Ga naar inhoud
  • 0

Lekkende EGR


martijn1979!

Vraag

Hallo,

 

Ik wilde mijn EGR gaan afdoppen maar zag dat deze lekte bij het UFO gedeelte onderaan de rand. Op het inlaatspruitstuk aan de bovenkant zit een klein beetje olie en aan de binnenkant van de motorafdekplaat zit ter hoogte van de EGR ook smeer. Mijn vraag is?: Waar kan dit vandaan komen? Ik wilde eerst mijn EGR gaan vervangen door een buis, maar aangezien de smoorklep dan ook wegvalt, toch maar gekozen voor een andere EGR. En dan de EGR -buis weghalen en deze in-en uitlaat afdoppen met een blindflens. Tevens even de inlaat schoonmaken. Mijn passat betreft een AVF motor 96 kw uit 2003. Foto's zet ik er in het nieuwe jaar wel een keer op.v Alvast een goede jaarwisseling.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou geen nieuwe EGR halen, troep komt uit 2 (meen ik) gaatjes aan de zijkanten, ca 3-4 mm doorsnede.

Deze afkitten, is die smeertroep weg.

Mbt afdoppen, het is mogelijk dat je dan een foutmelding krijgt, rond het bouwjaar van jouw wagen zit het verschil daarin, wel of geen foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het hoopt zich niet op, het zal nu gewoon de motor ingezogen worden met de rest van de olie die niet die kant op kruipt.

De reden dat het niet/minder is met een open EGR is dat de hete uitlaatgassen de oliedeeltjes laten opdrogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden