Ga naar inhoud
  • 0

Ben even bij de Daeler geweest


Marcel van Es

Vraag

Om dat ik een krakend geuid hoor, als ik de ruit laat zakken en weer omhoog doet. (aan de bestuurders kant)

Ben ik vandaag even naar de daeler geweest, en heb ik het verteld daar.

Ik heb al van een en ander gehoord hier op het forum, wat er aan zou kunnen zijn.

De één had over een blokje, de ander zij weer dat het de draad kon zijn.

Maar er zijn maar 2 mogelijk heden, waarvan ik hoop dat dit het is, namelijk dat ik dit, Bestel nr. 3b1837 461 Ruitmechan moet vervangen koste € 99.60.

En als dat het niet is dan moet ik dit nog kopen,

Bestel nr. 1c1959801 001 Electr. motor ruitmechanisme koste € 230.15

Ik heb dat nog niet gekocht omdat ik het niet kan ruilen als dat het niet is.

Maandag middag wordt er aan gewerkt door mijn kennis en ook de velagings veren gaan er onder, ben erg benieuwd of het gaat lukken met de ruit. En ja hoor ik zal er foto's van maken, ook van de veren voor en er na. :lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

krakend geluid is denkelijk idd het einde van het blokje,zou hem nu ook niet meer zo vaak open en dicht doen want als het blokje er helemaal mee nokt dan valt je raam naar beneden .Motorruit mechanisme zou ik toch even de onderdeelijn proberen zal wellicht goedkoper zijn dan de dealer.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Den & Bren

Ik opent de ruit al een week of 2 niet meer.

Als het motortje het zou zijn dan zou de ruit niet meer naar bene en niet meer naar boven gaan hij kraakt dan wel maar de ruit gaat als gewoon naar bene en naar boven, dus denkt de moteur niet zozeer dat het aan het motortje ligd 100% zeker kon hij het niet zeggen zo 123.

hij zij wel dat er mechanieken in zitten die natuurlijk ook naar de kloten konden zijn. we wachten het even af en dan kijk ik wel naar de onderdelen lijn.

in ieder geval hartelijk dank voor de onderdelen lijn ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik denk dan ook met 99% zekerheid te kunnen zeggen dat het niet de motor is,we hadden het met de ibiza ook kraken en toen..... ruit naar beneden en niet meer omhoog,was dus idd het bewustte blokje alleen was het blokje ook nog tussen het mechanisme gekomen.Dit is toen vervangen onder garantie.De onderdelenlijn is echt top je plaatst wat je nodig hebt en krijgt vanzelf bericht van diverse sloperijen met de prijs.In ieder geval succes.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou ook bij de dealer geen 100 euro uitgeven voor dat mechanisme, bij de betere automatrialenzaak kun je van die revisiesetjes kopen, daar zitten dan vaak 1 of 2 van die kunststofblokjes in.. en kost geloof ik maar een 20 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
revisiesetjes kopen, daar zitten dan vaak 1 of 2 van die kunststofblokjes in.. en kost geloof ik maar een 20 euro

 

Kun je beter één bij de dealer halen denk ik is wel wat duurder maar dan zijn de blokjes van metaal,dit hebben ze veranderd omdat zoals boven vermeld de kunststof blokjes na verloop van tijd de geest geven.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zou ook eens kunnen vragen of er nog garantie voor geld of dat er een coulance regeling is ...... het is volgens mij een veel voorkomend probleem ...... bij de golf 4 hadden ze plastic onderdelen gebruikt bij het raammechanisme i.p.v. metalen onderdelen en deze braken regelmatig af ...... scheelde weer in de productie kosten ...... als het euvel zich voordeed werden deze plastic onderdelen vervangen door metalen onderdelen ......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij Seat was/is er idd een coulance regeling betreffende dit probleem maar dan moet de wagen niet ouder dan 5 jaar wezen en niet meer dan 150.000 op de teller.weet niet of PON dit ook voor andere v.a.g modellen doet.

 

bij de golf 4 hadden ze plastic onderdelen gebruikt bij het raammechanisme i.p.v. metalen onderdelen en deze braken regelmatig af ...... scheelde weer in de productie kosten

 

Niet alleen bij de Golf 4 maar bij meerdere v.a.g modellen is dit het euvel,maar idd de revisie/reparatie set heeft nu wel de metalen blokjes.

 

Grtz. Den

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem: Mijn raam aan bestuurderskant ging vorig week ineens niet meer helemaal omhoog. Hij bleef ongeveer 5 cm open staan om vervolgens weer automatisch naar beneden te zakken. Volgens mij zit het raam ook ietwat scheef. Ik moest het raam begeleiden en na een paar keer proberen ging hij gelukig weer dicht.

Nu ben ik al bij de dealergeweest om een revisiekitje te bestellen, maar de dealer vertelde mij dat er geen revisiesetjes bestaan voor een Passat wel voor een Golf. (Ik heb een Passat sedan 3B 1.9 tdi 66 KW aug 1997)

 

Ik heb toch maar de auto achtergelaten om het raam te laten maken. Vandaag kreeg ik de rekening: méér dan 200 Euro!!!

Toch raar dat ik vele verhalen op dit forum heb gelezen en dat de dealer mij toch de durre versie aansmeert, terwijl ik herhaaldelijk gezegt heb dat ik op dit forum gelezen heb dat er revisiekitjes zijn of iig blokjes ter vervanging.

 

Wat kan ik doen? Of heeft de dealer gelijk dat er voor mijn passat geen "vervangblokjes"zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 3 weken geleden ook een probleem gehad met mijn raam aan de bestuurderskant; een geleider (plastic wit blokje) was afgebroken en het raam bleef in de deur en kwam niet meer omhoog.

 

Aangezien we bijna alle reparaties zelf doen, hadden we het binnenpaneel en het raammechanisme helemaal losgehaald en zijn we met het witte blokje naar de dealer gegaan. We vreesden al het ergste, omdat in ETK@ alleen het hele raammechanisme stond en niet in onderdelen en inderdaad; voor dat ene kapotte blokje heb ik een heel nieuw raammechanisme moeten kopen van 90 euro (incl. korting). We hebben het wel zelf weer gemonteerd, dus die montagekosten bleven ons bespaard.

 

De dealer vertelde ons dat er inderdaad voor verschillende VW auto's reparatiesetjes bestaan, maar niet voor de Passat. Dus ook wij hadden pech :-( De dealer gaf wel aan dat hij het erg vreemd vond en wel verwachtte dat zo'n setje er ook zou komen voor de Passat. Maar ja, voor mij en nu ook voor jou een beetje mosterd na de maaltijd :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goh, het lijkt wel besmettelijk... gisteren m'n auto gebracht omdat m'n slot soms wat raar deed aan de bestuurderszijde. Werd toen gebeld door de dealer dat het slotmechanisme vervangen moest worden, maar dat hier ook een geleider van het raammechanisme afgebroken was... onderdeel kostte iets van rond de 85 Euro excl. BTW.

 

Is nu gelukkig weer gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afzetters zijn het zeker. Ik weet niet of ik dat hier een keer gelezen heb of ergens anders vandaan heb, maar ik zeg altijd:

'Laat vooral geen scheet als je bij de VW dealer naar binnen loopt. Voor je het weet krijg je er een factuur voor...'

 

Ik kom er tegenwoordig alleen nog maar als ik denk dat het echt heel specifiek VW gerelateerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kom net terug van de dealer. Ik heb de foto van Richard/ Suzanne meegenomen en laten zien aan de monteur. Een monteur vertelde mij dat zij het raammechanisme vervangen hebben door een aluminium exemplaar. Deze zou niet meer zo gemakkelijk breken. Het alternatief was wel iets goedkoper geweest en dat had mij beter gepast (financieel gezien). Raar want heb ik heb van te voren aangegeven dat er een revisiesetje op moest, maar zij vertelden mij dat dat niet voor mijn passat beschikbaar is. En achteraf had het wel gekund. Nouja raar verhaal. Ben ook niet veel wijzer, maar ik heb me er maar bij neer gelegd. En bedenk me de volgende keer of ik wel weer naar deze garage toe ga. Heb er een raar gevoel aan over gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een x het zelfde probleem dit lag toen aan het kunstof blokje wat aan de boven kant was afgebroken. Dit blokje loopt over je rils loopt samen met je raam om hoog/laag. naar het vervangen waren alleproblemen uit de wereld. wel moet je opletten dat je het afscherm plastic goed terug plaats anders kunje fixe waterschade krijgen!.

 

grt syc6 heren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden