Ga naar inhoud
  • 0

ervaringen/kwaliteit PIERBURG tandem/brandstof pompen


niels@passat3c

Vraag

Titel zegt het al, iemand ervaringen met de pierburg tandem/brandstofpompen? Zijn deze gelijk aan OEM kwaliteit?

Zij beweren na een mailtje dat de kwaliteit gelijk of zelf hoger ligt dan de pompen die door de fabrikant in de wagens gepropt wordt..

 

Heb hier al wat gezocht maar vond niets alleen maar info over de LMM..

 

Ik wil mijn tandempomp eens preventief gaan wisselen, twijfel tussen Bosch en Pierburg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hier mijn ding...........

 

viewtopic.php?f=185&t=50252

 

Was ik ook tegen gekomen, maar zijn we niets wijzer mee he? Je bestel een tandempomp, je krijgt een pierburg die wel past volgens de code die je toont, je moet hem niet wegens twijfel of ie past, en je steekt vervolgens een bosch met de laatste versie 'q'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als er een Bosch vanaf komt zet ik weer een Bosch terug, qua kwaliteit zal het niets uit maken maar weet wel zeker dat het past.

Maar bestel rustig een pierburg, mischien past ie, mischien niet, en daar had ik nu net ff geen zin meer in.

Succes. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb origineel een Pierburg erop zitten 1.9 TDI AVF (3BG) en bevalt mij prima. Was waarschijnlijk water ingekomen vanaf de rembekrachtiger en is dus bij mij een nieuwe op gekomen.

Zat weliswaar origineel op en heb hem direct vanuit Pierburg kunnen bestellen. Scheelde me uiteindelijk dacht ik iets van 150,- bruto ex.

Enige verschil is dat bij mij het logo VW/Audi eruit geslepen is.

 

Dus zou ff kijken bij de leverancier zelf of een andere route maar zeker niet via de Dealer ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb origineel een Pierburg erop zitten 1.9 TDI AVF (3BG) en bevalt mij prima. Was waarschijnlijk water ingekomen vanaf de rembekrachtiger en is dus bij mij een nieuwe op gekomen.

Zat weliswaar origineel op en heb hem direct vanuit Pierburg kunnen bestellen. Scheelde me uiteindelijk dacht ik iets van 150,- bruto ex.

Enige verschil is dat bij mij het logo VW/Audi eruit geslepen is.

 

Dus zou ff kijken bij de leverancier zelf of een andere route maar zeker niet via de Dealer ;-)

 

Oké das positief dat het al origineel gemonteerd zat bij de jouwe & dat je weer voor dezelfde gaat. Bevestigd de naam van het merk als OE-manufacturer.

Heb zojuist via ebay een pierburg 1.9tdi pump incl dichting gekocht (nieuw) voor 249euro incl verzending :mrgreen:

 

Diverse mails de laatste dagen naar autobedrijven en Pierburg zelf waren alleen maar positief; zij zijn eerste montage leverancier in de vervangingsmarkt OE-kwaliteit volgens de berichten die ik kreeg.

Als er nog mensen zijn die ervaringen hebben met PIERBURG onderdelen laat maar iets horen!

 

Pierburg Duitsland AUTOMOTIVE:

luchtmassameters

Losse sensor LMM (VAG / D.Benz / Opel / Saab)

Brandstofpompen (VAG)

Vacuümpompen (VAG)

Gasklephuis (inclusief throttle position sensor. (VAG, Opel, Volvo, etc)

Electrische regelkleppen (EGR klep, Turbo wastgate, etc)

Carburateur afdichtingen

Lambdasondes & nog veel meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik beweer ook niet dat Pierburg niet goed is, maar als je m'n verhaal goed gelezen had had de onderdelen handelaar in zijn pc met pierburg als vervanger voor een Bosch niet het juiste versie nummer van de pomp staan, kan er zo maar een kanaaltje anders lopen oid en daar had ik geen zin in.

De beste man kon mij niet garanderen dat ie paste en toen was ik wel ff klaar mee na 2x fout en heb er 1 bij de dealer gehaald.

 

Maar waarom vervang je hem eigelijk?

Stijgt je oliepeil, zit er olie in je diesel of andersom?

Ze gaan niet allemaal stuk hoor, er gaan er ook gerust 400000km of meer mee, beetje zonde van je centen...........just my 2 cents.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tandempompen bij VW worden af fabriek voorzien van zowel Pierburg als Bosch.. aangezien er geen electronica in zit en het alleen gaat of de aansluitingen passen maakt het dus niet uit welke je monteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de info vdub!

 

@rolf; Ik wijs totaal geen vinger naar jou, ik zocht gewoon ervaringen van mensen die Pierburg hebben & of het als OE-product gemonteerd wordt of als vervang onderdeel & wat de kwaliteit is. Er zit dan ook +-140eu verschil in een Pierburg & Bosch.

 

Heb meerdere 1.9tdi's op internet voorbij zien komen met dezelfde motorcode als ik met een in/uitwendig lekkende pomp op lage km standen dus vervang ze liever eens dan lekkages & andere kosten te krijgen. 250eu is het einde vd wereld niet, het blijft een zwakke schakel & ze heeft al eens een opdonder gekregen door kapotte opvoerpomp id tank

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden