer de voordeel.

 

WIllem de turbo is vervangen door een OEM nieuwe Garret Honeywell geleverd door turbo's hoet. 

 

Ik heb 2 logjes gemaakt zonet echter ik zie dat de turbo weer naar 2601 bar schiet. 

 

Zie hieronder 2 logs

 

1ste log 19-11-2015.xls

2de log 19-11-2015.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is vandaag origineel gemaakt door vagtechniek. Helaas is mijn extra vermogen weg maar ik heb niet meer in de noodloop gekregen dat is dan weer de voordeel.

 

WIllem de turbo is vervangen door een OEM nieuwe Garret Honeywell geleverd door turbo's hoet. 

 

Ik heb 2 logjes gemaakt zonet echter ik zie dat de turbo weer naar 2601 bar schiet. 

 

Zie hieronder 2 logs

Die turbo is dan toch duidelijk niet goed, nieuw of niet, dit klopt niet e wordt over het algemeen niet door enige aansturing (N75 of iets anders) veroorzaakt. Lijkt wel een vacuümdoos die te strak staat.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag de passat verkocht aan export.

 

Heb ook gewoon verteld dat de auto in noodloop gaat. Althans laatste dagen maakte de turbo ook een huilend geluid. En dit heb ik ook doorgegeven aan de koper.

 

Ik bedank hierbij iedereen voor de hulp en tips. Ik blijf niet weg van de forum kom regelmatig kijken.

 

Ik wens ook iedereen de beste voor dit jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden