Ga naar inhoud

Gerritp

Members+
  • Aantal items

    195
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Gerritp

Profile Information

  • Plaats
    Groningen

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Gerritp's Achievements

0

Community reputatie

  1. De inlaat temp sensor is een aparte sensor, deze heb ik vervangen echter zonder resultaat. Nu kwam ik via google bij het volgende draadje, en dat lijkt wel verdomt veel op mijn probleem... http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1716004 Ik weet alleen niet welke stekker is moet gebruiken om om te wisselen....misschien iemand van jullie? De storing met de kat is tot nog toe niet meer terug gekomen. Wat betreft de stoting m.b.t. de thermostaat van koelvloeistof, zou dat ook die sensor kunnen zijn die bij de ingang van de radiateur zit? Daar zit ook een soort sensor-achtig gevalletje om de kvs door te laten stromen, toch?
  2. Melding is terug, maar kan het zoveel kwaad dan? De auto loop goed temp staat onveranderd op 90 wat is je advies?
  3. Wat opvalt is dat dat de inlaattemperatuur blijft staan op 148 graden, ongeacht lopen of niet lopen van de motor, ik ga ervan uit dat deze sensor kapot is, heb al een nieuwe besteld. Vraag is of dit te maken zou kunnen hebben met het slechte warme starten...?
  4. Uitlezen geeft de volgende meldingen" Control Module Part Number: 3B0 907 557 R Component and/or Version: 2.0L R4/5VS G 0002 Software Coding: 0011501 Work Shop Code: WSC 05311 3 Faults Found: 16496 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too Low P0112 - 001 - Upper Limit Exceeded 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
  5. De precieze foutmelding is: 17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication Ik heb de foutmeldingen gereset, voor is ie weg...maar voor hoelang durf ik niet te zeggen...
  6. Dat met die druksensor weet ik niet of daar naar gekeken is, wat zijn de symptomen dan van een defecte druksensor? Is het een beetje te doen om de ECU te openen zonder al teveel risico? Als de plaat gecorrodeerd is hoe kan ik dit het beste aanpakken?
  7. Hallo Ik krijg via uitlezen vagcom een foutmelding over een open verbinding van de kvs thermostaat, de motor echter loopt prima en temp blijft altijd netjes op 90 graden dus moet ik hier iets mee of gewoon zo laten? Foutcode 17700 Als ik er wel iets mee moet is vervangen van thermostaat dan voldoende?
  8. Ik heb alvast een revisiesetje besteld voor de remklauw, nu nog wat remolie, de remleiding tang en wat remcilindervet en dan ga ik een poging wagen...
  9. Is die iets? http://www.tools2go.nl/8523616/remvloei ... g-klemtang
  10. Was mij teveel gedoe, maar wellicht later....
  11. Als ik twijfel dan ga ik alsnog naar een garage....maar ik wil het liever zelf doen. Toen ik m'n schijven en blokken wilde vervangen waren er ook mensen die zeiden moet je niet doen, etc. etc. maar het is prima gelukt. Ik denk dat ik meer oog heb voor veiligheid dan een of andere monteur die mij niet kent en alleen voor z'n geld werkt....
  12. Zoals jullie wellicht in het andere topic hebben gelezen heb ik onlangs mijn remblokken en remschijven achter vervangen. Ik moet zeggen het bevalt goed en remt ook prima, geen trillingen e.d. gewoon top, echter tijdens de demontage/montage kwam ik rechtsachter om de remzuiger een rubber tegen dat verrot was, verdraaid, scheur erin enz. Omdat ik op dat moment niet 123 een oplossing voorhanden had heb ik de boel eerst weer gemonteerd, echter ik wil graag zsm het rubber vervangen en evt. andere rubbers e.d. Voordat ik hieraan begin wil ik me er eerst in verdiepen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen met wat vragen...allereerst zou een setje als dit goed werken?: http://boelm.nl/reparatiekit-voor-rem-r ... 98671.html Of deze http://www.auto-onderdelen24.nl/nk/2007002 Of hebben jullie wellicht een beter idee, ik heb de dealer gebeld, deze vertelde me dat ie alleen een rubber kon bestellen en dat koste me al iets van 35 euro voor 1 stofrubber!! Dan de vraag, welke remontuchter kan ik het beste aanschaffen, liefst een beetje budget omdat ik het niet vaak zal gebruiken, is een van onderstaande iets?: http://www.tools.vocor.nl/index.php?act ... 71&lang=NL Of deze (ik heb een compressortje) http://www.bol.com/nl/p/vidaxl-dopsleut ... 0022193088 Verder nog de volgende vragen; Is het mogelijk om het rubber te vervangen zonder de hele klauw te demonteren? Zo niet, is het mogelijk om de remklauw eraf te halen en op de een of andere manier de remslang (flexibele deel) met een soort kurk te pluggen of af te knijpen? Als ik wel alles los moet hebben en de remvloeistof af moet laten lopen, moet ik dan nadat ik de rem rechtsachter heb ontlucht alle andere remmen ook ontluchten of is dat niet nodig? Hoeveel remvloeistof heb je ongeveer nodig? Liter of meer? Heb ik nog remvet nodig voor de zuiger? Of kan ik olie gebruiken en is het verstandig om een vervangende zuiger te bestellen? Als ik de kabels loshaal (remkabel en handremkabel), dan de remklauw voorzie van een nieuwe zuigerrubber en zuiger er weer inzet, kan ik dan gewoon de handremkabel weer aansluiten en verwachten dat de handrem het weer goed doet na vullen remvloeistof en ontluchten? Alvast erg bedankt voor het meedenken, ik zal wederom een groot aantal foto's plaatsen als dank.
  13. Ok, ivm het vuil dat erin kan komen? Ik zat te denken om zelf een revisiesetje te kopen voor de klauw, kost zo'n 20 euro en het gewoon zelf te doen. Moet me alleen nog verdiepen in precies hoe en wat omdat je dan de remvloeistof moet laten weglopen, ontluchten etc.... Is er wellicht een how-to hierover beschikbaar op het forum?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden