Ga naar inhoud
  • 0

Start stop systeem werkt niet meer als eenmaal uitgeschakeld


patrickg

Vraag

Hallo,

 

ik heb me me een maand geleden een passat 2.0 TDI 110 pk bluemotion van 2009 gekocht met 100.000 km op te teller. Mijn vorige was van 2000 en de turbo had het begeven na 260.000 km.

 

Nu heb ik iets vreemds aan de hand met de start stop, die doet het namelijk niet. Na wat zoekwerk kom ik tot volgende vaststellingen. Na het loskoppelen van de batterij werkt de start stop tot ik hem met het knopje uitschakel. Schakel ik hem weer in dan doet hij het weer tot ik de motor stil leg. Daarna doet hij niets meer tot ik de batterij weer afkoppel, dan werkt alles weer naar behoren. Als de start stop niet werkt dan zakt het stationair toerental ook niet tot 800 toeren maar blijft hij op 1000 toeren hangen.

 

Ik heb al wat op internet liggen zoeken en daar vond ik dat het aan een te losse batterijklem zou kunnen liggen, vandaar dat ik er achter ben gekomen dat het na het loskoppelen wel gaat. De klem stond wel los, opeens had ik ook een sirene op het alarm (maakte geen geluid toen de klem niet heel vast stond :embarassed: ) maar het probleem met de start stop is dus nog niet helemaal verholpen. Telkens de batterij afkoppelen en weer vastzetten blijf je ook niet doen. :|

 

Heeft iemand hier dit toevallig ook voorgehad.

 

Groetjes en prettige feesten,

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je een verhoogd stationair toerental hebt, dan regenereert hij en werkt de start-stop inderdaad niet. Ook zal de schakelindicator andere schakel-adviezen geven, en wel iets hoger in de toeren blijven rijden door pas later een indicatie af te geven om op te schakelen.

Gewoon afwachten totdat de regeneratie voltooid is, en dan zal je knopje weer als vanouds werken.

 

Er staat dan bij stilstand een A met een streepje in je MFA. Zo kan je juist zien wanneer er geregenereerd wordt. Als het regenereren niet ophoudt, is er mogelijk iets met je roetfilter.

 

En inderdaad, er zit een speciale meetkabel aan de +12V van de accu voor het start-stop systeem. Bij een te lage accuspanning zal het systeem de motor niet laten afschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reactie.

 

Er staat dan bij stilstand een A met een streepje in je MFA. Zo kan je juist zien wanneer er geregenereerd wordt. Als het regenereren niet ophoudt, is er mogelijk iets met je roetfilter.

 

Dat van die A met een streepje door had ik ook al gelezen maar dat heb ik dus niet, enkel wanneer ik het manueel uitschakel.

Het regenereren kan toch niet weken in beslag nemen en bij genereren gaat er ook een icoontje branden in het dashboard dacht ik en dat brandt niet.

 

 

Wees blij dat het start-stop niet meer werkt. Spaart je je turbo ...

Misschien heb je wel gelijk, maar ik heb toch liever dat alles naar behoren werkt en niet dat er verdoken gebreken zitten nu heb ik nog garantie op de wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij regenereren gaat er niks op het dashboard branden. Alleen het verhoogde stationair, de aangepaste schakeladviezen en de uitgeschakelde start-stop indicator in de MFA zijn aanwijzingen dat er geregenereerd wordt.

Wel is de 'vullingsgraad' van je roetfilter met vag-com uit te lezen. Ook kan je middels vag-com regenereren triggeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij regenereren gaat er niks op het dashboard branden. Alleen het verhoogde stationair, de aangepaste schakeladviezen en de uitgeschakelde start-stop indicator in de MFA zijn aanwijzingen dat er geregenereerd wordt.

Wel is de 'vullingsgraad' van je roetfilter met vag-com uit te lezen. Ook kan je middels vag-com regenereren triggeren.

Dan had ik de betekenis van dat lampje verkeerd begrepen :embarassed:

MFA toont dus helemaal niets, het is precies of ik heb geen startstop.

 

UPDATE:

Blijkbaar maakt het niet uit of ik aan dat knopje kom, vandaag deed hij het opeens niet meer zonder dat ik aan het knopje geweest was. Effe batterij loskkoppelen en het gaat weer :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het streepje in start stop systeem blijft als ik de auto gestart heb?

is dit normaal?

pm naar guyke verstuurt wacht nog op reply;iig geval deze morgen starte hij iets moeilijker dan normaal.ik begin toch te denken aan de roetfilter alhoewel er geen melding van komt enkel het streepje in startstop systeem,er komt ook een rare geur uit de luchtrooster na de start,beetje warmte geur moeilijk uit te leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

guyke heeft nog niet gereageer,maar tis zondag he;

maar wel bedankt voor je aanbod

kheb hem maar eens goed gewassen,is vrouwke ook weer een beetje blijer hehe

accu spanning ff gekeken is 11,9 bij contact op en 14,7/14/9 even na start is dat correct?

net gereden met de auto accu spanning is 14,6

auto start aan of uit maakte geen verschil.wel merk ik dat bij koude motor de auto niet afslaat?

na ong 15 km rijden temp op 90 begint het zich weer voor te doen,een keer zelfs toen ik net vertrok slaat gewoon af zonder melding telkens met de start knop gestart,bij thuiskomst viel hij weer uit en starte niet meer met de startknop de sleutel erin gestoken en starte meteen,elke keer als hij uivalt is ook het display tussen de klokken uit en dat betekend dat de auto dus echt uitgezet word toch?airco had ik al uitgezet onderweg om spanningsvraag te verminderen

ik heb een aantal keer een opname kunnen maken op die momenten die ik op mijn youtube ga zetten mocht er iemand ze willen zien,is even de moeite want ik krijg hier niks geup;oad met de ipad,

zoeken op youtube naar romira joppie

 

 

UPDATE;

net nog eens exact dezelfde route gereden met dezelfde stops alleen deze keer met de sleutel in het contact gestoken en ook met de sleutel gestart,accuspanning onder het rijden14,3/14,4

auto is niet uitgevallen deze keer dus nog wat verder gereden en wat gestopt achteruitrijden stoppen etc,

auto viel geen enkele keer uit;na parkeren thuis was accuspanning

11,6?

wat me wel opviel is dat als ik auto aan/uit activeer bij stilstand de auto afslaat als ik hem weer uitzet start de auto is dit normaal?

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden