Ga naar inhoud
  • 0

Ratelend geluid in moter bij gasgeven.


Roeland

Vraag

Hallo,

 

Ik had al sinds een week last van een ratelend geluid bij het optrekken net boven de 2000 toeren. Nu dacht ik zelf ach is vast een los zittend hitteschildje ofzo het was ook alleen te horen bij de radio uit en als je heel goed luisterde.

 

Net bij de garage geweest waar ik hem in onderhoud doe altijd (geen VW) Monteur die heeft geluisterd gaf aan laat de auto maar staan neem maar een leenauto mee.

Waarschijnlijk een pompverstuiver stuk en hij had het er over dat de motor onregelmatig liep en niet op alle Cilinders liep.

hij zei dat als het alleen de pompverstuiver was het nog wel mee viel. maar dat er ook wel gevolg schade kan zijn en dat kan in de papieren lopen. wat bedoelt hij dan met gevolg schade?

 

Ik snap hier zelf niet veel van maar hoe kan dat zo terwijl er helemaal geen storingslapmje is gaan branden?

 

alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

UPDATE: Lekker dan pompverstuiver ingeslagen in cilinderkop waardoor roetfilter verstopt is!

Heb er niet veel verstand van maar Kosten zijn dikke 3500 euro Pfff..

Nieuwe verstuiver en cilinderkop en wanneer ze het roetfilter niet schoon krijgen ook nieuw roetfilter...

Volkswagen passat 3c comfort line

1.9 TDI 105 PK uit 2006 met 240.000 km op de teller heeft dit nog zin of is hij economisch Total los?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update 2 effe wat beter uitgezocht hoe en wat. Pompverstuiver zijn allemaal nog goed ook die is ingeslagen garage waar hij nu staat zegt dat het een fabrieksfout is ivm montage nu 1 schroef de nieuwere met 2 schroeven gemonteerd die met 1 schroef kan dan los draaien door trilling waardoor hij gaat inslaan.

Kosten monteren nieuwe. Cillinderkop 2500 euro wanneer het roetfilter niet schoon kan nog eens 1000 voor nieuw roetfilter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat kan wel kloppen hoor zowel in de 1.9 als ook in de 2.0 zijn er verstuivers die maar met 1 rekbout vastzitten.

Zeker als de verstuiver een keer los is geweest en je gebruikt de oude bouten dan gaat ie zeker loszitten.

Aandraaien moet goed op moment en dan nog een aantal graden erbij, ik dacht iets van 270 graden oftwel 3/4de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update 3: heb contact gehad met JB autoservice Dieverbrug.

Die vond het vaag verhaal van de garage dat ze cilinderkop wilden vervangen voor een nieuwe en dat ze het roetfilter Willen reinigen leek hem ook geen goed idee dat reinigen krijg je later toch weer problemen mee. Hij gaf aan roetfilter eruit plus aanpassen motor management. En hij ging dan kijken hoe erg kapot die cilinderkop is en of die nog te reviseren is. Anders een speciaal gereviseerde cilinderkop erop met stalen bussen ofzo die zijn beter dan de originelen zei hij. Had hij mee vertrouwen in. Maar hem leek het dus sterk dat het niet te reviseren viel.

 

Ga morgen de garage bellen dat de auto word opgehaald door JB autoservice heb hief een beter gevoel bij en het idee dat voor deze klussen zei de kennis en de goed spullen hebben om dit te repareren. En als ik het goed begreep ook nog eens voor een betere prijs dan 3500,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Auto is dinsdag bij de garage opgehaald doorJB autoservice en de auto is woensdag nagekeken.

Cilinderkop was wel beschadigd door de ingeslagen pompverstuiver maar niet zo erg dat deze moest worden vervangen dat scheelde weer.

Nokkenas was beschadigd zo erg dat hij vervangen moest worden samen met de Klepstoters die waren ook beschadigd er zat zelfs in eentje een gat. Olie en oliefilter werden ook vervangen natuurlijk

 

Roetfilter was verstopt deze is dan ook geheel verwijderd en de software is aangepast.

 

Verstuiver was ingeslagen in cilinderkop ze zijn allemaal nagekeken en weer voorzien van nieuwe afdichtingen en weer goed vastgezet. Ook meteen de kabelboom van de verstuivers vervangen

 

donderdag was de auto alweer klaar! Heb hem vrijdag weer opgehaald

Wat rijd hij super lekker! Was alweer vergeten hoe lekker.

 

Achteraf gezien reed hij toch niet helemaal meer zo lekker als ik het met nu vergelijk.

Waarschijnlijk is het allemaal langzaam ingeslopen zodat ik het niet gemerkt heb.

Had al wel de laatste tijd dat hij bij gas geven met het raampje open een sissend geluid maakte dacht zelf dat het de uitlaat was

En wanneer we stil stonden bij het stoplicht schudde de auto lichtelijk heen en weer.

Ook als we langetijd stil stonden dat het in de auto naar uitlaatgassen rook.

Dit is nu allemaal weg!

 

Alleen de turbo hoor ik nu wat harde fluiten met raam open

Hij ruikt wat branderig achter de auto bij de uitlaat

ook hoor ik de uitlaat wat meer als hij stationair staat te draaien.

 

Komt dit door het verwijderen van het roetfilter en het software matig tunen?

 

Ben weer helemaal happy

Heb het vertrouwen weer terug in de auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gat in die klepstoter is/was de oorzaak van je geluid/3 poten.

 

Dat je nu de turbo hoort(niet je uitlaat) is normaal, aangezien een leeg roetfilter iets meer een klankkast is geworden en dus minder dempt.

 

Zo zie je maar dat als je luistert wel op de goede plek terecht kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen de turbo hoor ik nu wat harde fluiten met raam open

Hij ruikt wat branderig achter de auto bij de uitlaat

ook hoor ik de uitlaat wat meer als hij stationair staat te draaien.

 

Komt dit door het verwijderen van het roetfilter en het software matig tunen?

 

 

yup, klinkt perfect herkenbaar, is hier ook gewoon zo hoor. Geen zorgen over maken. Heb je 'm ook ineens laten chippen? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja de garage waar ik hem heen had gebracht gaf een prijs op van 3500,-

Daar voor zouden ze de cilinderkop vervangen en een nieuw roetfilter voor plaatsen.

 

Alleen hadden ze nog niet gezien dat de nokkenas en klepstoters ook ingesleten waren.

 

Is mij ook niet duidelijk hoor of wanneer ze de cilinderkop vervangen hadden of ze dan ook alles vervangen Inc. Klepstoters en nokkenas. Denk het haast niet voor die prijs.

 

Voordeel nu is 1000,- euro goedkoper en geen roetfilter meer waar ik last van kan krijgen.

En ik was waarschijnlijk nog meer kwijt geweest bij de gewone garage omdat die nog niet gezien hadden dat de klepstoters en nokkenas ingesleten waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

goeienavond,

 

Ik denk dat ik ook zo'n probleem heb als Roeland. Toen ik vandaag namiddag ging parkeren, begon mijn wagen, passat variant 1.9 tdi 105 pk van 06/2008, voor dat ik de auto stopte te stuipen en net alsof de batterij plat aan het gaan is. Ik moest gas geven zodat mijn auto niet stil viel. Toen ik weer vertrok begon mijn wagen plots ratelend geluid te maken. Ik begon het te horen vanaf 1500 toeren. Naarschijnt kwam het ratelend geluid al bij stilstand. Ik dacht eerst aan de verstuivers.

 

Snel mijn garagist gebeld en uitgelegd. Hij dacht dat het aan de verstuivers kon zijn of aan de vliegwiel. Maar toen ik mijn wagen vanavond bij hem afzette, startte hij mijn wagen zelf en zei me dat het heel raar is dat geluid. Hij gaat het morgen bekijken en mij iets laten weten.

,

Moest het de verstuivers zijn, aan wat voor een prijskaartje moet ik me voorbereiden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden