Ga naar inhoud
  • 0

knipperlicht relais knippert na...


Volkswagen

Vraag

Goedendag jongens!

 

Wij hebben ook wat met onze passat 1.9 TDI 3BG Limousine ABT van 2004. Het knipperlicht relais blijft soms hangen, en gaat wat in het wilde weg knipperen.

 

Nou heb ik op internet gelezen, en een jonge van Vwwinkel.nl gesproken en het kan 2 dingen wezen:

 

1: De hendel aan het stuur

2: alarmlicht schakelaar (inc relais)

 

Ik gok op het relais omdat:

 

1 de hendel ALS nieuw voelt!

2 de km stand v/d auto nog MAAR 110 dkm is.

3 wanneer je de hendel een klein stukje omhoog of naar beneden doet, dan hoor je het RELAIS NIET knipperen. Deze gaat pas aan zodra de knipperlichten ook aan gaan.

 

Is het wijsheid om eerst de alarmlicht schakelaar (relais) te VV?

 

Edit:

 

Ik zie nu in Etos dat er ook een knop met relais is te bestellen voor wagens met trekhaak. Er is 4 week geleden een trekhaak onder de auto gekomen... Zou dat de oorzaak wezen? (veel met aanhanger gereden...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tis inderdaad een veel voorkomend probleem.

Oplossing nieuwe hendel aan de stuurkolom.

 

Als het relais in de alarmlicht schakdelaar defect is doen de knipperlichten het helemaal niet meer.

 

Heb bij mijn vorige passat beide problemen gehad.

Bij een KM stand rond de 120.000

 

De verschillen tussen een alarmlicht schakelaar voor auto met en zonder trekhaak heeft hier niets mee te maken.

Dit verschil is er omdat auto's met trekhaak vanaf de fabriek een extra lampje hebben dat met de knipperlichten meeknippert als de aanhanger aangekoppeld is.

Naast het groen knipperlicht indicatie lampje zit dan nog een groen indicatie lampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit verschil is er omdat auto's met trekhaak vanaf de fabriek een extra lampje hebben dat met de knipperlichten meeknippert als de aanhanger aangekoppeld is.

 

Ik heb een af-fabriek afneembare/onzichtbaar weggewerkte trekhaak maar geen lampje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit verschil is er omdat auto's met trekhaak vanaf de fabriek een extra lampje hebben dat met de knipperlichten meeknippert als de aanhanger aangekoppeld is.

 

Ik heb een af-fabriek afneembare/onzichtbaar weggewerkte trekhaak maar geen lampje.

 

 

In mijn vorige passat (2001 variant 130TDI)

zat een westfalia afneembare haak, en hierop zat wel het extra lampje.

Deze was wel uit DLD ingevoerd misschien dat dat nog iets uitmaakt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden