ik mis op deze site eigenlijk een rubriek sleuteltips.
bijvoorbeeld het dieselfilter vervangen, dit lijkt een eenvoudige zaak maar kan tot grote complicaties leiden.
het grote risico bij het vervangen van het filter is dat er lucht in de aanvoerleiding en dus in de dieselpomp komt. dit is nagenoeg onvermijdelijk en moet je zien te voorkomen net als het leeg rijden van de tank. als er lucht in de dieselpomp komt zal de motor niet meer starten en moet je gaan ontluchten.
-1- neem een nieuw filter en vul deze helemaal met diesel
-2- controleer of de ontluchtingsschroef dicht zit (dient nergens voor)
-3- neem het deksel met de slangen van het oude filter en verwijder het filter
-4- plaats het nieuwe filter en probeer de leiding die naar de tank loopt vacuum te zuigen totdat de diesel eruit loopt en sluit hem dan snel aan.
-5- controleer de doorzichtige aanvoer leiding op luchtbellen. als deze zichtbaar zijn is de kans groot dat de motor niet meer start.
-6- neem in dat geval de dikke rubberen lucht toevoerslang los en spuit daarin carburateur reiniger en laat tegelijk iemand anders de motor starten. elke diesel zal dan aanslaan. (het ontluchten door het losdaaien van de inspuiters is eigenlijk nooit nodig is mijn ervaring dan)
-7- vervolgens een stukje rijden en een aantal keer flink optrekken zoals je dat doet voor de roetkeuring. de motor zal zich dan zelf ontluchten. met name de 6 cylinders zijn erg moeilijk te ontluchten.
-8- als je de motor ondanks alles niet aan de praat krijgt dat moet je bij de v6 de inpuit vervroeging bij start controleren en bij de andere motoren de pomp timing. deze staat dan waarschijnlijk verkeerd en als er dan ook maar een beetje lucht in de leiding zit krijg je hem niet aan de praat.
Vraag
brainboxnl
ik mis op deze site eigenlijk een rubriek sleuteltips.
bijvoorbeeld het dieselfilter vervangen, dit lijkt een eenvoudige zaak maar kan tot grote complicaties leiden.
het grote risico bij het vervangen van het filter is dat er lucht in de aanvoerleiding en dus in de dieselpomp komt. dit is nagenoeg onvermijdelijk en moet je zien te voorkomen net als het leeg rijden van de tank. als er lucht in de dieselpomp komt zal de motor niet meer starten en moet je gaan ontluchten.
-1- neem een nieuw filter en vul deze helemaal met diesel
-2- controleer of de ontluchtingsschroef dicht zit (dient nergens voor)
-3- neem het deksel met de slangen van het oude filter en verwijder het filter
-4- plaats het nieuwe filter en probeer de leiding die naar de tank loopt vacuum te zuigen totdat de diesel eruit loopt en sluit hem dan snel aan.
-5- controleer de doorzichtige aanvoer leiding op luchtbellen. als deze zichtbaar zijn is de kans groot dat de motor niet meer start.
-6- neem in dat geval de dikke rubberen lucht toevoerslang los en spuit daarin carburateur reiniger en laat tegelijk iemand anders de motor starten. elke diesel zal dan aanslaan. (het ontluchten door het losdaaien van de inspuiters is eigenlijk nooit nodig is mijn ervaring dan)
-7- vervolgens een stukje rijden en een aantal keer flink optrekken zoals je dat doet voor de roetkeuring. de motor zal zich dan zelf ontluchten. met name de 6 cylinders zijn erg moeilijk te ontluchten.
-8- als je de motor ondanks alles niet aan de praat krijgt dat moet je bij de v6 de inpuit vervroeging bij start controleren en bij de andere motoren de pomp timing. deze staat dan waarschijnlijk verkeerd en als er dan ook maar een beetje lucht in de leiding zit krijg je hem niet aan de praat.
succes
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten