Ga naar inhoud
  • 0

Hulp/advies gevraagd; Remmen vernieuwen


Gerritp

Vraag

Hallo

 

Ik heb een VW Passat 3BG Station uit 2003, de remschijven voor zijn anderhalf jaar geleden vervangen, de remschijven achter zijn nu aan de beurt, ze zijn echt versleten.

 

Mijn vraag is welke remschijven ik het beste kan nemen, ik zie door de bomen het bos niet meer, ook qua remblokken kom ik er niet uit want het lijkt wel of er verschillende soorten zijn en ik weet niet welke soort ik moet hebben of welk merk. Zou iemand me daarover wat advies kunnen geven?

 

Ik merk de laatste tijd dat mijn auto met remmen wat trilt en soms de neiging heeft om naar een kant te trekken, heeft dat met de schijven te maken of zou dat ook kunnen komen van scheef afgesleten remblokken voor of achter?

 

Alvast bedankt'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Merk Bosch piepen de rem blokje

 

Merk Delfi snel roest vorming en de velgen snel binnen kant zwart

 

Merk ATE is top wel beetje duur

 

Merk Meyle is ook top

 

Merk oem vw/audi niks mis ermee

 

enz enz

 

en wat wel je uit geven €

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mr auto zijn Ferodo blokjes voordelig en goed.

Als je op kenteken zoekt zal je een ander type krijgen maar als je op art nr invoerd komt het goed.

Achter remmen FDB1788 ( € 20.03 ) http://www.mister-auto.nl/fl/search_s_r ... B1788.html

Voor remmen FDB1323 ( € 54.05 ) http://www.mister-auto.nl/fl/search_s_r ... B1323.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe zit het eigenlijk met die waarschuwingscontacten? Heb je die nodig of niet?

 

Als ik zie dat ATE schijven autoonderdelen24 te koop zijn voor 48 Euro voor een set schijven dan is dat nog niet zo'n gek idee, de vraag is moet ik dan de powerdisc nemen of de gewone? En qua remblokken kan ik dan beter de "gewone ATE" nemen of de ceramic?

 

Links:

 

http://www.auto-onderdelen24.nl/vw/pass ... /remschijf

 

http://www.auto-onderdelen24.nl/vw/pass ... 30/remblok

 

Gr

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zie info

 

 

Algemene informatie

ATE PowerDisc Zekerheid met ATE!

 

Betere vormgeving, minder slijtage

 

De remschijf met profiel beloont zich:

 

Door de reinigende werking van de multifunctionele groef slijt

de remschijf gelijkmatiger. Zelfs bij zware belasting ontstaan

nauwelijks slijtage-groeven in de remschijf en remvoeringen.

 

Voor remvoeringen zijn al geruime tijd optische, electrische

of

akoestische slijtage-indicatoren beschikbaar. Remschijven daarentegen vergden tot nu toe meestal een deskundige

inspectie door nauwkeurige metingen van de garage tijdens de

APK keuring en/of regulier

onderhoud. Hiervoor was speciaal gereedschap nodig en

moesten de wielen worden gedemonteerd.

Dankzij de multifunctionele groef kan

de staat van de remschijf nu in een oogopslag worden gecontroleerd.

Als de groef volledig is weggesleten, dan heeft de remschijf

haar

minimale dikte bereikt en moet ze worden vervangen.

 

Bij intensief gebruik kan de temperatuur van de remschijven

oplopen tot meer dan 800 C. Uit de remvoering komen dan

gassen vrij, vooral afkomstig van bindmaterialen, die

aanleiding kunnen geven tot fading. Daardoor wordt

de remwerking sterk verminderd. De ATE PowerDisc

voert de gassen af via de multifunctionele groef en voorkomt

 

daarmee fading. Zo hoeft het rempedaal ook minder hard te

worden ingetrapt,

wat de veiligheid dan ook ten goede komt.

 

Vele voordelen, dankzij corrosiebescherming

De PowerDisc is tot in detail uitgedacht: Traditionele remschijven

moeten voor de montage nauwkeurig met milieuvriendelijke

middelen gereinigd worden. Een onnauwkeurige reiniging

leidt vaak tot duurzame afbraak van de frictie tussen de

remvoeringen en remschijf. De nieuwe corrosiebescherming

van ATE PowerDisc moet daarentegen

voor de montage niet meer verwijderd worden en blijft

op de remschijf.

Door de bescherming en verzegeling van de PowerDisc,

is er minder roestvorming, wordt de montageduur verkort

en het milieu gespaard.

 

Met Duitse ABE/ KBA- Keur

Elke ATE PowerDisc is in Duitsland ABE/ KBA goedgekeurd.

A.u.b wel de inrij-periode in acht nemen!

 

Remmen als de professionals

 

De ATE PowerDisc heeft zich al bewezen in talrijke races en

Toerwagen-kampioenschappen.

Ook is de PowerDisc met haar uitstekende remeigenschappen

op naten droog wegdek bevoorrecht bij de New Beetle-en

Lupo Cups en de Formule 3.

 

De ATE PowerDisc met multifunctionele groef heeft vele voordelen :

 

- Met Duitse KBA-goedkeuring

- Beter remgedrag bij regen

- Kortere inrijtijd bij montage van remschijf en remvoeringen.

- Betere vormgeving

- Optische slijtage-indicatie

- Betere bescherming tegen corrosieTechnische informatie

Het gebruik van een PowerDisc op de achteras is alleen toegestaan in combinatie met het gebruik van een PowerDisc op devooras.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar nogmaals, wat is powerdisc VS normaal qua schijven en wat is verschil remblokken met/zonder ceramic en/of met/zonder slijtagewaarschuwingscontact???

 

 

voor as = met slijtagewaarschuwingscontact

 

achter as = zonder slijtagewaarschuwingscontact

 

mee gewoon de Powerdisc met normaal blokjes

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, ik heb de ATe powerdiscs besteld en gewone ATE remblokken voor achter, ik wil het zelf gaan monteren, echter hierover een aantal vergaen;

 

- Heb ik perse remreiniger nodig?

- Heb ik kopervet nodig, zo ja, waarop komt dit allemaal?

- Heb ik nog iets van remolie/remvet nodig, zo ja, welke en waar moet het op?

- Kan ik het doen met een krik of moet er een stand onder?

- Waar moet ik op letten? Wat vooral wel of niet doen?

 

Alvast heel erg bedankt, ik zal foto's van het hele vervangen plaatsen als dank voor de hulp!

 

Gr.

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Al offerte gevraagd bij sponsor bv. VW Autohaas te Zutphen ?

???

 

 

Ok, heb het volgende aangeschaft;

 

- Remreiniger

- ceramic pasta (tegen piepen)

- leidingtang (om evt. de remslang af te knijpen)

- remzuiger terugstelset met alle soorten en maten (ook handig voor als ik ooit een andere auto krijg en voor auto van mijn vrouw)

- Assteunen (2 stuks)

- grote krik heeft mijn schoonvader

- evt. momentsleutel heeft schoonvader ook

 

Alles bij elkaar toch weer 100 euries maarja ik kan het wel veel vaker gebruiken....

Ik ben van plan om zaterdag de schijven en blokken te vervangen, als ik het spul dan binnen heb (moet nog komen, is al besteld)

Ik zal foto's maken van het hele gebeuren....

 

Iemand nog tips/tricks?

 

 

Ben nu alles bij elkaar zo'n kleine 200 euro kwijt, maar dan heb ik ook het gereedschap om in het vervolg alle schijven blokken zelf te vervangen en als je nagaat dat ik twee jaar geleden bij een garage 150 euro heb betaald om alleen de blokjes achter te vervangen is dat het geld wel waard lijkt me....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je deze vragen stelt, zou ik er niet aan beginnen

 

Je hebt het wel over je remmen! Rij gerust bij iemand naar binnen of een kind van de fiets als je het niet goed gemonteerd hebt, laat dit dan over aan mensen die dit vaker gedaan hebben.

 

Er is een tooltje nodig om remzuigers van achterremmen terug te draaien, kan ook op een andere manier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je deze vragen stelt, zou ik er niet aan beginnen

 

Je hebt het wel over je remmen! Rij gerust bij iemand naar binnen of een kind van de fiets als je het niet goed gemonteerd hebt, laat dit dan over aan mensen die dit vaker gedaan hebben.

 

Er is een tooltje nodig om remzuigers van achterremmen terug te draaien, kan ook op een andere manier

 

 

+1 het geld dat je nu hebt uitgegeven aan materiaal ervoor, had je ook de garage ervoor kunnen betalen en geld overhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden